Моето Ескортче RS2000

Започната от x1l0n, 10 Април 2013 23:22:36

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

x1l0n

Здравейте :)
От дълго време се каня да започна дневниче за моя Ескорт, но винаги има нещо което да ме спре. Мисля постепенно да го надграждам докато наваксам до днешно време, защото иначе никога няма да се случи тази тема ;)

The Beginning: Около 1996та (когато съм бил на около 7) един семеен познат се вихреше в едно чисто ново Ескортче. Повозих се вързан на задната седалка с коланче и определено бях очуден, че има такъв пъргав Ескорт с такъв хубав звук откъм двигателя (дотогава за мен Ескорт означаваше евтина алтернатива за транспорт). Направо се "влюбих" в идеята на тази количка и запомних модификацията RS2000.

Петнайсетина години по-късно около 25ти март 2011та видях  в нашенското "Мобиле" атрактивна обява за синьо-зеленикаво Ескортче написано за 150 коня, RS джанти, липсващ габарит и спортни седалки. Не можех да не отида и да го разгледам поне. Човекът се оказа в съседния до дома ми квартал, видяхме се на същата вечер.
Още като отвори капака и го запали знаех, че искам тази кола. Това че беше ниско над асфалта, че липсваше радиатора на климатика и компресора впоследствие блокира, че габарита струва прекалено много за някаква си пластмаска, че липсват лайсни, за които искат кожодерски цени, че колата очевидно беше участвала в леко ожулване отпред (заради което го нямаше въпросния радиатор), че синхронизаторът на 3та като на повечето RS куцаше и още куп други дребни забележки нямаха никакво значение.

На 2ри Май вече беше напълно официално моя по всякакви документи, с платена гражданска, технически и пътен данък (да им приседне). Споменах ли че даже си имаше Фобос газов инжекцион?

Колата се нуждаеше спешно от нови шарнири/носачи, защото скърцаше ужасяващо на всяка лека неравност. Веднага се заех с тази задачка :)
Дотук добре - колата изведнъж придоби нов тип завиване - значително по-достойно за модела.



Предните гуми бяха малко захабени, но имаше още "хляб" ;) ;)


Заведох колата при Дунев Сервиз на 4ти КМ да ми поправят климатика. След едно много просрочено спрямо първоначалните обещания време, след много премеждия включително взимане на колата с работещ климатик и блокиране на компресора на 3км от ДуневСервиз, купуване на нов компресор, оставане без акумулатор и какво ли още не си я взех горе-долу работеща от този сервиз и се заклех повече да не се връщам там.

Ето така работеха върху нея като наминах да ги нагледам, защото ми беше писнало да се обаждам и да питам какво става:


След Дунев беше дошъл точно срокът на отпуската ми и RS-ът тръгна из Тракия, Родопите, Рила и други места в България с асфалт :) Така и не остана време да сменя онези гуми преди пътуването :D

Някъде по пътя рандъм снимки



RS на палатка :P


На някой места се стигаше с по-малко асфалт:


За радост никъде не ме предаде техниката и имах възможността да се насладя не само на нашата красива природа, но и на много приятната за каране по виещи се асфалтови пътища кола.  ^-^  (въпреки че с гумите всяко по-прашно петно беше интересно като сцепление)

-To Be Continued-
FF /fast.fords/


Pyrhel

Доживях да видя темата в дневника! :)) Да сте живи и здрави :P
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ilko

Климатика ли беше по-важен от гумите? :)
От събора насам нещо правил ли си и ... подкалник може би  ^-^

x1l0n

Не съм стигнал още да опиша какво съм поправял :D

Гумите си бяха идеални ;) Не се стигна до тях преди пътуването от висене в онзи "сервиз".
FF /fast.fords/