Как да предпазим колите си от вредните ни маниери на шофиране?

Започната от Bobi, 25 Декември 2011 08:40:58

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Bobi

Приятели, попаднах на много интересна тема във ВАГ форума за начините на предпазване на колите ни от вредните маниери на шофиране. Поствам директно линк към темата :

ЛИНК

ПС. Самият аз научих доста от тази тема и се надявам да е полезна и на други!



Alexi

според мен нека ги качим тук като цитат ,това са нещо като базови умения които всеки шофьор трябва да притежава и да изпълнява подсъзнателно :
Цитат
1. Неудоскоряване. Доста хора с цел пестене на гориво превключват от по-ниска на по-висока предавка при обороти на двигателя, по-ниски от необходимите. Оборотите, естествено зависят от типа на двигателя и неговата мощност и за това не може да се даде единен пример, но при всички случаи е по-добре за двигателя да се превключва при малко 'по-високи' обороти, отколкото при 'малко по-ниски'. Естествено зависи дали изкачваме налкон, дали сме на равен път или спускаме по надолнище;
2. Движение на висока предавка с ниска скорост. Свързан е отчасти с горния проблем;
3. Държане на колата на наклон на 'полусъединител';
4. Спускане по надолнище на неутрална предавка;
5. Плавно тръгване на първа предавка, при по-високите предавки съединителя се пуска без 'задържане' в точката на зацепване;
6. При неочаквано препятствие (като лежащ полицай) спирачката се рита и се държи дори при преминаване през препятствието. Важи и за дупките, трамвайните релси и др.;
7. Преминаване през препядствия като гореописаните с включена предавка или без да се натисне съединителя;
8. Ускоряване, а не намаляване при преминаване през такова препятствие. Общо разпространен мит е, че е по-добре да ускориш, вместо да намалиш като минаваш през трамвайни релси, например;
9. При коли с хидравлика на волана, навиване на волана докрай при извършване на маневра (особено характерно за неопитни шофьори);
10. Каране дълго време на ниска предавка на високи обороти (особено характерно за жени, примерно на втора с 50 км/ч в града);
11. Непрекъснати корекции с волана при плавен завой. Например плавен завой вдясно да се взима 'на етапи';
12. Палене на двигателя без да е натиснат съединителя;
13. Късно спиране (много лош навик, особено при лоши пътни условия);
14. Липса на чувство за дистанция при съответната скорост на движение;
15. Системно шофиране с лошо настроени огледала за обратно виждане, замърсени прозорци, нехайство по отношение на износени чистачки, липса на течност за чистачки, замърсени фарове и стопове.
към тези неща ще добавя още няколко много важни :
- редовно трябва да се проверяват всички течности в автомобила за достатъчност ;
- редовно трябва да се проверяват гумите дали налягането им е в нормата ;
- мотора не трябва да се форсира студен или да се гаси веднага след динамично шофиране ( особено турбодизели ) ;
- трябва да се познават отлично габаритите на автомобила и следата му ( т.е. къде точно стъпват гумите в момента ) - само така могат да се избягват ефективно дупките ;
- огледалата трябва да се следят с периферното зрение нон стоп ;
- на уредите на таблото се хвърля по едно око през минута две - градуси ок ,няма червени лампи ;
Ако се сетя още нещо ще добавям ..


zliqiliq

Страхотна темичка са пуснали от GOLF клуба :)).Бобито както обикновенно кърти с ентусиазъм(браво).
Не знам дали ще има развитиенякакво тук, но аз ще ви кажа как се предпазвам от любителите на дългите светлини каращи зад нас(знам,че темата е за предпазване на колите от самите нас ама...).
-Десен мигач за да те изпревари и 5 минути близко зад него на дълги(до сега не са ме били :))).
по темата:
-ръчна почти не ползвам да не кажа дори че съм я ползвал 4-5 пъти през живота си

Bobi

Това, ако беше за мен, не схванах, но се надявам да не е било с лошо  :D .

По темата:
Аз също съм допускал и все още допускам някои от грешките...Например, често ми се случва да карам по инерция и късното спиране, просто навик...А нещото, което не съм и предполагал, че има пагубно действие върху помпа, рейка и хидравликата като цяло,  е вредата от завиването на волана докрай...

zliqiliq

Това трябваше да е комплимент :D.
Знам че не е хубаво да се задържа волана в крайно ляво или дясно, но не виждам какво лошо има да си пуснеш колата по инерция за 150 -200 метра при положение че си единствен участник в движението на що годе добър път.

escobar

А защо се пали на натиснат съединител? Аз паля на свободна.
Защо да не се спуска на свободна предавка, също не ми е ясно. Аз като видя, че светофарът свети червено на 200-300 метра изкарвам от скорост и колата почти спира до светофара.

