Ръководство за ъпгрейд на скоростна кутия IB5!

Започната от Nebhotep, 14 Октомври 2012 10:57:24

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nebhotep

Ръководство за поставяне на диференциал с ограничено приплъзване LSD(limited slip differential). Ъпгрейд на скоростна кутия IB5! Взето от английски форум за форд ескорт!


Правите това на собствен риск. Не съм отговорен за вашите собствени действия. Ако погрешно ремонтирате скоростната кутия или причините други вреди на себе си и автомобила, това си е ваша грешка. Ако смятате, че нямата достатъчно познания да направите това, моля помолете някой друг, който може!

Тъй като може да не знаете, LSD (диференциал с ограничено приплъзване) от S2 Ескорт RS Turbo е взаимозаменяем в ib5 скоростна кутия на Форд Ескорт mk5/6. В S2 скоростна кутия като цяло не се побира и въпреки че става на S1 скоростна кутия, тя има по-малки лагери и както се очаква, са доста редки.

Така че модернизирането на кутия ib5 е добър вариант, но първо трябва да намерите донор на LSD или да си закупите нов, така че бъдете сигурни в това, което купувате.



От ляво е стандартен отворен диференциал, а в дясно е LSD.

Ето как бихме могли да проверим дали съответния диференциал е с ограничено приплъзване:

1. Ако погледнете от всеки край (където се намерират валовете), ще видите , че LSD има 10 мм отвор, който обикновеният диференциал няма.
2. Ако диференциала е на колата все още, вдигнете и подпрете преднияг край и завъртете валовете. LSD ще завърти и двата вала в една и съща посока, докато обикновения ще завърти валовете в противоположни посоки.
Също така имайте предвид, че Fiesta RS турбо стандартно няма  LSD, но може да са били ъпгрейднати (проверка както по-горе).

По-долу е даден списък на това, което се изисква:

ib5 скоростна кутия (ако имате резервна това означава, че не е нужно да бързате)
диференциал с ограничено приплъзване от S2 RS Ескорт Turbo
Замяна на гарнитури и евентуално пломби
Трансмисионно масло
Голяма работна и чиста повърхност
Тезгях с менгеме
Комплект ремонтни ключови
секач
Клещи с прикрепващ елемент
ключ с торкс Т40
M8 ключ
Динамометричен ключ (за предпочитане)
и др.

Общи условия - Не може да се се търси отговорност за достоверността на информацията в това ръководство, и / или повреди или загуби в резултат на следните такива насоки, съдържащи се в него. Преди да започнете,  поемате пълната отговорност за собствените си действия, когато следвате някаква информация или инструкции в това ръководство.

За постигането на това надграждане мисля, че трябва да бъдете доста добре запознати с устройството на скоростната кутия и умело да боравите с инструментите!




Има няколко разновидности на кутии ib5.

Вече имате кутията, източвате маслото и издърпвате валовете.


Отстранявате 10х10 мм. болтове и махате капака.


Махате прикрепващата скоба


Махате 19 мм.болт


Отвъртате винта T40 torx докато падне V образния държач


V образния държач


Премахвате синхронизатора на 5 скорост


Отбележете мястото (височина и позиция), след това развийте винта T40 и премахнете превключвателя


Махнете 5 скорост


Махнете  държача


Махнете зъбното колело



Почукайте кръглата скоба, за да я избутате срещу другия вал и извадете.
Повторете и за втората скоба.


Премахнете запушалката(горе) и черния пластмасов отдушник (издърпайте)
След това отстранете 10x 13mm болтове и 4x 17 мм болтове / капси


Така отливката може да бъде отстранене и трябва вътре да изглежда така. Сега, за да премахне диференциала, двете зъбчати колела трябва да се измъкнат. Повдигнете двете по едно и също време и ги размърдайте, за да ги свалите. Диференциалът сега е свободен и може да се замени с LSD. Стегнете добре с менгеме и използвайте секача за отстраняване на болтове след това отново се напасва LSD със забчатото колело на кутията.



Следващото е доста трудно (на снимката по- горе е премахната металната пластина, за да се покаже позицията на крачетата под нея).
След като спуснете обратно диференциала, сложете обратно зъбчатите колела в селекторите и ги центрирайте на крачетата със зелните стрелки, не забравяйте да закопчаете реверсиращия механизъм означен с червена стрелка за черното рамо от далечната страна. Зъбчатите колела много трудно се поставят обратно на позиция.

Накрая сглобявате по обратния ред и сменяте всички гарнитури.
Преди да сгробите проверете зацепването на всички предавки!


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!


Bobi

Интересно, но това ми се струва, че е чист мазохизъм. А понеже не разбирам от тези кутии, а и от кутии като цяло :D, какъв е ефектът от цялата работа?

Nebhotep

Ами то е описано получаваш LSD диференциал с ограничено приплъзване, който се слага на RS версиите.


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!