Проблем със скоростите в Мондео мк2

Започната от Backstage, 24 Ноември 2011 18:04:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Backstage

Колеги имам следния проблем.Откакто стана студено много трудно включвам от 1 на 2 скорост.Загрее ли колата се оправя и всичко е като по масло!Според някои е начален стадий на съединител,според други е синронизатор,а според трети лагер.Благодарение обаче на колегата 'Vasilev' на който съм много благодарен попаднах на това :                                     

Ford Mondeo 1997
Problem: 1st to 2nd gear shift is difficult at temperatures below 0ºC after a cold start.
Solution: The difference in heat expansion between the aluminium housing and the steel input shaft and the high bearing preload is causing high resistance to gear changing. The input shaft should be removed and a 0.05 mm thinner adjusting shim should be installed to solve the problem.

Споменава се за някаква шайба 0.05 mm която трябва да се монтира на вала...някой знае ли нещо по този въпрос?
Ако пък някой е имал този проблем ще се радвам да сподели как е решил неговия случай


Иван Вълков

И при мен е така, даже с втората кутия понякога включвам на първа и само се чува един шум като застъргване. Решил съм да си поправя оригиналната, та сега оглеждам синхронизатор на 3-та скорост. За проблема аз като запаля и оставям малко да потрака на място и като включвам първо включвам втора и тогава първа скорост. Когато минавам от трета на втора с междинна газ и се търпи но на пролет ще се слага резервирана кутия вече че тия втора ръка са таралеж в гащите  :'(. Ако намериш нещо конкретно пиши (fri)

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Backstage

Ми аз когато е много студено паля и на място включвам от 1 на 2 няколко пъти и малко се пооправя...Ама няма как трябва да го търся проблема къде е но ще чакам пролетта и тогава...За сега няма да я отварям че в тоя студ...Интересно ми е номера с тая шайба как става и въобще за какво става дума

Vasilev

Може да пробваш на първо време със смяна на маслото ако не е правено.

Alexi

Ванка нали е бензин как така ще потраква на място ,повдигачите ли  :)) в общи линии минава за нормално като е студена колата да се включват малко по трудно скоростите .. има такава доста дълга тема за последния модел 3 серия на БМВ с тоя проблем също ...

Backstage

Колега Vasilev сменено е маслото през лятото.Вече не помня точно какво беше но съм сигурен че сипахме такова каквото препоръчва производителя.мисля че беше 75/90 полусинтетика или пълна.

Backstage

Цитат на: Alexi в 24 Ноември 2011 20:00:42
в общи линии минава за нормално като е студена колата да се включват малко по трудно скоростите ..
Бе то нормално ама аз като потеглям от светофар ако колата ми е студена направо почти спирам докато включа 2-ра.
Отзад става мазало  :D

Иван Вълков

Цитат на: Alexi в 24 Ноември 2011 20:00:42
Ванка нали е бензин как така ще потраква на място ,повдигачите ли  :))
Алекси да ти кажа трака, прикажда, и иска Дизел от колонката.  1.8L Diesel TI

п.п Опа толкоз време аз да съм си объркал модела  :-[

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

Danchev

Тоя момент е доста често срещан ... мондеото на нашите е същата работа :)
Просто го оставям за позагрее 3-4 минути, после карам на първа докато изляза на улицата (100-тина метра) за да поразбие вала маслото. В най големите студове и след тези неща втора малко се заяжда, затова и помагам с малко междинна гас :) след 2-3 минути каране всичко си идва на мястото.
How about a magic trick?