Ъгъл на завиване и обороти на волана при Sierra

Започната от Pyrhel, 28 Декември 2012 03:10:01

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Някой има ли инфо дали при различните Сиери градусите на които могат да завият предните колела са еднакви? Както и дали има "по-бързи" рейки?

Причината за питането предполагам е ясна - да се направи по-голям ъгъл на завиване без много преправяне, както и да се скъси хода на волана - пак без рязане и заварки, за да се увеличат/намалят рамената.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


vladi tanev

Единственото което съм забелязал че сухите рейки са по един оборот повече спрямо хидравличните рейки а относно ъглите си мисля че са едни и същи на всичките сиери въпроса е ти със каква рейка искаш да си хидравлика или суха,най добрия вариант който мога да ти предложа е рейка от скорпио като моето но ще трябва да се преправи малко за да се монтира на сиера тя е по къса като ход дори и от сиеровата хидравлична и вече остава да си решиш дали хидравлика или суха ще остава.
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа

Pyrhel

Със суха рейка задължително ще съм. Какво се преправя, за да се боцне? Възможно ли е да с нея да се получи по-голям ъгъл, защото съм мяркал разни такива твърдения по чуждите форуми?

Колко колко оборота на волана са от крайно ляво до крайно дясно на Скорпиото?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

viksata

На мен ми е около 1.5 оборота.....

3 оборота от пълно ляво до пълно дясно :)


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

Danchev

#4
Най-добрият вариант за къса рейка е хидравличната да се преправи на суха, което е доста лесно. А докато е разглобена е добър момент да се занесе при бай стругар да и удари още един зъб :)
След това могат да се направят подложки на вътрешните накрайници, за да се увеличи рамото и съответно хода и градуса.
Сетъпа за хубав ъгъл е този ... +един зъб, подложки, евентуално изместване на дупките на външните накрайници при шенкела като се внимава с акермана.
След това идват камбъра и кастъра за да стъпи :)
How about a magic trick?

Pyrhel

Закъде са подложките? Нещо не си го представям - ще удължа рамото с тях, но гумите ще се "свият" напред (toe-in). Това ще се регулира с външните накрайници. И къде отива ползата от подложките? Това не мога да си го представя...

Предполагам по още един зъб от 2те страни?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Danchev

#6
Един-два колкото позволява, и само един да се резне рейката пак си се центрира.
Това с подложките винаги е трудно да си го представиш в началото ... увеличава се вътрешното рамо.
4 easy steps to more angle.wmv

Ето и модификация на шенкела, идеята накрайника да е по ниско е да се намали т.н. bump steer ... иначе просто може да се примести дупката навътре. При тази операция много трябва да се внимава какво се случва с акермана, защото колата ще се кара и по улиците все пак :)



Или се мести навътре и се модифицира накрайника да си дойде надолу



На първата снимка се вижда, че и шарнира е изместен навън, с това плюс горните изброени ъгъла може да се докара около 55 градуса, че и малко отгоре.
How about a magic trick?

Pyrhel

Кладенец, кладенец, кладенец (Well, well, well :)) ) След малко чат разбрах. Начи аз бях с тотално различна идея за тия дистанционни втулки - че с тях се бутва вътрешния накрайник навън, а се чудех какво става (къде отива келепирът), след като toe-in-ът се коригира с външния. Става следното нещо... Това, че се бута вътрешния накрайник навън е, за да не му опират стоперите в кожуха на рейката (facepalm), т.е. удължава се централния прът, за да има повече ход докато ударят стоперите. Получения страничен ефект на свитите напред гуми си се коригира с външните накраници. Просто казано - с тия спейсъри можем да врътнем волана още малко.

Благодаря за помощта (fri)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Danchev

Чиърс дето се вика :D
Сега остава някой да обади колко е дълга резбата на вътрешните накрайници, за да се разбере дали се минава тънко с втулки или ще трябва преходници.
How about a magic trick?

Danchev

#9
Малко ценна информация за сетъпа на една от най-добре подготвените баби 8)



по-дълги носачи - Скорпио МК1
по-дълги вътрешни накрайници - Скорпио МК1
външни накрайници на унибали
спейсъри на рейката - 5мм
разпробити шенкели - 20мм навътре
статични плейтове с унибали - максимален кастър
Имам и настройките по сходимостта и наклоните отпред и отзад, но не им е мястото в тази тема.





Заводският градус на завиване е 35 градуса (30 при MK1 Cosworth)
Модификацията на шенкелите дава +11 градуса, целият сетър е за 55+ градуса.
Те ползват джанти с ЕТ<15 или фланци, иначе опирала :)

Колко е сполучлив сетъпа може да се види тук Zentai Drift Team Máriapócs, 2012.04.15.



How about a magic trick?


toretosz

Днеска докато си играхме с моята рейка която е суха 4.25 оборота.Владо забеляза че като стопери се явяват кормилните накрайници или там където той се захваща към самата рейка.Махнахме единия  и се окза че си има оргинално още един зъб и влиза с около 7-10 мм навътре.Като ми остане време тая седмица ще отрежем кужуха на рейката от двете страни равно.

п.п. тъй като ще разпробивам шенкелите искам да попитам Данчев да каже колко е максималното изместване на зад което знае.
Настъпи звяра, кажи "добро утро" на целия квартал :P

Danchev

И това, което сте открили и отговора на въпроса ти се съдържат нагоре в темата (beer)
How about a magic trick?

Danchev

#12
Говорихме си с Виктор и му обещах малко информация за направата на външни накрайници.
Това са примерни унибал накрайници http://tuning-parts.bg/unibali-nakrainici/ мери се оригиналният накрайник колко М е и се взема съответният унибал.
Следва струговането на преходника между вътрешният накрайник и унибала и тялото на външният накрайник (снимките са от Ескорт ... при бабичката нещата са аналогични). Отстоянието на унибала от ухото на шенкела трябва да бъде между 30 и 40мм.

Единият вариант е накрайника да се стругова на конус, който после влиза плътно в ухото на шенкела и се стяга с гайка.




Другият вариант е да се направи с болт и втулка между ухото и унибала.
Втулките от двете страни на унибала, които го държат се струговат също на конус така, че да лягат върху вътрешният лагер на унибала както е показано на снимката.
Тук се вижда и преходника в който се навива унибала и съответно от другата страна вътрешният накрайник.





Така изглежда варианта с болт и втулка (варианта с конуса е на първите снимки)

How about a magic trick?

Danchev

#13
След тази намеса за да се елеминира напълно лага по завиването е добре да се смени и тампона на кормилният прът. Заводският е каучуков с втулки на тия години отдавна е пълен чао.
Купува се парче полиамид стругова се, струговат се втулки, набиват се и нещата заспиват, ако полиамида е достатъчно корав може и без втулки.
Другият вариант и според мен по-добрият е тампона да се стругова директно от алуминий (пак от якия, за да няма нужда от втулки :D)





How about a magic trick?