Проблем със запалването - Focus mk1 1.6i

Започната от ник1234, 15 Юни 2021 10:45:55

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ник1234

Здравейте, проблема е следния:
Колата е Фокус-1,  2000година, 1,6 бензин
Тръгвам да паля и изобщо не върти стартера, акумолатора е чисто нов. Закарах го на майтор и той твърди, че стартера и акумолатора са добре, а според него проблема е в компютъра или имобилайзера и затова дори и да се опитвам да го паля на дърпане няма да стане. Даде ми съвет да се обърна към някой който прави Форд за да е запознат с проблема. Но тъй като колата не е в движение ми е доста трудно да обикалям сервизите.
Ако някой се е сблъсквал с проблема моля за съвет, или препоръка за сервиз в който биха я оправили.
Благодаря предварително


ivchotr

Дръпни ръчната спирачка, освободи колата от скорост, постави контактния ключ в положение "на контакт", вземи един достатъчно дълъг кабел, вържи единия му край за плюса на акумулатора, а другия го допри до клемата на стартера, която е в съседство до тази, към която е вързан заводският кабел с голямото сечение, който идва от акумулатора. Гледай да не опираш свободния край до нищо метално, освен до клемата на стартера. И двете връзки са с гайки върху шпилки. Сечението на кабела за пробата е добре да е горе-долу каквото е сечението и на заводския кабел. Ако стартерът завърти, значи нямаш проблеми със статора и ротора на стартера и с акумулатора, а някъде по релетата, в шалтера на стартера, в самата ключалка или в окабеляването между тях. Огледай стартера и намери тънкия проводник, който е закачен към него. По него върви токът, който задейства електромагнита (шалтера), за да изхвърли зацепващото се към маховика зъбно колело. Ако е откачен или не контактува добре заради замърсяване, окиси и т.н., стартерът няма да завърти, дори и да е изправен. Вземи един тънък кабел, със сечението на този проводник и закачи единия му край към плюса на акумулатора, а другия към клемата на стартера, в която е вързан заводският тънък кабел. Ако електромагнитът е наред, ще чуеш изщракване, което предполага, че зъбното колело се е зацепило с маховика. Ако няма проблем със силовата верига, стартерът ще завърти, а с него и двигателят. Ако не завърти, значи проблемът е в силовия проводник или в плочката на шалтера, която прехвърля тока между двете яки клеми. В това положение подай отново ток с дебелия проводник от първата проба на голямата клема, към която е вързан заводския кабел от акумулатора. Двигателят би трябвало да завърти. Ако не завърти, проблемът се очертава да е в шалтера - нагоряла плочка, примерно. Ако се налага, почисти клемата на тънкия проводник и пробвай да запалиш по нормалния начин с контактния ключ. Впрочем, ако стартерът завърти при описаните по-горе проби, пробвай да запалиш пак, но по нормалния начин. Ако запали, значи все пак стартерът е поне за проверка, ако не и за ремонт (примерно има разбити втулки и роторът заклинва в тях или плочката на шалтера е на кантар в положение "тука има, тука нема"). Ако не запали, можеш да се усъмниш и в имобилайзера. В тази ситуация правиш пробата с двата допълнителни кабела, но с поставен контактен ключ в положение "на контакт". Ако двигателят пак не запали, значи имобилайзерът не е изправен. Ако нищо не се случва след всички проби, най-вероятно имаш откачена или скъсана маса към двигателя.

За да ти е по-лесно, можеш да викнеш допълнителен чифт ръце.

Пиши какво е станало, че да умуваме по-нататък.

ник1234

Благодаря за изчерпателния отговор. Майстора който се опита да я ремонтира каза, че стартера върти с директен плюс от акумулатора. Аз си мисля, че може да е от клемореда.

ivchotr

От няколко неща може да е. За да се установи кое точно е причината, трябва да се направят съответните проверки. Майсторът на коя точно клема подаде директния плюс? Защото ако шалтерът е проблемен, а той го е прескочил, ще остане с грешното впечатление, че стартерът е наред.