Парното работи на максимум, Мондео 1996г

Започната от mitakag, 28 Април 2020 13:48:58

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

mitakag

Здравейте!
Имам следният проблем с Форд Мондео седан 2.0, 131 коня, 1996г. - с климатроник.
Парното, независимо от показанията на климатроника и топли на максимум или е студено на минимум.


mitakag

Ето това бялото моторче не го открих от тази тема.


mitakag

Намерих устройството, в ляво долу, след вадене на жабката, черен правоъгълник, но си работи, отваря и затваря, но парното пак е на макс.

ivchotr

Трябва да видиш какво се случва реално с клапите.

mitakag

Вадих радиото, разглобявах под него барчето, не стгнах до клапите.
Трябва ли да се сваля таблото, за да се стигне до клапите?

zloster

Прегледах няколко теми, където има препратки с информация за ремонти и поддръжка на Форд Мондео. В повечето ресурси е пропуснато (или не намирам) информацията за отоплението/вентилацията на купето.

https://fordbg.com/forum/index.php?topic=248.0
В тази тема има PDF документация на руски за ремонта на Форд Мондео (глава 19 "Електрооборудване").
Там има табличка с възможни неизправности и най-вероятната им причина. За "непрекъснато топло" е написано да се провери "гъвкавата връзка" (предполагам е някакво жило). Съответно и самите клапи, както е написал преди мен колегата.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

На Фокуса с механичните врътки се беше скъсало жилото за промяна мястото на обдухване. Врътките за управление на клапата за топло и студено е със същия механизъм. Ако се е скъсало въжето, клапата остава в положението, в което е била за последно. Не знам на Мондеото как са, ама едва ли е нещо по-разллично, ако е с жила. Ако е с моторчета, пак трябва да се види какво се случва при подаване на съответната команда. Клапите обикновено имат и уплътнения, които като си заминат, пропускат. За да духа само горещо обаче, ми се струва, че съответната клапа е останала в положение "топло".

Мишо

Ако помня добре, клапите за насочване на въздушния поток се управляват с вакуум. Клапата топло/студено е с ел. моторче. Понеже колегата пише, че работи само напълно топло/студено, дали не може да се е сбъркало самото управление. Колега, направи една самодиагностика на климатроника, да видим дали ще изкара някаква грешка. Става по следния начин:
Вградената диагностика (ODB) е интегрирана в панела с цел лесно откриване на грешки – тестовите режими изискват температура в купето да бъде над 10 градуса ( ще се получат грешни резултати ако не е).

Запалете двигателя и го оставете да работи на празен ход, нагласете температурата на 21 градуса (заб.: ако сваляте от "HI" трябва да изчакате 30 секунди преди да продължите !). Нагласете вентилатора на "AUTO" и посоката на въздуха "Windscreen"(предно стъкло).Сега натиснете бутона "A/C" и едновременно с него червения бутон "Увеличаване на температурата", отпуснете и натиснете веднага синия бутон "Намаляване на температурата"(б.п. Предполагам при отпускането на + и натискането на – трябва да се държи натиснат "А/C"). В този момент SATC ще премине в ODB режим и индикацията на дисплея ще се промени в ... , което показва, че тестовете се изпълняват.Тестовете продължават между 20 секунди и 3 минути, през което време не трябва да натискате нищо! Когато теста приключи на дисплея ще започнат да премигват кодове на грешките индикацията на код "88" означава липса на грешки в системата. Ако има повече от един код за грешка, кодовете ще се индицират последователно, един след друг.
20 22 Късо съединение в системата за управление на мотора на клапата (за отопл./охл.)
· 24 25 Повреда в системата за управление на мотора на клапата (за отопл./охл.)
· 30 Късо съединение в температурния сензор в купето
· 31 Прекъсване(високо съпротивление) в температурния сензор в купето
· 40 42 Късо съединение във веригата на външният температурен сензор
· 41 43 Прекъсване(високо съпротивление) във веригата на външният температурен сензор
· 50 52 Късо съединение във веригата на сензора за слънчево греене
· 53 59 стойността на сензора за слънчево греене е извън обхват
· 60 62 повреда в температурния сензор на вентилатора в купето.
· 63 69 стойността на температурния сензор на вентилатора в купето е извън обхват
· 70 72 късо съединение във веригата за следене температурата на охладителя (air conditioning)
· 71 73 Прекъсване(високо съпротивление) във веригата за следене температурата на охладителя (air conditioning)
· 88 NFF (Няма грешки)
· 90 99 Вътрешна (неизяснена) грешка
За излизане от тестовия режим натиснете бутона "A/C" с изтриване на грешките от паметта, или "Recirc" за излизане без изтриване на грешките.
http://www.mirez.co.uk/Tests.htm

mitakag

#8
Благодаря за насоките, бяха доста изчерпателни.
Тук пропоръчват десетина пъти на ръка да се движи клапата, за да се освободи.
A тук има схема на парното, странно но много трудно се намира информация в нета.

Мишо

Има доста информация по руските форуми, ама пусти руски език ми тъмна Индия  (rofl).


ivchotr

Език като език. Гледам ги на Слънчака едни такива малки русначета го приказват без забележки (rofl) (rofl) (rofl)