Играене на обороти и глъхнене при студен двигател

Започната от GGBG, 15 Декември 2024 13:37:11

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

GGBG

Здравейте, имам странен проблем от много време, които не мога да реша.. а именно когато двигателя е студен оборотите играят адски много от примерно 500 до 1600. И така докато не загрее двигателя. При подаване на газ оборотите падат... колата пали лесно без проблеми. Има газова, но винаги пали на бензин.
Сега като стана по студено времето и този проблем се задълбочи...

Последно като проверявах преди месец и нещо нямаше грешки в компютъра и всичко изглеждаше в рамките на нормалното.. не че много разбирам.. ползвам Forscan с оригинален кабел УСБ.

Знам че някои газови позват връзка през ОБД то и трият грешките та известно време бях откачил компа на газовата за тест. Но нямаше разлика. Проблема си беше същият.

Смених клапана и маркучето за картерните изпарения с нови. Сменял съм свещи, бобината и клапана за ниските обороти, вярно със втора ръка и съмнителна изправност.. но промяна няма.. също съм чистил клапата за входящият въздух и клапата за ниските обороти, както и сенсора за въздух, които е зад алтернатора... и пак промяна няма..

Даваите предложения какво може да бъде?
Или ако на някои му се занимава да я погледне?
Или читав сервиз дето знаят какво правят?

Благодаря и весели празници...


Alexi


GGBG

Не. Не са регулирани от както имаме автомобила (вече почти 6 години).

Като дапълнителна имформация мога да кажа, че имах друг проблем... през лятото когато я пусна по инерция и климатика е пуснат и натисна по рязко спирачката и оборотите падаха толкова че гаснеше двигателя. Но ходих на газаджия и ми вдигнаха оборотите да са по високи и от тогава не гасне, но си личи че пак падат доста понякога. Колата върви доста добре в обороти над 1500.

Споменавам за това защото докато се рових из форума попаднах на няколко теми в които се споменава този проблем.

Друг проблем, които не знам дали е свързан с първият е че когато натоваря много двигателя се осеща едно прекъсване за секунда.. примерно съм на 5та и се качвам по склон и но оборотите са ниски за 5та и двигателя се мъчи, тогава от време на време се осеща това "прекъсване" все едно давам на зад за секунда...

ivchotr

#3
Шест години каране на газ и без да се регулират клапаните. Или поне да се проверят... Може да отидеш и на ремонт на главата така.
В първия ти пост симптомите са като за прекъсване в работата на датчика за температура на двигателя.
Във втория ти пост симптомите са класически като за клапани останали без хлабини.
Съответно симптомите може и да се комбинират в някакъв момент. Компът черпи информация от датчика за температура и когато колата е студена, я държи известно време с високи обороти, за да загрее. После с покачване на температурата намалява оборотите. Ако реши, че двигателят е загрял, а той всъщност е студен, компът ще намали оборотите и ДВГ-то ще се мъчи да гасне. 1600 оборота са много за студен двигател, ама за момента друго не се сещам.
Та аз на твое място щях най-напред да проверя какво е положението с хлабините на клапаните и с датчика за температурата на двигателя и след получения резултат да търся друга причина. Защото клапаните подлежат на проверка и регулиране дори, ако двигателят работи само на бензин. Просто интервалът е 4 - 5 пъти по-дълъг от случая с работа на газ. Съответно ще следя какво се случва след евентуално регулиране на хлабините и/или подмяна на температурния датчик или оправяне на окабеляването му. На моя му се беше закъсал един кабел и показваше какви ли не стойности, което съответно се отразяваше в работата на двигателя. За клапаните да не отварям дума, но ще кажа, че ги проверявам на всеки 25 - 30000 км пробег.

