Връзка между пренадуване и загряване

Започната от otoyol, 26 Юли 2023 16:01:26

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

otoyol

Здравейте, колеги! Притежавам Фокус мк1, 2003 г., 1,8 TDCI, 115 к.с. Понякога се появява следният проблем: При изпреварване или голямо натоварване /по време на качване на продължителен баир/, при сериозно натиснат педал на газта /повече от половината ход да речем .../, при достигане на около 2600 - 2700, а някой път около 3000 об., сякаш колата се спъва, започва да тъпче на едно място, насища се, престава да ускорява или ускорява едва едва, но поддържа скоростта. Не е забиване, защото няма рязко падане на мощността! Нищо не светва по таблото. Като отнема газта и плавно започна да натискам сякаш се оправя. Съмнявам се, че пренадува турбото. Оня ден на връщане от морето качвам на 5-та баир с около 110-115 км/ч и пожелах да изпреваря 2 ТИР-а. Понатиснах газта доста и пак започна да "тъпче на едно място". Не отнех газта, а поддържах темпото и забелязах, че температурата се увеличи над типичната й стойност /стрелката винаги е строго вертикална/, а в него момент отиде с няколко мм  на дясно. Това с темп. се случва за 1 път. След това веднага отнех газта и намалих на 100 - 90 км/ч с мн лека газ и темп. спадна веднага. След това карах до 120-130, но на равното и с плавна газ и темп. повече не е мръднала. Като изстина моторът проверих нивото на антифриза - беше в норми. Течове нямам. Въпросите ми са дали е технически обяснимоо да има нещо общо евентуално пренадуване на турбото и моментното загряване над норма ? Ако пренадува, задължително ли двигателят следва да бъде вкаран в авариен режим ? И ако пренадува, но не влезе в авариен режим, това как се отразява на мощността - тя спада ли или не ?