конверсия на предни спирачки Ескорт: 278мм vs 300мм

Започната от opex, 05 Август 2013 22:56:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

opex

/// с този пост май ще си оборя сам едно друго предишно мнение в друга тема ::)///

I. Какви гуми ще се използват:
Ескорта е 1997 и максималния размер гуми, с който може да се кара нормално е 205/50/16 на 7J ЕТ35 тип Косуорт джантите от Мондео мк2. Под 'нормално' се има предвид със стандартното високо окачване преди да започне да опира в калниците и опира в по-големи неравности/дупки.
Това е общ диаметър на гумата от 61,14см. 17" най-много 205/45/17 което е диаметър 61,63см.
А сега ще съм с 205/45/16, което е 59,09см диаметър.

II. Сравнение между апаратите:
Стандартния размер на предните дискове на Ескорта е... колкото тоя на велосипедите. Без коментар направо.
Вариантите за ъпгрейд са:
1. От мондео мк1/2 спирачни апарати с дискове и накладки, мисля че бяха 278мм
2. От Мондео мк3 спирачни апарати с накладки и дискове от Фокус ST170 300мм
Недостатъци:
за 1. - по-малък диаметър от 2.
за 2. скъпо, със скъпи дискове, а по-лошото е, размера джанти - минимум 16"... ами зимни гуми??

III. Сравнение на автомобилите:
На Мондео мк1/2 гумите, които се слагат не са по-малък размер широчина и диаметър отколкото тези на Ескорта, дори максималния възможен за него. Даже напротив.
И все пак се справят отлично. При все по-голямото и тежко купе.
(говоря все за диаметър, защото това е рамото, с което се завърта гумата около оста и спирачния диск спрямо накладките..)

IV. Допълнителни условия:
Ще се прави конверсия на задния мост към дискови спирачки от Фокус Мк1 по възможност с ABS.
За предните ще се търсят също с ABS.

При така поставени нещата, не е ли малко overkill 300мм конверсията?? Говорим въобще като спиране.
Ще излезе в пъти по-евтино.
Ще се реализира в пъти по-бързо.
Ще могат да се използват голям набор от размери джанти включително в моя случай и зимните ми с ляти джанти, няма да се налага да ги продавам да купувм други.
В крайна сметка всичко, което съм чел е било от хора направили спирачки само отпред на 300мм и било най-доброто нещо правено по колата..... Само че без задни дискови, без ABS никъде... което коренно променя цялата картина.

п.п. Поста беше с първоначална идея да се постави като въпрос за да събера мнения, но мисля, че след като писмено систематизирах всички варианти сам си реших загадката. :D
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique


Bobi

Апарати, дискове -всичко е чук, но не виждам къде се размишлява дали стоковата ти спирачна помпа ще смогне на новото натоварване?

opex

Пропуснал съм го всъщност, но те са еднакви и нямат проблем. Няма проблем дори с 300мм сетъпа с апарати от мондео мк3. :) Иначе добре, че пита все пак за останалите.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

К.Методиев

#3
Така понеже вече правихме такива конверсии към 300м дискове от фокус ст и апарати от мондео мк3, недостатъци доста трудно се намират предните дискове от фокуса, дори и нови в магазина си е мъка да ги намериш на цена под 200лв комплекта! Другото нещо стандартната помпа на мондеото се справя с апаратите от мк3 без проблем, като при мондео мк1 и мк2 има различни помпи с бутало 25мм мисля, че беше едната другата е с бутало 22мм при мк1, като се има в предвид, че помпата на мк3 е 22,5мм стигнахме до заключението че помпата на мк1 мондео е по подходяща, и реално при мк2 педала на спирачката пропада повече при натискане, тествано е лично.

Така сега за стандартните дискове при мк1 и 2 мондео са 258мм, при ст версиите и 2,5 моторите дисковете са 278мм аз съм с такива, конверсията е по лесна отколкото при дисковете от фокуса защото не се ползват дистанционни шайби от 3мм за апарата, та като цена всеки сам си решава.

