Обръщане на дирекция

Започната от Bobi, 20 Май 2012 19:10:17

« назад - напред »

0 Потребители и 2 гости преглеждат тази тема.

Bobi

Колеги, в почти всички форуми на другите марки има такава тема и доста обърнати коли и само за нашата марка почти никъде няма информация за обръщане ( освен едно синьо Мондео СТ). Малко ми е странно това и се питам каква е причината - по-трудно/невъзможно/ ли е от другите марки или просто няма интерес към това начинание. Любопитно ми е защо е така? Сега не ме нападайте :) не съм тръгнал да купувам "деснячка", а просто искам да се получи дискусия...


topgancho

Защо какъв е проблема и да купиш,нали преценката е твоя ,парите твой?А доколкото знам за мондео поне е лесно,защото всичко е пригодно за обръщане.Дори и инсталацията е на букси ,а не се снаждат кабели.Мисля ,че проблем е само донора(да се намерят необходимите пластмаси и въздуховоди).
Веселин Георгиев

Bobi

Интересно ми е как за други марки има оферти от порядъка на 2к лв - даваш и си взимаш колата готова. Защо при Форд не е така?

mitakinen

Може би защото в България Форд е синоним за скапана кола и само немските коли са най-здрави и хубави. Това всички сме го чували, но щом сме тук не сме обърнали внимание на това. Аз знам само за този сервиз, който е правил синьото Мондео МК3 с оптичния пакет на ST и имат почти постоянно коли за продаване в мобилето
Жалка работа - никой от УС-то не пое отговорност - няма мъже, само мижитурки

topgancho

Или защото не могат да ти вземат 30-40% от стойността на колата за обръщане.
Веселин Георгиев

Backstage

Имам приятел с морга за форд...Всъщност самата морга е и сервиз.Той си докара едно Мондео МК3 фейслифт 2005г. деснячка,и каза че сам ще си го обръща и ще му излезне 1000 лв. Стана въпрос и за Фокуси,каза че при Фокуса обръщането граничи с невъзможното...

Иван Вълков

Хаааааааааааааа тъкмо за това питах в една друга тема. По въпросът на Боби ми няма "обърнати" Фордове защото може би не си заслужава ценово а и по-старите модели не са толкова вървежни на пазара поне в сравнение с Фолцвафен, Ауди, Мерцедес, БМВ и т.н. Както каза Митакинен българинът не цени Форд, което е в пълна противоположност с европейците - поне в Австия лоша дума за Форд не съм чул, даже много си ги тачат. Мисля че по темата може да даде конкретно мнение pantata. Другото е че хората купили си кола с дясна дирекция навикват да си я карат и въобще необръщат внимание.

Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

pantata

#7
Много зависи от конкретна марка и модел. При едни всичко е подготвено при други ще ти побелеят косите. Цените зависят от това за колко пари ще си намериш нужните компоненти и кои точно си решил да смениш. Ако не искаш да си личи или трябва да налееш повечко или да не се захващаш изобщо. Аз си карам с десен волан, защото за да се обърне дирекцията трябва човек да разбира какво прави. Преди 4 години не беше много разпространено обръщането и не исках да се учат точно на моята кола, защото живота ми е по-скъп. За да дадеш на някой да прави подобни манипулации по автомобил, поне според мен, с който ще се возиш ти, приятели и семейство, трябва да му имаш вяра. Не е само до парите, има сервизи един ангренажен ремък не могат да сменят като хората, а какво остава да ти обърнат волана. Не мерси.

ПП: Съвсем друго е да си кадърен и да си го направиш сам. Тогава си е оферта.

ПП2: Ето мнение на човек, който е обръщал волан, но на рено... поне малко инфо какво е необходимо за да се обърне дирецията.

Цитат
Затова искам да споделя мнението си на човек , който си е изцапал ръцете в Рена около петнадесетина години и реално е обръщал десен волан на тази марка . Случая е такъв :
Преди две години мой приятел си донесе меган 2 2004 кабриолет от Англия с желание да го направи с ляв волан.Платформата и топологията на ел.инсталацията е подобна на Лагуна 2. След дълго четене в сервизната информация на колата в Dialogys взех че се навих. Накратко какво се случи :
- Разликата  след трансформацията  по която можеше да се познае колата че е била с дясна дирекция беше наклона на ръчната спирачка (просто за това не ми стигнаха търпението и силите и нервите)
- Части който бяха необходими за смяна :
табло - цяло без уреди
кормилна колона
стойка с педали
серво усилвател на спирачките със стойката
коруба на парното с радиатори
предна ламарина на купето (междувпрочем по това се различават колите с десен и ляв волан и тя е отделна част от купето и захваната с винтове към него)
кормилна рейка
механизъм на чистачките
Кората пред предното стъкло
фарове
стъкла за огледалата
и куп други неща за който не се сещам
По ел.инсталацията всичко може да се пренареди и компютрите да се препрограмират така че даже колана на водача да е от ляво и колата да го познава като такъв.

РАВНОСМЕТКА : (При положение че намерихме кола донор с удар отзад)
Около 3000 - 3500 лв. материали нови и втора употреба
Труд около месец
Приятелят ми беше безкрайно доволен.
Аз - никога повече не влизам в такова приключение.

Вярно - виждал съм и трансформаций на Рена за по 500 - 1000 лв , но по добре да си ги кара който иска.
Това е . Дано съм бил полезен на някой който се е замислял върху дилемата кола с десен волан за 2000 - 2500 или аналогична но с ляв волан  за 5000 - 6000 лв.
Весел ден !