Focus 1.6 TDCI 90 PS - смяна на двигател

Започната от Focusman, 15 Октомври 2020 14:08:12

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Focusman

Искам да се извиня предварително, ако повтарям или потретвам темата, но ползвах търсачката с няколко писания и нищо по моята тема не ми излезе, нов съм във форума, за това ме извинете, моля ! Темата е следната, имам (косвено) Фокус 1.6 ТДЦИ 2011 година, мотор с мощност от 90 конски сили (френския мотор). Въпросния претърпя щета по мотора преди няколко дни и интервенцията е сложна и ужасно скъпа, та евентуално като алтернатива се обмисля замяна на мотора с друг втора ръка естествено. Въпроса ми е какъв е кода на въпросния мотор, та като тръгна да търся да знам че е 90 конски сили пак, и как да се ориентирам поне кои са съществените разлики между другите дизелови мотори на този модел. Също така как стои въпроса с евентуаланта регистрация в КАТ след саденето. Нямам никакъв опит със садене на мотор, та ще бъда благодарен ако ме "открехнете" към всичко формалности ,които се явяват "подводни камъни". Пак казвам колата не еличната ми, за това не съм много запознат с модела. Искрено благодаря на всички отзовали се !


zz_stefanov


Focusman

#2
Благодаря за препратката, колега, не знам до колко си запознат с дизеловите агрегати на модела, виждам че караш бензин. Имаш ли представа дали кода на френския мотор с мощност от 90 конски сили е "PSA" HDI, че след ровене на това се натъкнах ? И също така дали от Пежо (не знам какъв модел) мотора ще пасне на купето на Форда ?

zloster

Кодовете от някой каталог. Примерно: https://webcat.schaeffler.com/web/schaeffler/en/PKW/36/5210/applicationSearch.xhtml
[attach=1]

Кодът е нанесен физически на блока някъде (не съм сигурен къде точно). Прикачил съм снимки от тази обявя: https://www.ebay.co.uk/itm/Motorblock-Motor-Moteur-Engine-G8DA-FORD-FOCUS-C-MAX-1-6-TDCI/392773704983
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

Focusman

Благодаря, колега за отзоваването. Сагата с мотора приключи.

ivchotr


Focusman

#6
Колега, смятам че не е за хвалене, а напротив излагация си е,сменихме всичките му "карантии" (движещи части), а блока си остана нейният. Все още нямам обяснение за "превъртелия" мотовилков лагер, колата е на РЕАЛНИ 265к (защото е закупена 4-годишна от Форд с история) и се кара само с фордовото масло "Формула Ф" 5на30 + това се кара от жена, т.е. няма излишни издевателства над нея. Нямам никакво обяснение за себе си и съм леко разочарован от мотора... Струва ми се извън граници такъв ремонт на тези км, но след определена година явно така ги правят.

ivchotr

Е, стават и такива неща. Ако са я изтървали при разработването на мотора... Онзи ден един таксиджия ми разказва за неговата - били й сипали по-малко масло при разработването, бил останал с впечатлението, че е повече, и скапал сегменти.

Focusman

#8
Дори и да са я изтървали при разработването на мотора (в което силно се съмнявам, защото гаранцията отпада автоматично и няма как да им я откупят обратно) не може да даде дефекта 9 години по-късно от датата на производство ! А за случая с твоя познат какво е станало не разбрах последно, много ли е било маслото или малко в край на сметка (предполагам малко) и колата Форд ли е пак ?

ivchotr

Фиат Добло. Малко масло. Марката няма значение по принцип, нали все бутала и сегменти се чегъртат в цилиндрите.Човекът се оплака, че още след смяната на първото масло, колата вече е била с проблем. Ама си я кара така - малко поиздъхнала, но нали не излиза извън града...