Поставяне на климатик

Започната от Gredarov, 31 Март 2013 20:43:00

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Gredarov

Решил съм да си поставя климатик на автомобила.
Проблема които виждам е окабеляването.Климатика ще дойде и ще започна с рязането и напасването,но с инсталацията му мисля,че няма да се справя,още повече,че не намирам нито схеми на самия климатик нито на инсталацията.


К.Методиев

Инсталацията не е сложна, по принцип трябва да имаш плюс към датчик за ниско налягане, от него отива на датчик за високо налягане и след това захранва компресора, това е базовата схема на всеки климатик, отделно имаш някое друго WOT реле, но това си зависи от автомобила, за скорпио не съм я гледал схемата, обикновено датчика за високо налягане управлява и релето за пускане на перката.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

tropper

#2
За ориентация ти давам как е при Мондео МК1:

Основното е както казва Didibao: (Бутон за включване) - (датчик НН при дехидратора) - (датчик ВН след компресора) - (реле за спиране с нормално затворен контакт) - (шайба на компресора).

Връзките с компютъра на колата са следните:

1) подава се +12V от горната верига точно преди релето. Тази връзка се използва от ЕКУ-то за да знае, че климатикът се включва и да повиши оборотите на празен ход
2) от компютъра излиза сигнал за реле за слабата скорост на перката за охлаждане - пуска се винаги при включен климатик
3) от компютъра излиза сигнал за релето за спиране при газ до ламарината (WOT - wide open throttle).

Това е всичко при ръчния климатик.


Ако при тебе няма как да се направят горните връзки с компютъра, то можеш да пропуснеш релето за спиране във веригата и да си свържеш реле за слаба степен на перката директно със сигнала към шайбата на компресора. Тогава трябва да разчиташ че двигателя ти има достъчно въртящ момент да се справи с оборотите на празен ход в момента на включване на шайбата.

Ако двигателя не се справя, има варианти за решение с някаква допълнителна електроника, но става по-сложно. Най-просто изпълнимото, за което се сещам е да се спира шайбата при пуснат педал на газта ... ама не е много функционално.

П.С. Освен това датчикът за високо налягане е двустепенен (20атм, 25атм) и с два комплекта контакти. Единият комплект (над 25атм) участва в горната верига за авариино спиране, а другия комплект (за над 20 атм) се включва към веригата за бърза скорост на перката - ако фреонът подмине 20атм да включи перката на бързи обороти, за да го охлади и свали налягането. (Числата са "по спомен" и "горе-долу".)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

tropper

П.С.2. Viksata скоро беше слагал на Scorpio МК1 и там оригиналната му перка беше механично зацепена за двигателя. НА него му се наложи да слага електрическа, като единственото, което успя да събере е модъл с две по-малки перки от Мондео МК1 (някои са две по-малки, други с една по-голяма). Може да се посъветваш и с него. ;)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

viksata

#4
До колкото съм запознат старите компове EEC-IV си имат настройките за климатик...

Друг е въпроса дали са изведени на самата букса, но с малко жичкаджийски умения става ;)

Влади Танев е по наясно с проблема, правил го е ....

Всичко което каза tropper е така и при Сиера/Скорпио, но с малко уточнения няма 1 и 2 степен на перката просто работи

или не работи, на DOHC мотора проблема с перките не стои :) той си е ел. перки заводски...

Имам някъде ел. схеми на климатика ще потърся, някаде ми се върти, че имаше и едно реле в самата кутия на изпарителя с

температурен датчик



"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

viksata



Ето Тони ако не се вижда добре ще търсим да се качи с по голяма резолюция някъде :/

и още едно уточнение ..на Сиера/Скорпио без климатик, управлението на перката (степените) на парното става с плюса, а на

колите с клима с масата.


"Мощността определя с каква скорост можеш да се блъснеш в една стена, а въртящият момент определя колко ще се премести стената"

michael_cool

Аз като се рових из аутодатата да гледам инсталацията на DOHC-то видях , че компа има функционалноста ... но кабели не видях изведени поне на моята инсталация която имам . Ако трябва да я кача ел схемата с номерата на крачетата на компа . Тонка като почнеш направи подробни снимки Моля  ;D че и аз съм събрал всичко в мазата само остава да го монтирам и да си намеря шайба на компресора или да си намеря компресор за DOHC .
Само две неща са безкрайни: Вселената и човешката глупост!

vladi tanev

най лесно е намирането на компресора ами от скорпио като моето поне има доста на части всичко е еднакво.
SIERRA EVOLUTION TEAM
Бай Владо-Скорпа