Ford C-max 2010 facelift пали бавно ако е карана на газ

Започната от ShinG0, 25 Май 2021 22:44:33

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ShinG0

Привет колеги.
Количката е Ford C-max 2010 facelift с фабрична (уж) газова BRC. Сменени всички филтри включително тези на газовата в официалния сервиз на BRC в Дружба.
Проблемът е , че пали бавно (за 5-6 секунди) само ако последните 10-15 км е карана на газ и трябва понякога да припомпвам педала на газта, за да не загасне. Ако е карана на бензин няма проблем и пали от раз. Няма значение дали е студена колата или топла. Почистихме два пъти дроселовата клапа - веднъж в един сервиз до нас (25 лв), на които имам вяра, но не се оправи (поне спряха да играят оборотите в началото). После минах диагностика и уж пак почистиха дроселовата клапа в Мото Пфое (70 лв), но същата работа и на диагностиката не излезе нищо. Сипвах добавки за вдигане на октановото число, сипвам бензин (А98) и газ от две места - OMV и Лукойл, но същата работа. Смених акумулатора, сменихме четките на стартера, че се бяха износили, но ефект няма. На диагностиката не излиза никаква грешка. Вече започвам да се отчайвам - тези от Мото Пфое ми отказват каквато и да е поддръжка - казват, че не пипали коли с газови - да съм я карал на бензин както е било предназначено тази кола да се кара...  ???


Bizu

Ако двигателя ти е модел SYDA, то той си е предназначен да се кара на газ.
Не разбирам много, но ми звучи като че трябва някаква настойка на газовата.

ivchotr

Аха. Обаче е добре да се направи динамичен тестдрайв със следене в реално време как се движат параметрите на двигателя.
Иначе е добре да се провери какво е положението с клапаните на бутилката и изпарителя, има ли теч на газ от гумените маркучи на газовата уредба, има ли разтропали се газови инжектори (обикновено се омагьосват след около 50 - 60 000 км пробег) и ако всичко това не помогне - в какво състояние е изпарителят (когато му се спекат мембраните, започват подобни проблеми). Хубавото е случая е, че евентуално необходимите части за подмяна не са безбожно скъпи.

ADiDimitrov

Откачи вакуумния маркуч от изпарителя към колектора, потопи го в чаша с вода. Ако прави балончета, честито изпарителя ти е за смяна  8)

Petar 1966

На сто процента мембраната е заминала.
Маркуча  на изпарителя който е свързан с всмукателния колектор, вкарва газ в мотора.
Де факто има имаш още една дюза :D.
Животът иска жертви,но няма да сме ние!

ivchotr

Опс - забравих за сензора за налягането в газовата рейка.

ShinG0

Благодаря много на всички. Явно си трябва сервиз да я погледнат. Случайно да знаете добър сервиз, където няма да ги е страх да пипат по фабрична газова? Или мога да я закарам пак на официалния "уж" сервиз на BRC в Дружба.  ::)

ivchotr

Не знам да слагат газ в заводи на Форд. Някоя фирма като БРЦ им ги слагат по договор, май. В общи линии всеки газаджия, който работи и с главата си, ще може да ти я оправи.

ShinG0

Двама газаджии вече ми отказаха под предлог, че софтуера на BRC бил заключен и само официалният сервиз могат да пипат по него и съответно да правят диагностиката. Явно ще се ходи в BRC Дружба.  :-\

dak



ivchotr

Цитат на: ShinG0 в 27 Май 2021 16:37:25
Двама газаджии вече ми отказаха под предлог, че софтуера на BRC бил заключен и само официалният сервиз могат да пипат по него и съответно да правят диагностиката. Явно ще се ходи в BRC Дружба.  :-\

Едва ли. Преди няколко години един колега сложи газова уредба на колата си точно в сервиза на БРЦ в Дружба. После изкара доста време там да му настройват уредбата. Ако не всеки ден, то през ден ходеше да му я правят. Така и не успяха. Човекът се принуди да махне електронния блок за управление на уредбата и да я побългари в друг сервиз. Беше ми дал електрониката за да я пласирам някъде. Малко след това успях да изгоря блока на моята кола при едно миене на двигателя. Уж го бяхме обезопасили, ама даде фира. Та сложихме неговия блок и го настрои човек, който няма нищо общо със сервиза в Дружба. Нямам спомен да е имало проблеми с отключване на софта или нещо подобно.
В момента нямам идея дали служителите в този сервиз са започнали да вдяват от газови уредби, но определено по онова време хората там имаха сериозни пропуски в материята.

ADiDimitrov

Цитат на: ShinG0 в 27 Май 2021 16:37:25
Двама газаджии вече ми отказаха под предлог, че софтуера на BRC бил заключен и само официалният сервиз могат да пипат по него и съответно да правят диагностиката. Явно ще се ходи в BRC Дружба.  :-\
Ако изпарителя ти е пробит, а то явно е, то просто трябва да си купиш същия модел, мисля около 130 лв.е и да ти го монтира най обикновен механик, който го е правил. Нмя какво да се бута софтуерно. Тази система е плъгин плей и за това е заключена от Италианците, за да не бута всеки знаен и незнаен майстор!

Petar 1966

Сервиза на БРЦ на ул.Резбарска.Там ми диагностицираха проблема.Предложиха ми два варианта-смяна на изпарителя,или подмяна на мебрани.Реших да е нов изпарител.За един работен ден всичко бе готово.
Животът иска жертви,но няма да сме ние!

ShinG0

Запазих си час за диагностика при ГазКомерс (Сервиза на БРЦ на ул. Резбарска 1д) и следващата седмица ще дам ъпдейт какво са намерили.

Bizu


ShinG0

Колеги, колата е 6 вече! :)
Момчетата от ГазКомерс на ул. Резбарска 1д за има няма 2 часа смениха мембраните на изпарителя  и вече пали от раз и след като е карана на газ! Стана и по-пъргава, вече го няма това "давене" на светофар като потеглям рязко.  Дори забелязах, че на празен ход падна разхода от 2 л на 1 л, като преди си мислех ,че е нормално да харчи по 2 л на газ като е на празен ход, а 1 л на бензин на празен ход, а то проблема бил изпарителя.  ::)

ivchotr


Bizu

Колко то взеха?
Моята кола в момента е там за смяна на газова бутилка и хич не съм доволен! :(
Отидох да си я взема днес, но им направих рекламация и я оставих.

ShinG0

Взеха ми 80 лв всичко, като освен мембраните смениха и някаква друга част вътре в изпарителя, която според майстора ми "губела" антифриз.  ::)