Грешка p0420 на форд фокус 2000 1,6 газ/бензин

Започната от locke, 18 Март 2020 15:09:40

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

locke

Здравейте, някой получавал ли е въпросната грешка P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold и справял ли се е с проблема? Усещам че има спад на мощността, сравнено с други подобни автомобили. Check engine на таблото ми светва през около 400 км, обикновено извънградско се пада. Но в самия момент на светване не усещам нищо. На този сайт са дали доста причини, но се чудя има ли нещо, което е най-вероятно при тези фордове - https://www.obd-codes.com/p0420
Катализатора е махнат, сложена е втулка и на нея ламбдата. Първото, което си помислих, е че е сложена обикновена дистанционна втулка, а не такава с малък катализатор вътре

За момента не мога да я развия защото нямам достъп до канал, но когато отида ще премеря показанията на ламбдите и ще проверя състоянието на втулката. Ще има ли подобрение ако сменя свещите - ngk на 30000 км,?
Доколкото разбирам, O2 sensor се нарича първата ламбда преди катализатора, а Downstream oxygen sensor (HO2S) е този след?
Във форума на VW опитват да премахнат грешката с местене на втулката и ламбдата назад към ауспуха

Други грешки, които се появиха с тази, но вече изчезнаха бяха:
P0171 System Too Lean Bank 1 - https://www.obd-codes.com/p0171 симптомите ги имам, като от причините:
-   The MAF (Mass Air Flow) Sensor is dirty or faulty Note: The use of "oiled" air filters may cause the MAF to become dirty if the filter is over-oiled.
-   There is also an issue with some vehicles where the MAF sensors leak the silicone potting material used to protect the circuitry.
-   There could be a vacuum leak downstream of the MAF sensor
-   Possible cracked vacuum or PCV line/connection
-   Faulty or stuck open PCV valve
-   Failed or faulty oxygen sensor (bank 1, sensor 1)
-   Sticking/plugged or failed fuel injector
-   Low fuel pressure (possible plugged/dirty fuel filter!)
-   Exhaust leak between engine and first oxygen sensor

съм проверил всички вакуми и съединения за течове. Само налягането на горивото и инжекторите не съм – имате ли идея как в домашни условия да го направя?
и отново ламбдата преди катализатора, но когато имам достъп до канал ще го направя.
И P1132 - https://www.autocodes.com/p1132_ford.html която има подобни симптоми:
-   Faulty Upstream Oxygen Sensor Bank 1
-   Fuel pressure high or low MAF sensor dirty/defective
-   Vacuum leak on engine
-   Leaking fuel injector or fuel pressure regulator
-   Faulty Powertrain Control Module (PCM)

Тъй като общото във всички грешки са ламбдите затова съм се насочил към проверка, но приемам и други съвети
Снимките са както следва: втулка с катализатор, моята втора ламбда и решение при фолксваген(където е дупката се слага втулката с ламбдата, предишната дупка е затапена с болт)


ivchotr

#1
Ламбдата при катализатора не оказва никакво влияние върху мощността на двигателя. Знам го от човек, дето с това се занимава. При мен също излиза през 300+ км, както и някои от другите грешки. Трия ги и карам. Понеже си с газова уредба не е лошо през 30 хил. км да минаваш на преглед за хлабините на клапаните. На 2 - 3 бутилки газ минавай и едни 50 - 100 км на бензин.

П.П. Някой обясняваше, че проблемът с ламбдата на катализатора се оправял с връзването на съпротивление във веригата й, ама така и не разбрах колко Ом-а трябва да е това съпротивление.

locke

Тя не оказва влияние на мощността, но дали не пали check engine лампата? А като имаш предвид, че втулка е 20 лв от Китай, е доста изкушаващо да се пробва. Някой твърдят, че тази втулка трябва да се мести по генерацията докато спре да се включва лампата. Но трябва доста време да се установи това ли е проблема
Каня се от доста време да отида да проверят клапаните, но все нещо друго излиза. Ти усети ли някаква разлика във мощност, шум, празен ход или разход след процедурата?
И аз бях чел някъде, за връзването на съпротивление във веригата на ламбдата, но не си спомням в кой форум беше. Но мисля, че запазих отметка към страницата и ако е така, ще кача тук информацията

ivchotr

При мен чекът се включва баш от ламбдата. Изтривам грешката и чекът гасне. Понякога се включва и от други грешки. Бях луднал малко след като ми смениха меката връзка на генерацията - записваше грешки през 5 - 10 км. Ама всякакви, свързани с ламбдата на колекторите. С времето нещата се оправиха и сега си записва най-често грешката за катализатора.

След регулирането на хлабините на клапаните, колата стана друга - осезателно по-мощна и без изнервящите опити да гасне по кръстовищата. За шума не мога да дам конкретен отговор, че ми се скъса една шпилка на ламарината, дето пази от жегата на колекторите и още не ми е дошла музата да я правя, а тя придрънква със сигурност. Но хлабините трябва да са в норма, ако не искаш да сменяш клапани, което е свързано със сваляне и на главата. Това лято май ще ходя пак, че чат - пат започнаха да се появяват симптомите.

locke

Радвам се, че е имало ефект от реглажа.
А ако реша да взимам втулка, смяташ ли че резба M18x1.5 е точната? Гледам, че една от ламбдите за моя форд е със същата резба
Тази втулка гледам: https://www.aliexpress.com/item/33061630530.html?mb=rd1JEg19gvxGBY6&srcSns=Copy%20to%20Clipboard&tid=white_backgroup_101


ivchotr

Нямам идея. Ако ще забиваш втулка, виж каква е резбата на ламбдата на катализатора. Дупченето на отвори и нарязването на резби докато уцелиш точното място, ми се струва безмислена история. В един сайт намерих катализатори за Фокус и цените им варират от 200+ до 300+ лева. Обаче служебните ни Фокуси пред време бяха започнали да вървят бая мудно и ми разправяха, че се е наложило да ги поизтърбушат. Май и моят по същата причина се е разделил с катализатора.

