Mondeo Mk3 - Смяна на термостат

Започната от Bobi, 03 Ноември 2011 01:47:31

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bobi

Ръководството се отнася за всички 1.8 и 2.0 бензинови Duratec HE двигатели.

Необходими инструменти:

- нов термостат
- клещи с дълъг нос
- телескопичен магнит за изпуснатите винтове
- комплект битове - 8 и 10 мм
- антифриз - 4 литра



1. Отваряме предния капак и премахваме предната решетка, като развиваме двете пластмасови скоби, на които се държи.




2. Трябва да извадим главният фар от пасажерската страна. Издърпваме двете метални пластини, означени на снимката, освобождаме конектроа зад фара и го придърпваме към себе си.



Уверяваме се, че сме извадили конектора преди да свалим фара...



3. След като сме свалили фара, вече имаме достъп до пътя към термостата.



4. На долната снимка е гледката, която трябва да се вижда, след като сме свалили фара.Първата ни работа е да премахнем тръбата за антифриза с помощта на клещите с дълъг нос. Това може да се окаже малко трудно и да отнеме време, но трябва да бъдем търпеливи.



5. Ето каква е гледката, когато извадим тръбата за антифриза.



6. Не се паникьосвайте, когато известно количество антифриз започне да изтича навън от тръбата.За това сме купили антифриз  ^-^. Отвиваме 3-те винта, на които се държи термостата, показани със сини стрелки  на снимка в т. 4. Това е най-трудната част от цялата манипулация и се пригответе да загубите малко кръв, кожа и нокти  :D. Внимавайте да не ги изпуснете, защото в противен случай ще се наложи да ги търсите с телескопичния магнит.
Може да си осигурите малко повече място за работа, ако отвиете детайла, показан със жълта стрелка на снимката в т.4.
След като развием 3-те винта, би трябвало да можем да преместим термостата в по-лесна за достъп позиция и да извадим по-малката тръба, означена с червена стрелка на снимката в т.4.
Когато свалим всичко, можем да извадим термостата.На долната снимка виждаме неработещ термостат, на който едната му пластина се е разместила, която е причинила зацикляне на термостата.



7. Слагаме новият термостат и завиваме всичко в обратен ред.
8. Все още не сме готови, защото сме загубили известно количество антифриз, който трябва да долеем.Доливането трябва да се прави при работещ двигател и отвита капачка на резервоарчето за антифриз. Палим двигателя и го оставяме да работи за 10 мин на 2500 оборота. Понеже в системата е влезнал въздух, ще се чуват звуци от излизащи мехурчета по казанчето.По този начин системата се обезвъздушава. Продължаваме да следим нивото на антифриза до момента, в който нивото остане постоянно и спрат да излизат мехурчета по повърхността на течността. Това е признакът за обезвъздушена система.
(beer)


Иван Вълков

#1
Да добавя само днес как се улесних, при демонтажа/монтажа на термостата на Мондео Мк2, но както гледам и при Мк3 е същото. Как лесно източих антифриза - през маркуча за обезвъздушаването (на първата снимка, на казанчето горният по-тънък маркуч), махнах металната скоба, след това го изхлузих от казанчето и го сложих в една 5 литрова бутилка. Запалнах колата и зачаках след около 10 минути бутилката се напълни и започна да излиза само пара. Спрях двигателя и пристъпих към развиването на термостата, добре е да се сложи под него някакъв съд защото пак излиза малко количество антифриз. Внимавайте да не се опарите т.к. е горещ, аз открехвах по-малко долната част на термостата и така на тънки струйки почти не разлях антифриз. Следва подмяна на термостата и гумичката (задължително), затваряне по обратният ред, наливане на антифриза до МАХ, затваряме капачката на казанчето, палим и чакаме да отвори големият кръг, поглежадаме дали няма да иска доливане на още антифриз оглеждаме за други течове и това е.

п.п. За този начин на източване ме светна един колега. Аз малко се притеснявах да не би да прегрея мотора и затова това упражнение го правих на студен мотор.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!