ОФИЦИАЛНО: FORD СПИРА FIESTA, S-MAX И GALAXY ПРЕЗ 2023 Г.

Започната от Didooo, 04 Декември 2022 11:20:14

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Didooo

Fiesta е едно от известните имена в европейската гама на Ford още от 1976 година насам
Ford обяви официално, че спира три от основните си модели на европейския пазар. Решението идва като резултат от желанието на марката да се препозиционира на пазара, както и стратегията към пълна електрификация на моделната гама до 2030 година.

Поредните жертви на промените във Ford Европа включват Fiesta – модел, който се предлага под една или друга форма в Европа от 47 години насам. Производството на сегашния модел ще приключи през юни 2023 година, когато последните бройки Fiesta ще слязат от поточните линии в Кьолн.

https://www.ams.bg/content/ofitsialno-ford-spira-fiesta-s-max-i-galaxy-prez-2023-g-037996
"Не може да се държиш с колата като с човек - колата се нуждае от любов"
- Валтер Рьорл


F Focus

Освен Фиеста Форд спира и производството на Фокус до 2025год., дори и в електрическа версия?!
"Нямаме планове да пускаме Фиеста, или Фокус с ел. двигател. Пазарът се променя и дните на хечбеци, седани и комбита са преброени"-изходи се ръководителят на европейското подразделение на Форд някой си Мартин Сандър...
По-голяма простотия не бях чел! Демек остават само "СУВ"-моделите, кабрио, или летящите автомобили, или какво друго...?
Помнете ми думата-електричките скоро няма да ги бъде, както и толкова прехвалената им еврогейска мода също.
Много ще се постарая да удължа живота на сегашното добиче, а който желае да си купи тролейче с всички съпътсващи го проблеми и ограничения.

ivchotr

След някоя и друга година пак ще ги пуснат. Германците и те щяха да се отказват тотално от ДВГ, а наскоро казаха, че няма да се отказват тотално :D В този бранш пускането на подобни новини е форма на реклама и задържане вниманието на потребителите. А пък ако всички спрат да правят коли с ДВГ, китайците не вярвам да ги последват. Така, че спокойно. Бензин и газ да има, другото няма да е проблем.

Pyrhel

И метан има - зареждаме по един Биг Мак в началото на магистралата и пърпорим до морето :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

saggy

Според мен обаче ще има рязък скок в трудността да си купиш нова кола. Те вече са скъпи, а като спрат до 1-2 години конвенционалните модели ще останат само по-скъпите SUV-хибриди и електрически модели, които не са по джоба дори на европеецо. Нова ситуация е това с електрификацията и отказа от конвенционалните модели и двигатели, и явно производителите се опитват да се нагодят, но надали показаните до тук стратегии ще са много печеливши в дългосрочен план. Като вдигнеш рязко цените кой ще купува? Нали се печели от продажба на нови модели и авточасти/услуги за тях.

ivchotr

Купуваш на лизинг. Караш, плащаш и ревеш.

Жоро Петков

Аз продължавам да не разбирам защо всеки приема притежанието на кола за нещо абсолютно необходимо - това, че ти е право не го прави задължение.
Има поне 15 алтернативи на това да имаш лична кола.
Иначе съжалявам Хенри Форд... гениален човек наследен от полушимпанзета, готови да затрият империя поради неспособността и некадърността си.

F Focus

#7
Абе да си имаш кола си е независимост-не казвам, че е евтин вариант, но, и ти имаш такава, нали?
Инак съм съгласен с теб за мнението ти относно основателя на марката!

Жоро Петков

Аз имам, но никога не съм се оплаквал, че подръжката е скъпа.
Това ми е идеята - куца кьораво и сакато се сдобило с оръжие за убийство. В София 50% от автопарка се движи на черна магия.
Всеки с 3000лв в джоба решил, че му трябва кола, а няма спирачки, светлини и изпуска отрови.
За другите населени места с изкл. на София , Пловдив, Варна и Бургас колата е необходимост, но в изброените градове трябва да се направи нещо (макар, че никой няма топки).
Бтв нз плана на зелените какъв е ама да ме убедят, че Куга гори по-малко от фокус, а Пума от фиеста - ми няма как. При изгарянето на 1л бензин се отделя Х количество вредни вещества, по-тежка кола, по-лошо съпротивление = повече изгорен бензин.
Отплеснах се...

ivchotr

Тук въпросът е, че ти изземват правото с въвеждане на куп ограничения. В София го въртяха, сукаха и пак го докараха до там, че да изкарат автомобилите виновни за това, че въздухът е мръсен. Някак с половин уста споменават за мангалите, които горят де що намерят в кюмбетата си, а те са обградили града като печинезки орди от всички страни. Че Фандъкова прибира куп пари в касата на общината от всевъзможни данъци и такси, а в Младост не съм виждал да мият улиците от поне 20 години, ако не и повече, а камионите от и за строежите разнасят кал ежедневно. Което беше отчетено като втория по големина замърсител след кюмбетата. Ако не и първия, не помня. И това от доклад на държавен институт. Фандъкова му намери колая, като плати на частна фирма да направи изследване и естествено се оказа, че за автомобилите с екокатегории 1 и 2 от догодина няма да се позволява влизане в центъра. А екокатегориите не ги дават на база изгорели газове, а на база година на производство. Просто прочетоха нормативната база както им изнася и то без да е записано вътре. Класически пример как се чете между редовете :D
Моята е с Евро 3 и Еко 3 и е на газ. Казвал съм го и друг път. Безкомпромисна поддръжка. Вчера съм дал 1200 лв по нея. Не се оплаквам, обичам да карам сигурни МПС. Обаче когато една неуспяла даскалица и псевдокметица ми каже, че колата ми е боклук, ми идва да ѝ я навра в дъртия герберастки задник.


