Ford S-MAX - размер на газовата бутилка

Започната от Даниел Маринов, 09 Януари 2025 11:06:46

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Даниел Маринов

Здравейте,

Планирам да слагам газ на S-MAX и ми се иска бутилката да е под багажника, както при този монтаж:

https://www.egp.pl/galeria/montaz-lpg/ford-s-max-2-0-150km-2010r/?sfnsn=mo

Има ли колеги с бутилка на това място и колко литра е?

Поздрави


ivchotr

Аз не бих си монтирал бутилката там. Не съм сигурен и дали при точно такъв монтаж колата изобщо ще мине преглед.

saggy

Доста опасно ми се струва. Виждал съм подобен монтаж на Great Wall, ама то си беше кенеф принципно и нямаше голяма разлика. Да ти кажа има 2-3 пъти годишно по медиите казват случаи за гръмнали газови бутилки и запалили се коли от това. Сигурно случаите са повече, но не ги съобщават. При такава голяма кола, 500+ литра багажник, да няма къде да сложиш бутилката, че там да я слагаш, е малко абсурдно. Безопасността на първо място, после удобноство и всичко последвало.

Pyrhel

#3
Нямало да мине преглед, гръмнали бутилки... Дупчили ли сте литиева батерия? А не ви ли се струва по-опасно да ви е на врата бутилката, отколкото ПОД колата...

Както и да е, по въпроса на Даниел - не мога да ти кажа размер, но най-лесният вариант е да се ориентираш грубо по резервната гума:

Напр. 235/45/18 - бутилка висока 235мм с диаметър 670мм (обикновено хващат по-големи от резервната с около 2 см) -> най-близо е бутилка 650х240мм или обем от 63л.

Или взимаш рулетката, мериш и правиш същата сметка.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

nogopechen

Така, на око ,,бутлката" е стантартна-60 литра. Приблизително размера на резервната гума. Монтажа е стандартен  и сертифициран. Много коли се движат по пътищата така. Проблемите се получават, когато някой реши да се направи на по-хитър. А точно този сервиз работи от името на голяма Италианска фирма. А пък Полша е в ЕС от много време.

ivchotr

То това е много хубаво. На мен веднъж ми се скъса едната шина, която държи резервоара под купето. Не на Форда. Автомобил от ЕС, сертифициран и т.н. После го побългарих с тройно по-дебели шини. А тази бутилка, доколкото се вижда, е хваната май само с централен болт. Да не говорим, че едно паркиране на заден ход към някой тротоар с по-висок бордюр, може да сътвори доста главоболия.
А пък наскоро на един пред мен му падна заводската държачка с резервната гума, пак под колата. То бяха фойерверки, то беше чудо :D

Нямам намерение да си налагам мнението. Но, ако ще се слага бутилка под купето, би било добре да се укрепи подобаващо и да има някакъв сигурен щит.

Жоро Петков

Абе те тия газови бутилки да не са направени от станиол за шоколад?
Много боливудски филми гледате с експлозии на коли ми се струва...

ivchotr

Не са от станиол, даже са доста здрави като материал.
Колегата посочи, че има намерение да направи монтаж като на снимките от линка по-горе. На мен този монтаж ми се струва доста несигурен за бутилка под купето.
Ето как се монтира газова бутилка при "заводска" уредба, която е вътре в колата. A тази от линка на колегата виси по някакъв неясен начин.


saggy

Един приятел преди известно време мина през някакъв боклук на платното на бул. Яворов до телевизионната кула. Боклукът минал през колелото и отскочил в предната врата, като я ударил и вдлъбнал сериозно. Вратата не подлежала за ремонт и я замениха по застраховка + доплащане. Ако имаш отдолу газова бутилка и такова парче я удари, дали ще е добре?
Не е по темата, но и този монтаж е приемлив в БГ, марката пак е Форд.

472768727_10228048359699058_37610853019460459_n.jpg

Жоро Петков



saggy

Няма да разводнявам темата повече. Ако искате пробвайте с минохвъргачка газовата :). В БГ всякакви ненормални неща са норма - примери бол. Аз не бих си правил експерименти, ако возя семейството си в колата. Който иска да ги прави.

ivchotr

А колко ТТ-та и ПСМ-и се носят по улиците :D

Обсъжданият монтаж на бутилката под дъното на колата не е толкова опасен с това, че може да се пробие бутилката, а че може да се откърти и да падне. И при откъртването да се скъса тръбата, да изпусне газта и докато се трие отдолу и се разхвърчат искри, да стане БАМ!!! Щото предохранителните клапани може и да не сработят в един момент.

Той, колегата, може да кара така и 20 години без инциденти, ама когато сам си създаваш условия за проблем, шансът да стане беля се увеличава.

nogopechen

Нещата просто се случват. Заводски монтаж на ,,Ланди Ренцо", същото е и на ,,Докер". Новата ,,бутилка е на същото място. Има още много примери. Обърнете внимание на последното изречение.  https://youtu.be/sXL0255ziww

ivchotr

Ммммм, да. Така е.

П.П.
Дъстър е по-висока от S-Макса, а и поне му бяха сложили шини да държат бутилката. И един щит, ако му сложат, ще е бетон.

dragozow

Имал съм кола с такъв монтаж, но беше на мястото на резервоара, под корите. Самия резервоар беше заменен с по-малък. Ясна е идеята да не носиш патерица в багажника. На сегашната ми е на мястото на резервната гума и първото нещо, което направих като я взех е да си купя патерица, която не съм използвал вече 7 години. СБА предлагат помощ при спукана гума с тяхната карта и реално не виждам смисъл от такава, особено ако не караш по черни пътища. На старата ми кола така разлепих гумата и започна да спада, спирам пред блока, вадя резервната, вдигам колата, напъвам с ключа, не става, напъвам по-силно и ключа се счупи на две, оригиналния ключ. И седя, гледам ключа и не вярвам, мина един приятел и ме видя че се почесвам, та извади един ключ и я смених. Искам да кажа, че ако трябваше да я сменям някъде в нищото нямаше шанс.

ivchotr

Заводските ключове на Фордовете са май лично измислени от бай Хенри. След онази случка, дето хванал жена си на калъп с някакъв шофьор и му хрумнала идеята да прави коли, че да им се еме бамата на шофьорите :D Ключът за гумите на Фиата ми беше класи над това недоразумение, дето са ни оставили във Фордовете. Моята я обзаведох с кръстачка от "Бриколаж" и нямам проблеми където и да се намирам. От "Метро" си бях купил преди това един ключ с разтягащо се рамо, обаче с него имах проблеми, защото не беше под прав ъгъл и се отплескваше в един момент.