Избор на моторно масло за Мондео Мк3 TDCI

Започната от moni74, 30 Октомври 2015 10:01:10

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

moni74

Понеже от време на време решавам да сменя марката на двигателното масло и все ровя в интернет за повече информация, ще постна тук обобщена информация за спецификацията на маслото.

1. Едно от основните свойства на моторното масло е неговия вискозитет и промяната му при различни температури. Това е мярка за съпротивлението между молекулите на дадена течност. Водата изтича бързо - значи има малък вискозитет, а маслото изтича бавно т.е. вискозитетът му е голям.
5W-30, колкото по-малка е първата цифра, толкова по-течливо е маслото при ниски температури, а втората ни информира за течливостта при високите температури.

2. ACEA ( от Association des Constructeurs Europeens d'Automobiles) – това е европейската класификация на моторните масла с по-високи критерии за качество.

От 2004 г. класификацията има следния вид:
Масла клас А/В, който включва следните четири категории:

А1/B1 – Масла за бензинови и дизелови двигатели с особено нисък HTHS вискозитет от 2,6 до 3,5 mPa.s.. Не е подходящо за някои двигатели.
А3/В3 – масло за леки и лекотоварни автомобили с бензинови и дизелови двигатели. Масло с добри вискозитетни показатели и удължен срок на експлоатация.
А3/В4 – масло с добри вискозитетни показатели за двигатели на безин и дизел с директно впръскване на леки и лекотоварни автомобили.
А5/В5 – масло с добри вискозитетни показатели и удължен пробег с нисък HTHS вискозитет за бензинови и дизелови двигатели. Не е подходящо за някои двигатели.

3. Това са спецификациите на нашето масло, Форд Формула Ф 5w30 - ACEA: SAE 5W-30, WSS-M2C913-C, WSS-M2C913-B, WSS-M2C913-A, ACEA A1/B1

Обобщение - можем да ползваме само масла със спецификации А1/В1 и по-новата А5/В5.
Ford Formula F 5w30
Mobil Super 3000 Formula FE 5w30
Castrol Magnatec 5w30 A1
Aral High Tronic F 5w30
Comma X Tech 5w30
Fuchs Titan Super Syn F 5w30
Texaco Havoline Energy 5w30
Carlube Triple R 5w30 LongLife Ford
Pentosin Pento Special Performance F 5w30
Eni i-Sint tech F 5w30
CHAMPION OEM SPECIFIC 5w30 MS-F
Motul 8100 Eco-nergy 5w30
Wolf Official Tech 5w30 MS-F
Alpine Special F 5w30
Q8 Formula Techno 5w30 само WSS-M2C913-А/WSS-M2C913-B
Mobil 1 Fuel Economy 0w30 само WSS-M2C913-А/WSS-M2C913-B
Liqui Moly Leichtlauf Special 5w30 само WSS-M2C913-А/WSS-M2C913-B
Statoil LazerWay F 5w30 само WSS-M2C913-А/WSS-M2C913-B 13-А/WSS-M2C913-B
Divinol Syntholight FO 5w30само WSS-M2C913-А/WSS-M2C913-B 13-А/WSS-M2C913-B
Neste Oil City Standard 5w30 WSS-M2C913-А/WSS-M2C913-B/WSS-M2C913-C


----------------------------


Pyrhel

Хубава тема, браво.
Аз почнах да сипвам 5w-40, лятото като е жега и почва да трака на лошо с 5w-30 и така на всички кофи - по-доволен съм, по-меко работят в жегите.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Septerra

Супер тема, браво. Аз карам с 5-30 на Champion (има го тук в списъка). За четири смени на маслото съм много доволен.

Alexi

Цитат на: Pyrhel в 30 Октомври 2015 11:12:02
Хубава тема, браво.
Аз почнах да сипвам 5w-40, лятото като е жега и почва да трака на лошо с 5w-30 и така на всички кофи - по-доволен съм, по-меко работят в жегите.
и моята работи по шумно в жегите и аз си мисля че маслото става на вода ама така или иначе имах за 2 смени 5в30 ,следващата ще пробвам 5в40 да видим как ще е

Lucy

Аз последните две смени съм с MOTUL 8100 5w40. От него най-малко похапва пИжото. Не знам дали е подходящо за Форд. Предполагам, че има някоя разновидност, която да е ОК.
"Aко може така, да има... така... повечко екстри, ама така... по-спортна... И ако може направо да си е 2-ка бенЗ... ама да не харчи много... нЕкъде 6-7? Мааааксимум 7,5!" из изискванията на един "рейсър"

moni74

От изброените масла има такива, на които производителя им дава по 20к, дори 30к пробег. Какво ще стане, ако на мондеото се кара такъв пробег без смяна? Моето за 12-13к не пада с повече от 2-3мм на щеката.


