Шумна скоростна кутия на C-Max 1.8 бензин

Започната от Raka77, 17 Декември 2024 10:03:27

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Raka77

Минах 1000 км наведнъж и колата си върви,но вибрациите се повишиха особено под товар димек на изкачване.сериозно почвам да търся читава кутия вече.


Raka77

Здравейте, някой може ли да обясни разликата между кодовете,например на моята пише 4m5r7002nb,на друга която прилича на моята поне външно пише 3m5r7002nb.

Raka77

Сега като поразгледах втория код отговаря за 1.6 двигател,дали ще е по спъната от моята ib5 или са същите?

ivchotr

Вероятно ще е по-спъната. Твоят двигател е с поне 15 коня по-мощен.

Alexi

кутията всъщност ще е по динамична ,ако е с по къси предавки .. но няма да имаш същата макс скорост

Raka77

Аз като цяло търся не по динамична а по разтоварваща.сегашната е достатъчно къса мисля.на 3000 обороти върви със 100км

Alexi

нормално ,мотора няма нютони .. ако намериш по дълга кутия то вероятно на 5та много бавно ще ускорява ,ще ти вдигне и разхода

ivchotr

Пета предавка в случая би трябвало да е свръхдиректната и нейната задача не е да ускорява автомобила, а да поддържа избраната висока скорост с по-малък разход на гориво.

Alexi

това е невярно ,може би важи за първите Лади с 5 скорости .. всяка кола трябва да ускорява на 5та ,че и на 6та ( която я има ) .. как така за поддържане на скоростта ,ще ти кача едно клипче от моята какво прави на 6та - това си е скорост за каране 100-200 - в тоя диапазон си ускорява както трябва включително климатик ,хора ,багаж

ivchotr

Всичко е въпрос на избрани предавателни числа. Да, ще ускорява, ама реално на последната предавка ще можеш да се движиш с определена скорост и по-ниски обороти отколкото на предната предавка със същата скорост.
Те и Ладите ускоряваха на пета предавка, впрочем, ама по-тромаво заради липсата на турбина.
Твоята кола е достатъчно мощна да ускори по-бързо и на последна предавка, защото е с турбина, предполагам. Всяка една кола обаче, в определена ситуация се нуждае от сваляне на предавка, за да ускори от дадена поддържана скорост на движение. При автоматиците това е решено в софтуера на кутията. Както си се движиш със 140 на 6-та, примерно, решаваш да ускориш, смачкваш газта, а колата сваля предавка и се изстрелва. Ако не смачкаш яко газта, а я подаваш плавно, колата ще ускори плавно без да сваля предавка. Направено е за улеснение на хората, които не вдяват как да карат коли с ръчни предавки, но в софта е записан начинът за ускорение на автомобила на база скорост, предавка, обороти и т.н. Затова и на тези, които вземат СУМПС на учебни коли с автоматици, не се разрешава да карат автомобили с "ръчни" предавки, докато не положат съответния изпит.
Принципът е заложен и при велосипедите с много предавки. И се вижда лесно, не като в автомобилните предавателни кутии. Като комбинираш някое от предните зъбни колела с което и да е от задните, получаваш определена теглителна сила със съответно по-голямо или по-малко натоварване на краката.


Raka77

Идеята ми е че така и така ще сменям кутия поне да намеря по икономична за дълъг път.москвича на втора правеше 80 а на трета 120,а Форда на 4 може и да не стигне 120.но така са решили инженерите от Форд. Между другото Ивчо,бил си кемаф?

ivchotr

А пък Варшавите бяха с 3 предавки само :D В София през '90-те години имаше един Москвич с присадена кутия от "акула" на БМВ. Нямаше стигане тази кола 8) Москвичовата кутия си беше недоразумение по принцип - двигателят имаше потенциал, ама предавките му го отнемаха.

В уравнението за намиране на подходяща кутия има много параметри, които трябва да се вземат под внимание, за да стане читава работата. Поровѝ по чуждите форуми за информация дали някой е правил подобни интервенции и с какъв резултат.