saggy

#10
А бе, съгласен съм с всичко, което каза Ivchotr. Обаче, раздрънканите дъргели са много и повечето са доста стари коли. Колите станаха ужасно много в София и трябва да се мисли за решение. Но коли=хора, не може 30+% от населението на една държава да се засели само в един град и всичко да е наред. Темата е дълга и широка за пренаселването на София, но и за това трябва да се мисли решение. Явно с този кмет и тяхната организация няма да има смислени промени. Ще видим какви кандидати ще има и ще се гласува. В центъра трябва да е намали трафика на коли, много в шумно, задръстено е, много мръсно и въобще е нелицеприятно за център. За да се намали, обаче, трябва да се направят ринговите булеварди, които действат като вътрешни околовръстни + бърз и надежден градски транспорт.

ivchotr

Вчера ходих с автобус 111 до Рингмола. В толкова раздрънкан автобус отдавна не се бях качвал. А шофьорът го караше, все едно е болид от Ф-1.
И това съм го казвал вече, но ще го повторя - в София проблемите са няколко, при това свързани. Населението на града е половината от това на цялата държава. Защото тук се съсредоточи голяма част от инфраструктурата на всякакъв бизнес. За прииждащите работници се наложи да се осигури подслон. Това провокира презастрояването на града. Който се е интересувал от оформяне на градските площи щеше да е наясно, че едно време кварталите са проектирани така, че да осигуряват достатъчно пространство между сградите, за да се осигури обдухването им и мръсният въздух да се извежда по-лесно. В момента всяка възможна педя земя се усвоява за построяването на нови сгради - жилищни и за магазини. Кметовете на районите си затваряха очите в много случаи на явно нарушаване на закона. Самият закон беше променен с цел обслужване на интересите на инвеститорите. Срещу подкупи, естествено. Улиците си останаха същите с години. Никой не спря презаселването на града с представители на малцинствата и на едно определено от тях. Щото циганите години наред осигуряваха избирането на една определена партия на първите места къде за НС, къде за кметове. Иванчева може и да е била куха лейка, ама се заяде с едни инвеститори в Младост и ѝ скроиха шапката. Покрай нея един стана главен прокурор, други барнаха също апетитни постове. А обектът в момента се довършва. Поредните стотици апартаменти в центъра на квартала. От другата страна на улицата са започнали поредния блок. И така е навсякъде в града.
На практика страдат всички жители на града, заради единици, които са се облажвали с години от подкупи.
Ако имаше нормална държавна политика, предприемачите трябваше да се стимулират да си изграждат бизнеса по родните места. Така съгражданите им нямаше да имат нужда да оставят родните си къщи в провинцията и да идват да работят тук, където някой техен съгражданин е отворил фирма. От две - три години половината коли пред блока ни са с регистрации от други градове. Ама не са ги купили софиянци, ползвайки се от последните облекчения в ЗДвП, ами са си баш гастарбайтери. И тук са под наем, а имотите им в провинцията пустеят. Кому е нужно това? Съответно трафикът стана невъзможен. На Фандъкова и бандата ѝ обаче това им изнася. Синята и зелената зони се разрастват и ако остане още някоя и друга година на власт, ще стигнат до Горубляне и Световрачене. А допреди 32 години във всеки окръжен и по-голям град имаше по няколко фабрики и заводи, в които работеха всички от градовете, че и от околните села. Значи тогава е можело. 

F Focus

Описахте ясно и точно проблеми, които за съжаление само ще се задълбочават с наглите ни, и корумпирани политици, управници, и чиновници, като повечето от тях на всичко отгоре са и много прости! >:(
А, фандъкова е класическа безгласна "калинка", на която мафията във всичките и форми, и дърпа конците! Същата тая ме възмущава, че след толкова години власт и лапане не помисля да се оттегли, като вижда докъде докара нещата под нейно "управление"!
Признавам си, че на изборите през пролетта нямам идея за кого ще гласувам-то някой поне малко читав няма!
А, най-лошото е, че съдът и прокуратурата са слугини на "Златният телец"! Докато тези институции не се реформират из основи ще става все по-зле навсякъде и за всичко, за което ние сме си виновни-изродихме се, като народ, или по-точно казано-изроди ни много внимателно, и методично основно една чужда "велика" сила, на която ЕС приглася безпрекословно с/у милиардни подкупи по върховете, разбира се! >:(
Единственото ми успокоение е, че на основният ни палач Китай ще им разкаже играта след има-няма 5 години.

ivchotr

Бибитко каза, че Фандъчката няма да е повече кмет след края на мандата ѝ. Ама това беше, когато се виждаха като управляваща партия. Сега може и да е размислил.

zloster

Мир на праха на малкото автомобилче с голямо сърце и способности. Много подценявано в нашата действителност, заради "заклинанието", че "повече/по-голямо е по-добре" :(

Е последните години го осакатиха с "модни простотии"... Илюстрирам с лосовия тест (внезапна маневра за смяна на платното): https://youtu.be/XkhlduhSGdQ?t=85 И за сравнение ЛИПСАТА на поведение на съвременен лъскав шлеп: https://youtu.be/ogWDj8IlCJ8?t=229

Ще отбележа, че това е един от моделите с най-директен волан на пазара изобщо (колко се завърта волана открай докрай). При Фиеста беше около 2,5 оборота. А защо е важен директния волан? Защото прави маневрирането и вземането на завой много по-приятно и лесно - с по-малко завъртане буквално "изписваш" завоите.

Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/