----------------------------

hotblooded

За мен меродавно е това което предписват производителите на двигателя, а не на маслото.

Pyrhel

Формулата видимо става гадно след 10тина хил. км, но това с повече градско, може би 65-70%. Според мен зависи къде се навъртат тия км, ако са на извънградско с темпомат на ниски и равномерни обороти като нищо тези 25к км да се равняват по "износване" на 10к км в града, където непрекъснато се ускорява и спира.

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

moni74

Мисля да опитам ето това масло RAXOL ECO SPRINT MF 5W-30.
Отговаря и на двата стандарта А1/В1 и А5/В5. Пише че е проектирано специално за Форд по стандарт WSS–M2C–913-C (който замества WSS–M2C–913-А и WSS–M2C–913-В). А и цената му в момента е добра - 6л излизат 51,60 лева без доставката.
Някой може ли да даде отзиви, ако е карал с такова?


----------------------------

Pyrhel

Това беше най-евтиното масло (включително и от Кауфланд :D), което намерих, когато търсих за промивка на един новосглобен двигател. Тогава видях, че 5-30 е синтетика, останалите вискозитети не са - по спомен.

Встрани от твоя въпрос, но винаги ми е било интересно какво им е различното на маслата, които не отговарят на единия стандарт, а на другия. Т.е. примерно Форд казват слагайте А1/Б1, пък ако се сипва хубаво масло от друг стандарт - какво?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


moni74

За Мондео Мк3 са двата стандарта в червено. А това HTHS ( High Temperature-High-Shear вискозитет) не знам какво е, но то се явява основната разлика.

Дизелови двигатели за леки автомобили:

    B1 Категория за Fuel-Economy-моторни масла с особено нисък HighTemperature-High-Shear-вискозитет (отговаря на A1).
    B2 Категория за общоприети и лесно течливи моторни масла.
    B3 Категория за общоприети и лесно течливи моторни масла. Превъзхожда В2 по отношение на износването, чистотата на буталата и стабилнос- та на вискозитета при отделяне на сажди.
    B4 Нова категория за дизелови двигатели с директно впръскване(TDI).
    B5 Отговаря на ACEA B4, но с по-нисък HTHS-вискозитет. При тестване в сравнение с масло 15W-40 се наблюдава намаляване разхода на гориво с минимум 2.5%.

    C1 Нова спецификация от 10/2004 за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0.5%. С по-нисък HTHS>2.9mPas (Ford).
    C2 Нова спецификация от 10/2004 за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0.8%. С по-нисък HTHS >2.9mPas (PEUGEOT).
    C3 Нова спецификация от 10/2004 за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0.8%. С HTHS >3.5 mPas (Daimler Chrysler / BMW).
    C4 Нова спецификация от 02/2007 за за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0.5%. С HTHS >3.5 mPas (RENAULT).


----------------------------

Pyrhel

От нета:
"Lower HTHS viscosity generally means a thinner oil which can improve fuel economy by reducing the amount of horsepower required to pump it throughout the engine. But a lower HTHS viscosity also usually comes at the expense of wear protection."

"По-ниският HTHS вискозитет обикновено означава "по-тънко" масло, което намалява разхода на гориво, защото е нужно по-малко усилие да го изпомпва по/в двигателя. Но също така означава и по-голямо износване."

От тия спецификации следва ли, че ако искаш защита от износване - не използваш B1/B5?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

moni74

:) Не знам дали е точно така, но е факт че точно това масло А1/В1 и А5/В5 не се препоръчват за други коли. Не че не може предполагам, но при редовно използване сигурно все нещо ще се прецака.
Иначе едно време беше достатъчно да спазиш само вискозитета. Дори разлика между тези за бензин и дизел нямаше (поне при някои марки).


