Фиеста 1.4 tdci, 2004г- разход на масло

Започната от Papi___, 29 Февруари 2020 14:44:25

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Papi___

Здравейте, колеги!
Пускам темата, защото не открих това, което ме интересува с търсачката. Надявам се да не дублирам друга тема.
Много ли е разхода на масло- около 900 мл за 7 хил. км? Маслото е Petronas 5-30 FR  отговарящо на  фордовите спецификации. За следващата смяна съм взел Форд Формула.
Колата е на 350 000 км ;D  От ауспуха не излиза никакъв дим.  В началото на зимата палех без подгревни свещи (при -7,8) , защото ми беше заминало релето...значи има компресия. Та нормален ли е разхода за тези километри?
Да сменя ли вискозитета на маслото. Колата се кара 90 % извънградско.



zloster

Тук малко сме дъвкали подобно: https://fordbg.com/forum/index.php?topic=312.msg137076#msg137076 Можеш да погледнеш какво е състоянието на въздухопровода на студената част след турбината.
За на 350 000 км. турбодизел до 1 литър от смяна до смяна не звучи толкова притеснително.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Ozzie

Цитат на: zloster в 29 Февруари 2020 21:21:08За на 350 000 км. турбодизел до 1 литър от смяна до смяна не звучи толкова притеснително.
Подкрепям!
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Pyrhel

И аз не мисля, че е висок разхода на масло. Ако ти се занимава, погледни и пиши за маркуч след турбината в ниска част на пътищата, както е писал Злостер.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Това е почти литър за 7 - 8000 км. Според мен е твърде голям разход, особено щом не пуши като локомотив. Остава въпросът дали го гори или го хвърля отнякъде. Ама щом не пуши, по-скоро го хвърля. Ако пък няма и течове, това масло ще е пълен боклук.

zloster

В тази линия на разсъждения има малък пропуск: охлаждането на турбината при турбодизеловите двигатели е чрез маслото на същия този двигател. Температурата на изгорелите газове е високичка (540 - 650оC) съответно турбината "вижда" много топличко. Двигателно масло има температура на изпаряване 220-240оC. Няма как да не се свари част от маслото, докато минава през турбото.
Иначе за някое църцорене някъде винаги има възможност: 900 мл / 200 часа работа = 4,5 милитра/отработен час.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Е, ако турбината се охлажда с масло, има някаква логика. Обаче защо други турбодизели не дават такъв разход? Аз за малко да купя преди време един Фокус 2 и само омасляването покрай турбината ме отказа. Изглеждаше като теч. Та затова си мисля, че все пак по-вероятната причина е теч.

zloster

Цитат на: ivchotr в 04 Март 2020 21:36:37
Обаче защо други турбодизели не дават такъв разход?
Не съм изразил ясно - разходът е повече от идеалния (0,3-0,5 литра/10000 км), но не е "притеснително" далеч от него. А има и "смекчаващи вината обстоятелства".
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Papi___

Ще погледна. С предното масло не обръщах внимание колко харчи, но почти съм сигурен, че беше по-нисък (Тотал 5-30). Двигателя е омазан, когато имам време ще огледам по-обстойно.