Спецификация на масло за Duratec HE/Mazda MZR - кое е вярното?

Започната от Flatmo, 18 Ноември 2014 09:08:58

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Flatmo

Здравейте, тези дни реших да се образовам малко на тема масла. Стана ми интересно как така двигателя Duratec HE 1.8/2.0 е същия като този на Mazda MZR L-engine 1.8/2.0 но при проверка какво масло се препоръчва излизат различни резултати.
Ако търсим за Ford излизат масла със спецификация:
според ACEA A5/B5
според API SL
FORD M2C913-C
визкозитет 5W-30

Ако търсим за Mazda обаче излиза малко по-различна картинка:
според ACEA A3/B3
според API SL
в сервизното ръководство на Mazda 6 пише да се ползва 5W-20 или 5W-30

Най-много ме озадачи разликата в спецификацията според ACEA. Тука много добре е преведена спецификацията на европейската асоциация.
http://www.maslarz.com/fileadmin/user_upload/ACEA_motor_oils_specifications.pdf

A3/B4
Масла за употреба в бензинови и дизелови двигатели с висока производителност.
Използват се при по-новите двигатели с директно впръскване, но също така покриват
нормата A3/B3. Полусинтетични или 100% синтетични, най-често с вискозитети 0W-30, 5W-
30, 5W-40 или 10W-40.

A5/B5
Масла за употреба при удължен пробег на дизелови и бензинови двигатели специално
конструирани за нисковискозни масла с намалено триене при високи температури. Тези
масла биха могли да бъдат неподходящи за някои двигатели. Обикновено са 100%
синтетични и се произвеждат с вискозитет 5W-30. HTHS вискозитет – 2,9-3,5 mPa*s.

Този HTHS вискозитет е това, на което ми се спря вниманието - при А3/В3 HTHS > 3.5 докато при A5/B5 е >2,9 - <3,5
Опел имат специално упътване да не се ползва А5 масло ако за колата е препоръчано А3.

В този сайт http://workshop-manuals.com/ford/focus_2004.75_07.2004/mechanical_repairs/3_powertrain/303_engine/303-01c_engine_1.8l_duratec-he_%28mi4%29-2.0l_duratec-he_%28mi4%29/specifications/
пише да се използва Ford Formula E (спецификация M2C913-В която се покрива и от M2C913-C) а ако няма такова масло да се налива A3/B3.

В същото време актуалните масла, които се предлагат и от Форд и от Мазда сервизите са 5W-30 A5/B5, SL

Ясно е, че каквото и масло да сипя колата ще работи но кое е правилното масло за този тип двигатели в крайна сметка - A3 или A5?






Alexi

преди време имаше такава полемика .. в общи линии няма такава голяма разлика между маслата че да си скапеш двигателя слагайки "грешното" масло .. маслата с по-ниско HTHS са по течливи при 150° ( така се замерва тоя параметър ) ,което осигурява понижено триене и икономия на гориво  .. мотора Дюратек е подходящ за такова масло .. имайки предвид ,че мотора всъщност е доста стар като разработка ,не мисля че биха му попречили масла А3 или дори някакво 10w40 каквито бяха масовите преди 15тина години а 5w30 не съществуваше ..

LoGo

Маслата с полепващи свойства с по-високо съдържание на определени елементи са по- подходящи за мотори с верига.
Поради тази причина за двигателите Duratec аз лично ползвам и препоръчвам - Castrol Magnatec 5w30 A3/B4
Друга алтернатива е Total Quartz 9000 5w30.
п.с. същата информация ми беше предоставена и със ремонтния комплект на веригата FAI, така че това не е само мое мнение.

Flatmo

Аз съм решил следващото масло да е А3/В4. Остава да избера марка и модел.
Total в момента имат 4 различни модела Quartz 9000 5W-30.  :o

В няколко брошури срещнах информация, че ACEA C3 покривало изискванията на A3/B4 и не било нужно да се упоменават и двете.

Alexi

а защо кастрол А3 като кастрол са направили масло специално за Форд :


Pyrhel

На последната смяна на Мондеото преди да го продам сложих Edge 5w-30. Уж по-хубаво, по-скъпо... Не ми хареса.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

 2 години карах с Total Quartz Ineo 5w30, сега съм с Ford Formula - разлика не намирам

Flatmo

Нека да не намесваме дизеловите двигатели. Тук става въпрос конкретно за 1.8/2.0 Duratec Heavy Engine и близнака му Mazda MZR L - двигатели разработени от Мазда през 2002г.

Извода, до който аз стигам, е че този двигател е разработен да се кара с А3/В3 масло но в момента двете марки и Форд и Мазда вече са на нов етап от развитието си съответно с ecoboost и френския TDCI с DPF при Форд и skyactive моделна гама при Мазда, които имат други изисквания към маслото. Новите масла, които двете марки предлагат са съобразени с новите двигатели отговарят на стандарта А5/В5 и работа с DPF филтър и са оптимизирани за минимални вредни емисии. Според мен производителите не ги интересуват коли, които вече не се произвеждат и затова просто пишат - "новото масло покрива и надвишава свойствата на старите масла".
Форд във всеки един момент от времето са имали само 1 вид масло, което продават и независимо с какъв двигател е колата ти то е специално разработено за твоя Форд. В момента това масло е съобразено с новите френски  1,4/1,6/2,0 TDCI/HDI двигатели с DPF филтър и новите 1,0/1,6/2,0 ecoboost двигатели и носи стандарта 913D. Стандарт, който се е появил след като Duratec Heavy Engine е спрян от производство.

Май съм се хванал за глупост, но следващото масло ще е А3/В4.




Alexi

е той тоя двигател се слага в мазда до 2013г ,все още има гаранционни коли с него .. просто производителите на тия двигатели знаят много добре ,че малко по различно масло няма да им навреди за това смело си карат само с 1 вид

LoGo

Просто съм адски доволен от маслото. Преди да го сменя с Кастрола (а3/в4) сутрин в студа се усещаше едно замисляне на акумулатора, което остана в миналото вече :) Студения старт развърта със същата лекота като при топъл. Така, че за мен вече просто не съществува друг вид масло за автомобила ми.