Последен недостатък е при 278мм минимална джанта е 15-ка при 300мм минимална е 16-ка, та аз предпочетох да си остана на минимална 15-ка защото зимните ми гуми са 15-ки и са на една година.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Светльо

Аз съм с 300мм диск отпред и задни стандартни за мондео МК1/2. Разликата я усетих най много на Дракон на Тime Atack-a след многократното биене на спирачка, спира по добре от стоковите да, но най много се усеща при това, че значително по трудно прегряват имаш много по голям капацитет на спиране от стандартните на 258мм на мондео 1/2. :)

opex

Аз мисля да не минавам на 300мм, а на 278мм. Вярно, че трудно ще ги намеря, но все пак... Ще имам време чак до края на пролетта догодина, така или иначе до тогава ще търкалям зимни 14"
А 278мм не се ли оказа всъщност, че ползва същите апарати като на мондео мк1/2 за 258мм само че с различни накладки или не?
И кой ми каза на първата среща на която дойдох, че има за подаряване някакви апарати от мк1? (shy) Много се извинявам ама бавно помня имена и лица в началото (shy) (shy)
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

KovachevGR

A мислил ли си само за подмяна с читави дискове и накладки феродо рвйсинг дс2500?
Предполагам ако не си карал с такива накладки няма да ми повярваш каква е разликата

opex

Не съм, но дисковете ми са леко криви или поне единия и левия има ръб от задържал апарат. Предполагам ще ми излезе по-евтино да мина на 278мм със същият резултат, а в бъдеще самите накладки също няма да ми струват ръка и крак :)
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

KovachevGR

Като сте минава ли на 278мм да сте мерили разликата в килограмите че ми е интересно

К.Методиев

Аз не съм ги мерил, но апарата не е по тежък с нищо чувствително от стария, диска е само с 2 см по голям но и него не съм мерил, но е много малко по тежък, не вярвам да са повече от 300гр общо.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.


S.Stoyanov

#10
Само малко уточнение ако някой ще го прави на ескорт(говоря за 278мм).
В зависимост от дисковете, които ще се ползват, а вариантите са от мондео или ескорт/сиера;
-за мондеовски се налага или подлагане на шайби под диска или изтъняване на съпортта в частта му, която се захваща към шенкела с 3-4мм.
-за ескорт/сиера дискове се налага подлагане на шайби на болтовете между съпортта и шенкела пак около 3-4мм.
Това се прави с цел да се центрова диска спрямо съпорта и размерите са ориентировъчни понеже аз не го правя с чисто нови дискове но са достатъчни.
Варианта, който избрах понеже разполагах с мондеовски дискове е утъняване на съпорта, понеже с шайбите е много по неточно и винаги има риск да се получи биене, а и на съпорта има достатъчно материал така че не го бърка.
Резултат:ако имате кой да ви изработи калибровани шайби от стомана е много добър вариант, защото иначе диска започва да минава прекалено близко до шарнира.Недостатък на шайбите подложните шайби може да е че няма да ви стават всички джанти 15 цола при нови накладки и нови дискове.
Относно цените на накладките-ако си вземеш апарати за 280мм с големите накладки(има и с малки) и те не са от най-евтините или поне на тези марки, за които проверявах аз.
Относно дали са същите апаратите като нормалните на мондео-в microcat излиза че тези с малките накладки позват същите маншончета и бутала като тях, а за по големите не ми се занимаваше да ги разглобявам и да меря но ми се струват идентични.
Само да добавя, че в комбинация със задни дискове от фокус ескорта най-накрая почва да спира, както трябва да спира 1 надеждна кола или може би аз карам малко по екстремно.Ако някой иска да знае как точно става смяната на задни барабани на ескорт с дискове от фокус да пита за пълен списък на нужното за това. ^-^

martin1977

Аз само искам да поправя Кристиян от по-преден пост, че разликата в теглото между 260мм и 278мм. е 1кг. на диск, а между 260 и 300 е 2кг. на диск, което не е чак толкова малко .... и в случая се питам по 2 кила разлика на ост няма ли да окаже влияние във вървежа или е пренебрежимо малко