----------------------------

Alexi

Цитат на: moni74 в 31 Октомври 2015 16:54:28
За Мондео Мк3 са двата стандарта в червено. А това HTHS ( High Temperature-High-Shear вискозитет) не знам какво е, но то се явява основната разлика.

Дизелови двигатели за леки автомобили:

    B1 Категория за Fuel-Economy-моторни масла с особено нисък HighTemperature-High-Shear-вискозитет (отговаря на A1).
    B2 Категория за общоприети и лесно течливи моторни масла.
    B3 Категория за общоприети и лесно течливи моторни масла. Превъзхожда В2 по отношение на износването, чистотата на буталата и стабилнос- та на вискозитета при отделяне на сажди.
    B4 Нова категория за дизелови двигатели с директно впръскване(TDI).
    B5 Отговаря на ACEA B4, но с по-нисък HTHS-вискозитет. При тестване в сравнение с масло 15W-40 се наблюдава намаляване разхода на гориво с минимум 2.5%.

    C1 Нова спецификация от 10/2004 за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0.5%. С по-нисък HTHS>2.9mPas (Ford).
    C2 Нова спецификация от 10/2004 за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0.8%. С по-нисък HTHS >2.9mPas (PEUGEOT).
    C3 Нова спецификация от 10/2004 за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0.8%. С HTHS >3.5 mPas (Daimler Chrysler / BMW).
    C4 Нова спецификация от 02/2007 за за дизелови двигатели с филтър за твърди частици. Съдържание на сулфатна пепел: макс. 0.5%. С HTHS >3.5 mPas (RENAULT).
това е вискозитет при 150° .. тука е малко спорно кое е добре за двигателя .. по течните масла дават икономия на гориво ,но мажат по зле - масления филм е по тънък .. за това е крайно непрепоръчително да се кара мотор проектиран за w40 примерно ,с w30 .. за това съм крайно негативно настроен към новото масло което се предлага в момента в МР за ВСИЧКИ мотори ,5w20 .. то може да е ок за най новите мислени за него ,но на по старите може да им скъси доста животеца

moni74

Алекси, ситроена ми през 2002г му дават Total Quartz 9000 5W40. Обаче сега в сервиза препоръчват по-новото TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W-30, дори вече две смени съм с него. То е "новата генерация Low SAPS синтетично масло с ниско съдържание на сулфатна пепел, фосфор и сяра."


----------------------------

moni74

ТИПИЧНЫЕ ПОКАЗАТЕЛИ    5W-30

Плотность кг/м3 при 15°С            857
Температура вспышки °С (СОС)    200
Температура застывания °С            -39
Индекс вязкости                           158
Вязкость сСт/40 °С                       60
Вязкость сСт/100 °С                     10,2
Вязкость сП/°С    5500/              -30


----------------------------

valyo08

В крайна сметка кое е най-подходящото за модела,ако го отсеем от другите? ::)

moni74

Всички масла, които отговарят на стандарта WSS-M2C913-C или за по-лесно A1/B1 (по-новия А5/В5).
В първия пост всяко едно масло отговаря на този стандарт за Форд.


----------------------------

Alexi

всяко масло 5/10 на 30/40 е подходящо .. когато е измислен тоя мотор 2000г нито А1 нито А5 е имало :)

valyo08

Цитат на: Alexi в 04 Ноември 2015 21:49:26
всяко масло 5/10 на 30/40 е подходящо .. когато е измислен тоя мотор 2000г нито А1 нито А5 е имало :)
Има логика.


moni74

А1/В1 е от 1996г, докато А5/В5 е от 2002г - справка ТУК.