GGBG

Благодаря за отговора! От постовете ми до момента не става ясно, но колата е на газ от почти две години, а иначе е закупена преди около шест. Колата е на жена ми :) та не мога да кажа точно от кога са симптомите... утре ще погледна температурният/те сенсори. По принцип мисля че си покават вярно, но ще погледна за всеки случаи да не си говоря на изуст... преди малко гледах как се настроива хлабината на клапаните и не ми изглежда на нещо което аз бих се заел да правя... нямам инструменти и нерви... знае ли някои колко би струвало такава процедура в сервиз? И ако може да препоръча? Така и така има теч на масло от капака на клапаните... :)

И друго да попитам... понеже бащата на жена ми е сменял ангренажният ремък преди време, а на тези двигатели на коляновият вал маи няма шпонка..може ли да е мръднало колелото малко или да е оплескал друго нещо...?

ivchotr

С до един зъб мръдване не е фатално, ама ми се струва, че ако е мръднал след смяната на ремъка, демек се е разхлабило колелото на коляновия вал (или някое друго), досега да беше направил клапаните на салата. Ако има изместване на тайминга, това най-често е заради неправилно зацепване на ремъка, особено, ако е правено с подръчни средства, а не с оригинален комплект за тази цел. И мен липсата на шпонка или друг начин за фиксиране на колелото към вала ме втрещи първия път, ама какво да се прави ::)
Две години също не е малко време, ако се правят по най-малко 12 - 15 000 на година. Но пак остава вариантът никога да не са проверявани и регулирани. Все пак това е кола на 22 години с незнайно какъв пробег.

Колкото до препоръката - в София се намира сервизът на един от ветераните в сферата на ремонт и обслужване на Фордове. Споменаването му ще активира един негов и мой фен, ама такъв е животът :D

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%B4%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B0%D0%BA#lpg=ik:CAoSLEFGMVFpcE0ya09fbnMwd3dzUlkxV1hBYmljVk9ZUVpFU1k4WGNRWE81YTdp

Alexi

1 зъб е доста и няма кола която да работи нормално с 1 зъб отместване ,винаги има симптоми

ivchotr

Симптоми има, но не са фатални. Моята беше така известно време - 1 зъб отклонение, ама с яко стегнато колело на коляновия вал и мина доста километри без да ѝ стане нищо. Зацепването на валовете стана с подръчни средства, щото хората, дето го направиха, не се занимават с Форд по принцип. Двигателят нямаше мощност, гаснеше при спиране и т.н., да не се повтарям. По онова време още не бях чувал за Фордманиака, но ми го препоръча човек, който го познава и знае какво може. Когато му я закарах се оказа, че от 16 клапана само един е на кантар, а всички останали са без хлабини и ремъкът беше с 1 зъб разлика от стандартното зацепване. Затова не мога да кажа кои от всичките симптоми са заради ремъка и кои заради хлабините на клапаните. Взех си колата след интервенцията на Фордманиака и все едно беше друга - повече мощност, по-нисък разход, стабилна работа на двигателя... Тогава му беше направило впечатление и, че в управляващия кабел на температурния датчик има проблем и съответно го беше оправил.
И така, когато навъртя до към 30 000 км макс, му я карам да я погледне. Последно беше в бокса тази есен. Цени не коментирам. Мен ме устройват.

GGBG

Днес имах малко време да ръчкам по колата, все още нямам грешки, което е странно...

https://freeimage.host/i/2hlClja

Ето малко снимки от теста за температурата...
При не запален двигател...
https://freeimage.host/i/2hlC0ZJ

Работещ двигател, около минута по късно 48C..
https://freeimage.host/i/2hlCcTg

Загрял двигател почти 90C..
https://freeimage.host/i/2hlCYyF

Видео от запалването на студено и проблема с оборотите. След дърпането на ръчната аз форсирам колата да се види глъхненето..
https://we.tl/t-djaZTS48A

Видео от Форскан при форсиране...
https://we.tl/t-3qopGw8WJx

П.П. Благодаря за препоръката! Намира се на 10мин от мен :) и сигурно ще го посетя в скоро време...


ivchotr

Хм. Не се виждат 1600 оборота. И поне на тези снимки температурата и оборотите се движат както трябва. Видеофайловете не мога да ги отворя, ама щом така или иначе ще ходиш в сервиза, то ще стане ясно, надявам се, какъв е бил проблемът.


nogopechen

Добре си гледате температурите, но не обръщате внимание на горивните корекции.