'05 Focus 1.6 дизел - поредния сив Фокус

Започната от Dagestan, 12 Август 2017 23:23:06

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Dagestan

Здравейте, от няколко месеца съм в редиците на фордаджиите.
Пролетта се наложи да се купи още един автомобил в семейството. С оглед на бюджет и предлагане на пазара се бях ориентирал към Астра H 1.4/1.6 бензин или Фокус 2 1.6 бензин, задължително хечбек с 4 врати. Тези 2 изисквания стесниха избора съществено, понеже на пазара се предлагат предимно дизели и/или комбита. Огледах всички екземпляри от обявите в автомобилните сайтове, които ми влизаха в бюджета,  обиколих горубляне и дупнишките автокъщи и леко се отчаях.
Накрая след доста обикаляне и следене на обяви, към края на Март, станах собственик на Фокус 1.6 дизел 109к.с., 4-врат хечбек, доста базово ниво на оборудване и външни забележки, но колата не беше тотален гроб като повечето нов внос, а в доста прилична форма.

Вече имам към 5000км с Фокуса и съм много доволен от комфорта, вътрешното пространство и вървежа. Предстои смяна на масло и филтри, взел съм Формула Форд 5W30, а малко по-късно и смяна на ремъци и ролки. За жалост пътищата в моята област са в трагично състояние и се появи потропване отпред,  биалетките са доста разбити, надявам се с тяхната смяна да реша този проблем.

Не съм много по снимките, имам само тези 2.


ekstremniat

Честито и безаварийно .
Гледам,че е Джия или емблемките предишният собственик си ги е лепнал?

ivchotr

И аз това гледам, ама за съжаление само емблемките на Джия не вдигат нивото на оборудване. Иначе изглежда готин. Масла около турбината виждат ли се?

Dagestan

Де да беше Джия, ама не е. Доста базово ниво е - няма халогени, задните стъкла са с ръчки, заводски е без подлакътник, но предишния собственик е сложил оригинална средна конзола със, мустака над задния номер е черен, а не в цвета на колата, с климатик е, а не с климатроник. Има малко омаслено около турбината, но нищо фрапиращо. Наясно съм, че всеки модел е с болежките си, а още повече при стари коли всичко може да се очаква. Четох доста за този проблем със смазването на турбото, пък и мойта кола е точно от най-засегнатите, но ще карам така. Ако взема да сложа добавка преди смяната на маслото за прочистване на маслените пътища, ме притеснява да не предизвикам сам проблем и да вземе да се задръсти маслопровода към турбото. Психически съм подготвен за по-скъпи проблеми и ремонти, но дано не се налага често.

Pyrhel

Екстрите са на заден план според мен, по-важно да е запазена, икономична и да бърка малко в джоба годишно.
За "екстри" не считам задължителни неща като еърбеци, ABS, климатик, а добавки, които е удобно да ги има, но и без тях - все тая. Примерно разни подгреви, автоматични глупости, дисплейчета, климатроник и т.н.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Човек като свикне с глезотиите...

Dagestan

Предишният ми автомобил(който все още притежавам), разполага с много такива глезотии, но не ми се струва да ми липсват при Фокуса. Аз не съм и много претенциозен, задължителни са ми само климатика и кожен волан, друго не ме интересува, може и с ръчки да са ми стъклата, не ми пречи.
Единственото досега, което не ми харесва във Фокуса е разликата в предавателните числа между 3-та и 4-та скорост. В много ситуации ми се получава, да не съм нито за 3-та скорост, нито за 4-та. Но това съм го забелязал в доста дизелови модели след 2004-5г. с 5-степенни скоростни кутии - 4-та и 5-та са много дълги, за икономия на гориво вероятно, и се получава тази дупка между 3-та и 4-та.

Mondeicho

Честито и безаварийно шофиране! Колата изглежда наистина много добре.
Аз пък съм от тези, които обичат глезотиите и много им се радвам, моята също беше много постна откъм такива, но постепенно се сдобих с повечето които исках. Все пак всеки си преценява какво иска ???
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Dagestan

Направихме едно малко обслужване, смених биалетките и ужасното тропане остана в историята. И си се возим и трупаме километри безпроблемно.
Пробвах я на икономично каране какъв разход ще ми даде - Разград-София, скорост навсякъде 100км/ч, на магистралата 120км/ч, 2-ма в колата, но с много багаж - 5,2л/100км. Доволен съм, по-малко не съм и очаквал.  Лошото е, че с такава скорост не се пътува много комфортно/спокойно, 140-150км/ч по магистрала и 110-120км/ч извън са доста по-комфортна скорост като цялостно усещане на автомобила.

Междувременно погледнах дифтунгите на дюзите и няма следи от наченки на изпускане на газове или по-сериозно омасляване, засега не мисля да ги пипам, по-нататък може да ги сменя профилактично. Изскочи и леко неприятен проблем - сълзи/тече антифриз от корпуса на термостата, та той е наред да падне под ножа. Изненада ме обаче неприятно с доста висока цена, според мен.

Като цяло за 6000км съм супер доволен от колата, преминаването от ВАГ на Форд определено не беше грешка, както много приятели и познати ми казваха. Надявам се да ме вози все така меко и безпроблемно Фокуса следващите 2-3г, пък след това да ъпгрейднем на Куга.

Mondeicho

Твоя не знам колко струва, но определено си вземи качествен за да не се налага да го правиш 2 пъти.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


Ozzie

И по- малко може да гори този двигател. Лично аз съм успявал да го смъкна някъде на 4,8-4,9 л. с четири човека, малко багаж (колкото за една нощувка) и климатик от София до Варна по северния маршрут. А С-мах-а е по- широк и по- висок, т.е. с по- голяма площ.
От друга страна, дори и на магистралата не съм превишавал 2200 оборота на двигателя, освен ако не се е налагало изпреварване.

По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...