Бих добавил, че когато се спира за минута-две, по-добре е за колата да не се гаси.

pantata

За паленето не знам, моята например не пали без съединител. А за пускането по инерция пък не разбирам защо се прави. Не се пести нито грам гориво като е на свободна, дори напротив, когато е на скорост е вероятно да е по-икономична. Когато скороста е достатъчно висока за предавката и не се подава газ разхода е 0л /нула/ на 100км.

Polly

Много хубава тема, ще трябва да започна да си мия поне стъклата по-редовно (shy)
Името няма значение...
                                  Важни са ХОРАТА, които седят зад него!

zliqiliq

Сигурен ли си за това че колата гори повече като е по инерция от колкото на скорост?Не че ще я оставя на скорост, когато имам възможност за инерция де, ама ми се струва малко като на Стивън Кинг филмите.

evil

Цитат на: zliqiliq в 30 Декември 2011 21:23:08
Сигурен ли си за това че колата гори повече като е по инерция от колкото на скорост?
Да! Това е точно така. Един от съветите за икономично шофиране на известен наш рали
състезател разяснява точно този метод на спускане по дълги и стръмни части на пътя,като
дори го обяснява, приблизително, с това, че съвременните скоростни кутий са така настроени към двигателите, че използват по- малко гориво когато работят на максималната си предавка
до средните обороти отколкото на изключена и с ниски обороти.
Относно съветите, нещо по 5-а и 6-а точки ми се губи. Да приемем, че плавното потегляне
на 1-ва е правилното действие, нали?
А как най правилно да преминаваме през "легналите' полицаи като подхода към тях, според
мен, трябва да е различен, според самото препятствие. Примерно през късите и високи,
намалям ,включвам на 1-ва, дори, ако е нужно, и ако има трафик преминавам и на полусъединител, ако се съобразявам с този преди мен, докато през ниски и широки/полегати/
препятствия намалям леко пред, минавам на същата предавка, на която съм си и ускорявам след "полицая". Не знам дали е правилното :-\
Няма маловажни неща!


amplified

Над 2000 оборота ECU-то спира притока на гориво и колелетата въртят двигателя.
Отделно е непрепоръчително и ОПАСНО да се кара по надолнище на свободна.  (fri)

evil

Цитат на: evil в 30 Декември 2011 22:21:53
с ниски обороти.

Вярно е доуточнението на amplified. Защо ли съм написал ниски :-X
Няма маловажни неща!

Bobi

Повдигам темата, за да видим дали и някой друг може даде полезен съвет.

- Паркирането върху бордюри в положение, в което лявата гума е на бордюра, а дясната на пътя и обратно.

moni74

- за да не остане неприятно изненадан някой, препоръчително е зимно време да не се шофира с минимум гориво. Дори е добре, при дълъг път да се тръгва с пълен резервоар. Говоря от опит, защото в края на 90-те години спах една нощ в колата между Горно Александрово и Петолъчката. Тогава при една снежна виелица към 16ч затвориха пътя до Бургас, и до обяд на другия ден не можахме да мръднем със сантиметър дори. Имаше коли, на които им свърши горивото още през нощта, и  взимахме гости на топло :)
- освен това, зимата аз мятам един комплект вериги в багажника. Може на 5г един да се наложи да ги ползвам, но без тях няма да издрапам.
- като наближи зимата, ако имате стар акумулатор, добре ще е да отидете и да ви го замерят, като го натоварят с вилка. Спестява неприятната изненада, някоя сутрин когато много бързате да не може да си запалите колата.


----------------------------

P.Kostadinov

Мерси за полезната информация !! :)
Често допускам някои от грешките като например каране на неутрална(пестене на гориво) и също така с 50км/ч на 5та :D пак със същата цел..
Друго което смятам за грешка е ,навиването докрай на волата при по сложни маневри,но там няма как..И това избива я на рейка я на маркучи и тн.
След един "дрифт" ми беше избило едното маркуче(явно заради рязкото навиване в двете страни докрай и тн,странни неща бях правил тогава хаха) след рейката,та го правих наново,но слава богу не беше рейката,щото я видях омаслена цялата :D .
Карай толкова бързо,колкото бързо би могъл да спреш !

PcMan

1. Палене на с-л е улеснено. По-малко неща развърташ. И по-малко тресе(при по-старите дизели като моя се усеща леко разликата). Също така и гася на съединител пак се усеща малко.

2. Въртенето на кормилото в изцяло стационарно положение на мпс-то (това пък никой не го прави тъй като се иска повече умения и концентрация при паркиране без да въртиш на място). Особено на сухо. И едвам помръдване и тогава въртене помага десеторно на усилията които вкарва хидравликата на компонентите(помага на последните, тъй като те убират силата).