lambreff

На предишния Ц-макс 1,8 газ-бензин карах 2 години без катализатор с такава залъгалка и не е светвал нито веднъж чека.
Схемата е примерна, из нет-а има много. Понеже съм ТВ техник  ^-^ си я направих сам за 5 мин. и 50 стотинки части.

ivchotr

А, най-сетне конкретика! Благодарско!

zloster

Цитат на: lambreff в 21 Март 2020 10:08:55
На предишния Ц-макс 1,8 газ-бензин карах 2 години без катализатор с такава залъгалка и не е светвал нито веднъж чека.
Схемата е примерна, из нет-а има много. Понеже съм ТВ техник  ^-^ си я направих сам за 5 мин. и 50 стотинки части.

Ето и темата източник от ffclub.ru: https://ffclub.ru/topic/83023/
Там в шапката (първото мнение) в бързото ръководство са следните три теми:

  • електрическа схема залъгалка за ламбда-сонда (след катализатора), когато е премахнат катализатора
  • графики на работата на изправни ламбда-сонди при различни режими на използване на двигателя - студен, ускорения, отпускане на газта и т.н.
  • самостоятелна изработка на пламегасител за поставяне вместо премахнатия катализатор
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

locke

#9
Благодаря, ще разгледам линка. За съжаление съм зле с руския и ще ползвам преводача. Дано намеря информация за размера на втулката и "дупката" в катализатора, за да не поръчвам на сляпо

Пп - ето темата, където се споменава, че с връзване на съпротивление се решава проблема
https://www.opelclub.bg/index.php?showtopic=125518


zloster

Прегледах написаното във форума на Опел и свързания материал в руския източник. Има два варианта:

  • Схемата с RC-верига (добавяне на кондензатор) - добавянето на кондензатор променя RC константата на ел.верига или иначе казано преходната характеристика. Тя ни казва как и кога ще се измени изходният сигнал при промяна на входния сигнал;
  • Дистанцираща втулка (без добавяне на кондензатор) - обсъдени са физическите размери. Най-накрая е даден чертеж с размерите. Единственият неизяснен момент е размерът на отвора към изпускателната система (виж предпоследната снимка с червения пояснителен текст и стрелка). Не е ясно дали да е 1,5-2 мм или повече (споменават се 6 мм) и фактът, че по-малък отвор винаги може да се разпробие до по-голям.

Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

locke

#11
Разгледах чертежите. Излиза, че размерът на отвора във втулката, където се слага ламбдата, трябва да е 18мм, колкото е и резбата на ламбдата! Поправете ме ако не съм прав

Пс - сега гледам в един от сайтовете за продажби, че 1,8 е външната резба, а 1,6 - вътрешната, където трябва да се навие ламбдата. Значи тези не са подходящи за фокуса

zloster

Тази вътрешна резба 16 мм ще да е за нещо друго. Ето универсална ламбда-сонда на Denso: https://www.autodoc.co.uk/denso/1665313. Дават само външната резба M18x1,5. Слага се на няколко десетки модела различни автомобили.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

locke

Говорих с фирмата, която ги произвежда/продава у нас и потвърдиха, че ще пасне за форда. Явно наистина е сбъркано описанието

lambreff

Не че ти давам наклон на ... (tooth) ама ако се слага ел. залъгалка цялото усилие е да се оголят 2 кабела и ...малко тиксо разбира се.

ivchotr

Залъгалката долу при ламбдата ли трябва да се върже или може и нагоре някъде из коша/купето?

locke

Цитат на: lambreff в 25 Март 2020 09:48:26
Не че ти давам наклон на ... (tooth) ама ако се слага ел. залъгалка цялото усилие е да се оголят 2 кабела и ...малко тиксо разбира се.

Гледах схемата но не мога да се ориентирам как точно става. Ако се запоява нещо няма да мога, защото ще трябва да се уча на колата. Иначе съм мислел да си взема поялник и да пробвам, но ще е някъде където няма да нанеса щети. Ако имаш снимки можеш да ги качиш. Ако ходя в сервиз за това, гаранция ще ми вземат повече от 20 лв, колкото е втулката

zloster

#17
Ето изображение, където се вижда добре. Малкото синьо цилиндрично нещо с лентичките  е резисторът (съпротивлението), а жълтичкото е кондензаторът. Това синьото в долната част на снимката изглежда като буксата, която се свързва към снопа кабели около двигателя. Т.е. би трябвало да е по-достъпна за достигане (на другия край трябва да е самата ламбда сонда).

Източник:
https://ffclub.ru/post/18745826/
https://www.drive2.ru/l/454979287037027776/ - от тук е втората снимка на сваления изпускателен колектор
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

locke

Благодаря колега. Като гледам Ивчо ще слага резистор и кондензатор, а аз ще купувам втулка. Ще видим след 400 км кой ще е по-доволен  :D

ivchotr

Аз ще слагам, ама като гледам ще е къде лятото :D За момента гася ламбата за няколко секунди с диагностиката за 23 лева и тя се е избила няколко десетки пъти :D


locke

И втулката някъде лятото ще пристигне. Моята лампа я загасих и имам около 400 км докато светне пак... значи скоро няма да се покаже (tooth)

ivchotr

Всъщност причината да светва, поне при мен, не е свързана пряко с изминатите километри. Различните режими на работа на двигателя ускоряват или забавят натрупването на грешката. В момента движа само на бензин да видя кога ще се появи, пък и малко за профилактика на клапаните и дюзите :D