Маховик Mondeo mk4

Започната от fordmemberwannabe, 15 Септември 2024 20:39:27

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

fordmemberwannabe

Здравейте,

От скоро карам мондео MK4, 2.0 TDCI 140hp, 2008 година.

Внесен е от Германия лично от мен, когато беше закупен нямаше никакви симптоми, при докарване и след регистрация усетих вибрации в купето, ходих на майстор и той ми каза, че вероятно е маховик, но не е сигурен.. След смяна на масло и филтри вибрациите се оправиха и си мислех, че е било нещо малко, но уви, днес чувах страшно тропане сякаш е метал в метал от моторния отсек на свободна и вибрациите отново се появиха.. Минах 50-60 километра, оставих я да изстине, запалих я пак и вибрациите и почукванто изчезна..

Има ли шанс да е маховик (Надявам се да не е)

Ще се радвам да чуя мненията ви.. аз все пак утре ще я закарам до сервиза, но ако се е оправила майстора няма какво да чуе.. :D 


Ozzie

Цитат на: fordmemberwannabe в 15 Септември 2024 20:39:27Има ли шанс да е маховик (Надявам се да не е)

По-добре ли е, двигателя да е за ремонт?  :-[
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

ivchotr

Ако е маховикът, няма да се оправя с изстиване, струва ми се. Ще си трака постоянно.

Аз тази кола няма да я карам с подобни шумове в двигателя, ами ще направя възможното да разбера защо трака. Че да не стане съвсем сложна за ремонт.

fordmemberwannabe

Цитат на: ivchotr в 15 Септември 2024 21:49:29Ако е маховикът, няма да се оправя с изстиване, струва ми се. Ще си трака постоянно.

Аз тази кола няма да я карам с подобни шумове в двигателя, ами ще направя възможното да разбера защо трака. Че да не стане съвсем сложна за ремонт.

Аз не исках да я карам.. Но се наложи да се прибера

Иначе за изстиването.. когато загря отново на работна температура пак не се чуваше този шум, и да отида в сервиза не знам какво да обясня, това е големият проблем..

fordmemberwannabe

Цитат на: Ozzie в 15 Септември 2024 21:11:12По-добре ли е, двигателя да е за ремонт?  :-[

Аами не, но предпочитам да е нещо малко в периферията на мотора, отколкото да е ремонт за 1500+ :D

ivchotr

Ремонтът на съединителя в комплект с маховика няма да е много по-евтин от 1500 лв :D

fordmemberwannabe

#6
Ясно ми е, за това се надявам да е нещо малко, но не знам тези симптоми на какво друго отговарят :D

ivchotr

Много неясно ги описваш тези симптоми и така, от разстояние, едва ли някой ще може да ти помогне.

nogopechen

Не е излишно да се пусне една камера в цилиндрите. Сменил си масло и филтри, а ремъците и ролките не. Аз имах Волво В70 с мотор 2.4 турбо. Появи се вибрация и чукане, но се качи и слезна от две пътни помощи, на собствен ход. На останалите четири цилиндъра. Но твоя мотор се слага и на други коли, така че няма страшно. При смяната му ще се провери и съединителя. Плати си за пътна помощ.

Alexi

като подадеш леко газ чукането изчезва ли ,като натиснеш съединителя някаква промяна има ли


fordmemberwannabe

#10
Когато подам газ изчезва, но когато натисна съединител няма никаква промяна.
Когато съм примерно на 2-ра скорост и включа 4-5 нарочно и оборотите са и много малко и се давеше се чуваше зверско чукане тогава.

Alexi

еми тръгнал е ,не е толкова скъп на тия години ,530 лв е в аутодок .. комплект съединител с всичко е около 1000 лв

fordmemberwannabe

#12
Току що бях при майстора и той не е много сигурен дали е маховик, предния път го чу и имаше малко вибрации, но сега казва че няма никакви симптоми и нищо не се чува

ivchotr

Я направи една елементарна проба - колата да е със загасен двигател, с включена предавка. Настъпи педала на спирачката здраво и без да натискаш педала на съединителя, пробвай да запалиш двигателя. И пиши какво е станало.

fordmemberwannabe

#14
Колата е с бутон, има ли смисъл да пробвам? 🤣

ivchotr

В този случай явно няма да стане така :D
Хубаво, де. Пробвай да тръгнеш от място на по-висока предавка. Ако тръгне с тракане, феродовият диск би трябвало да е добре, а маховикът да е запял песента за сбогом. Ако не ще да тръгне - феродото се е предало. Ако не ще да тръгне и трака - проблемът е комбиниран.

Горното е при положение, че самият мотор е наред. Че, ако не е наред, може да се окучи съвсем.

Водниядух1

Провери си ролките по пистовия ремък,а така също и шайбата на генератора