Raka77

Ще карам докато сдаде багажа.между другото при мене така наречения фиксиращ болт се намира вътре в кутията за жилата,а гледайки клипове този болт се намира отстрани на пластмасовата кутия и доколкото разбрах фиксира задната скорост.това беше на фиеста мк7 мисля.със сигурност ще пасне и друга кутия ама като се замисля че ще трябва да се преправя лост жила и други захвати и се отказвам.ако изпадне добра кутия ще я взема,ако някой има нещо в предвид да пише.

ivchotr

По складовете с части 2-ра употреба има кутии от коли с малък пробег, пострадали в катастрофи. Просто си трябва ровене и питане.

Raka77

Така е,но аз сега съм на един малък остров и най близката морга е в Атина,пък и по скъпичко в гърция.това притрисане при ускорение може ли да е от кутията или са валовете и прилежащите им неща.в началото имаше притрисане при около 1800 обороти до към 2100 и беше леко,сега се тресе много повече.вижда ми се малко вероятно ма да питам все пак.че си вие първичният вал е така, ама да е толкова разбит,че да тресе?

ivchotr

След кутията има диференциал. След него са валовете. Предавките и дифът са заедно при кутиите с предно предаване.
Ако тресе в движение, причините може да са всякакви. Може да е съпроводено и с виене, но то ще е с различен причинител от виенето за което говорихме по-напред, което чуваш при работещ на място двигател.
Та в движение може да вие заради дифа, заради полувалове, заради лагери. Тресенето може да е заради тампони, заради полувалове, заради щанги, заради пружини и амортисьори, заради баланс, заради криви гуми, заради наслоен върху главините слой от всякаква втвърдена гняс, която кара джантите да не лягат плътно и в движение да не се въртят в една равнина, а сякаш са криви... Или в съвкупност от някои от изброените. Аз с двата Фокуса съм имал проблем с полуваловете на дизела и с тампони и шанги на бензиновия. С предишната кола имах проблеми с наслояване върху главините и се бях видял в чудо, докато един гумаджия не ми отвори очите ::)

Raka77

Тампоните на двигателя са нови и трите,на 3500 км,главините ги чистя с телена четка и мажа с медна смазка след това.идеята ми е че самата кутия може ли да разтриса колата при ускорение,пък било и много разбита.не ми и отговори дали си механик водач?

ADiDimitrov

Най често това тресе е от разбити вътрешни карета на полуоските

Raka77

При смяна на тампоните на двигателя димек преди 3500км,подмених и маншоните на вътрешните карета че бяха скъсани,не забелязах да са разбити (поне според мен),но ще ги погледна пак когато имам възможност.благодаря Ади

saggy

Тия карета тракат при пълен завой наляво или надясно, зависи кое каре е заминало. Моето беше на външен вид добре, но тракаше при пълен ляв (обратен завой), като дам в завоя с повечко скорост. Нямах друг белег за проблем. Смених карето и сега всичко е наред.


ivchotr

Цитат на: Raka77 в 13 Януари 2025 23:03:01Между другото Ивчо,бил си кемаф?

Не, не съм служил като такъв. Във ВНВУ изкарах кетап за верижна техника, в случая МТЛБ, но сме изучавали и няколко модела съветски танкове. Първата ми офицерска длъжност беше командир на мотострелкови взвод в един от "черните" полкове, който беше качен на БТР 60 ПБ. Но ми се е налагало да вадя лично от една урва МТЛБ, водачът на което отказа да го извади от там, където го беше заврял, щото беше страхлив циганин. После тича няколко километра след мен и машината, белким се оттърси от страховете си :D

А по темата - когато тресе от полуваловете, по-често се случва проблемът да е в по-дългия, с висящия лагер.
 

ADiDimitrov

Saggy това е само за външните карета! Вътрешните тресе мотора при набиране на обороти! Щом си имал скъсани маншони на 90% карето е заминало! Трябва мо малко мръсотия и вода да влезе докато маншона е бил скъан и карето е приключило! Това че визоално нищо не си видял не значи нищо имаш симтомите на разбито вътрешни каре! Лошото е че са комплект с полуоските!

ivchotr

По-лошото е, че в последно време няма много читави полувалове по магазините.

ADiDimitrov

Ivchort малко хора те разбират с това полувалове  :-\ знам че си прав ама тук като речеш полуоски по разбират какво да сменят  :-\  и да напоследак доста брак има по магазините!

ivchotr

Човек се учи докато е жив :D А и смяна се налага след надеждна проверка за луфтове. Иначе отиват едни пари на вятъра.