Ford Oil Specifications

Motor Oils


Ford WSS-M2C913-A
Engine oil, Initial and service fill, SAE 5W-30. This specification meets the ILSAC GF-2 and ACEA A1-98 and B1-98 and additional Ford requirements.
Ford WSS-M2C913-B
The Ford M2C913-B specification is released in Europe for initial fill engine oils used for lubrication of spark ignition engines using gasoline and for compression ignition engines using diesel fuels. The specification is also used to define engine oils for servicing Ford engines where applicable. The oil shall meet all the requirements of the ILSAC GF-2 and GF-3 specification, the ACEA A1-98 and B1-98 specification and additional Ford requirements.
Ford WSS-M2C913-C
Fully backwards compatible and is strongly recommended for all applications that currently require the specification Ford M2C913-B. The new engine oil provides various benefits to the customer such as improved fuel economy benefits and high robustness to biodiesel fuels.
Ford WSS-M2C913-D
Introduced in 2012, oils meeting this specification are recommended for all Ford diesel engines except Ford Ka TDCi models manufactured before 2009 and Ford Galaxy 1.9 TDi models manufactured between 2000 and 2006. A product meeting this specification is especially recommended for diesel engines where M2C913-B or M2C913-C oils were initially required. An oil meeting this specification must be used in Ford Transit vehicles manufactured from 2012 onward with Duratorq 2.2 engine. Oils meeting this specification can be used with extended oil change intervals and are also suitable to be used in engines running on biodiesel or high sulfur diesel.
Ford WSS-M2C917-A
Viscosity SAE 5W40 engine oil for pump injector diesel engines.
Ford WSS-M2C934-A
Extended drain engine oil for vehicles equipped with diesel particulate filter (DPF).
Ford WSS-M2C937-A
Special engine oil for Ford Focus RS. Viscosity should be SAE 0W-40.
Ford WSS-M2C948-B
Largely based on the ACEA C2 oil sequence this spec requires a low SAPS 5W20 oil and is primarily designed for the 1.0 liter, 3-cylinder EcoBoost engine. Contains in-house tests for fuel economy and piston deposit control. Oils meeting this spec must provide a 0.9% fuel economy improvement over regular 5W-20 oils.
Ford WSS-M2C950-A
Special engine oil for Ford Focus Diesel 2.0 manufatured from September 2014 and Ford Mondeo Diesel 2.0 manufactured from 2015. Viscosity should be SAE 0W-30.


Manual Transmission Fluids


Ford 8U7J-19G518-BA
Special gear oil for Ford Kuga's transferbox.
Ford 8U7J-8708687-AA
Special gear oil for Haldex clutches.
Ford M2C104-A
SAE 90 mechanical gear oil with EP additive and friction modifier.
Ford M2C175-A
API GL-4 grade, SAE 80W90 gear oil for Ford Type N transmissions made before 1990.
Ford M2C186-A
Friction modified transmission oil for Ford MT75 transmissions.
Ford M2C192-A
SAE 75W140 grade hypoid gear oil for regular and limited slip rear differentials.
Ford M2C192-A + M2C118-A
Synthetic hypoid gear oil with friction modifier.
Ford M2C197-A
Hypoid differential oil with EP properties.
Ford M2C197-A + M2C118-A
Special formula Trac-Lok for rear axles.


----------------------------

Jamari0

Колеги какво бихте ме посъветвали за масло на Сиера 2.0 ДОХЦ 8клапана с 10*40 съм в момента на Тотал Кварц

TourneoRS

IVECO -  с него не се ходи надалеко .

Jamari0

Честно казано не много от Германия като докараха колата незнам с какво масло беше обаче грам не се чуваше а като сипах тотал-а нещо не ми хареса почна на всяко палене да изважда син пушек за 1-3 секунди след това въобще не пуши

Mondeicho

Аз на Корса-та съм слагал на различни производители с един и същ вискозитет 10W40 и определено работи различно. Бях дълго време доволен от Мотул, но и него нещо го развалиха тук в БГ, започнаха да тракат клапани, двигателя работеше по шумно, след като сложих опелско поутихнаха нещата...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

jo_jo

#25
Цитат на: Mondeicho в 10 Януари 2016 22:38:56
Аз на Корса-та съм слагал на различни производители с един и същ вискозитет 10W40 и определено работи различно. Бях дълго време доволен от Мотул, но и него нещо го развалиха тук в БГ, започнаха да тракат клапани, двигателя работеше по шумно, след като сложих опелско поутихнаха нещата...

Според мен проблема е, че има твърде много ментаци, аз ползвам тотал кварц и съм без оплакване, ползвал съм и валволин, кастрол и мотул (тогава над 100лв от вносителя за 4+1 литра). Сега гледам да е евтинко и се моля да не е голям боклук. Като бях с кастрол-а, при втората смяна имаше тракане и веднъж се наложи да доливам, което не ми се беше случвало до преди това, а тубите изглеждаха по еднакъв начин.

Така че, май в по-важно да си го купиш от правилно място, а не каква марка е (стига разбира се да отговаря на изискванията на производителя на колата).

С тоя син пушек, да не са добавили някоя добавка в предното масло да маскират някой проблем?