Съединител фиеста 1.4 tdci 68

Започната от Петров, 21 Април 2019 19:55:57

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Петров

Колеги здравейте искам да ви попитам някои слагал ли е твърд маховик но мястото на демферен  и изобщо има ли вариант да се сложи твърд маховик с демферен феродов диск.


hotblooded

Твърд маховик на феродов за демпферен може и да се сглоби, но ще се разпадне колата от вибрации. Ако искаш твърд маховик, ще сменяш и феродов и притискателен диск. Впрочем,, като сваляш маховика - така или сменяш всичко, включително и семеринга зад маховика.

Петров

Благодаря за отговора мислех да правя упражнението с твърд маховик и комплект демпферен съединител комплект, но неможах да намеря от кой модел ще стане,за това поръчах Luk всичко комплект и утре като ги взема ще си покаже какво ще стане

Bivola

Коя година е тази фиеста?
Моята е 2005 и е с твърд маховик фабрично.

Петров

2003г. е фиестата  снощи я сглобих всичко е точно,само ми се струва ,че отделя твърде ниско педала на съединителя но щом си включва първа и задна скорост без проблем мисля ,че всичко е наред. А на твоята 2005г. Фабрично ли е с твърд маховик.

zloster

#5
Колеги, погледнете тази табличка:
https://ford.7zap.com/en/car/54/6.3031/13/1549/15360/66693/
За тези с "роботизирана" (IB5-ASM) скоростна са с двумасов маховик (dual mass). Тези с ръчна скоростна (B5/IB5) може да са били оборудвани и с двата вида. На какъв принцип е било разделението, само Форд могат да кажат със сигурност.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

kamen_i_t

Искам да се възползвам от темата, за да не отварям нова и да ви питам, имам фиеста 1.4 Tdci 2003г (от първите години), четох че има две възможности и едната е съединителят да бъде твърд, т.е. без двумасов маховик, а от там и на по-ниска цена. Доколкото разбирам кутията е (B5/IB5) и има възможност наистина да бъде и с двумасов и с "твърд" съединител още повече, че е от първите излезли на пазата. Искам да ви питам дали е възможно да разбера колата с какъв е, примерно по номер на рамата или нещо друго ???? Ако може някой да помогне, благодаря!

zloster

https://ford.7zap.com/en/car/
Въведи си ИНА(идентификационен номер на автомобил, VIN, номер на рама) в полето горе вляво. След това отиваш и гледаш в категорията от последното ми писание в темата: "Modifications FORD Fiesta 01-08 / Fusion 01-12 (CBK) -> Group Parts -> Duratorq 1.4 TDCi -> Powertrain -> Crankshaft, Pistons And FlywheelFlywheel".

Пробвай, а ако не си сигурен в резултата и разбирането му - напиши ИНА/VIN, че и ние да погледнем.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

kamen_i_t

#8
Цитат на: zloster в 05 Май 2020 20:42:47
https://ford.7zap.com/en/car/
Въведи си ИНА(идентификационен номер на автомобил, VIN, номер на рама) в полето горе вляво. След това отиваш и гледаш в категорията от последното ми писание в темата: "Modifications FORD Fiesta 01-08 / Fusion 01-12 (CBK) -> Group Parts -> Duratorq 1.4 TDCi -> Powertrain -> Crankshaft, Pistons And FlywheelFlywheel".

Пробвай, а ако не си сигурен в резултата и разбирането му - напиши ИНА/VIN, че и ние да погледнем.

Здравейте, доколкото видях май е с двумасов маховик, ако правилно разбирaм. Ако е възможно и вие да хвърлите едно око, ето предоставям ви номер на рамата: WF0HXXGAJH2B82015
Видях в сайта, че може да се избира между B5/IB5 и IB5-ASM, но  не съм сигурен моята с коя е. Автомобилът е произведен 14.10.2002г. и си мислех, че е възможно да е от произведените с твърд съединител, но едва ли поне по това, което виждам в сайта.


Ozzie

@kamen_i_t

Кутията ти е B5/IB5. Вижда се на първата страница, след като заредиш данните по VIN номер.
OEN кодовете за съединителя са 1374998 или 1423906. Доколкото виждам от схемата, сменят се притискателен и феродов диск, т.е. вероятно си с едномасов маховик.

https://ford.7zap.com/en/car/54/code.2b,1.41860,2.5145,4.47205,6.3031,7.29708,9.5091,10.31868,11.41942,12.39889,13.1416,15.30758,17.37834/13/1549/15363/66702/?vin=wf0hxxgajh2b82015#7L596A
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...


kamen_i_t

#10
Много ви благодаря за отзоваването. Ако е така наистина би било супер! Ако може и колегата Zloster или някой друг компетентен да погледне и да си каже мнението ще съм благодарен! Значи евентуалната цена на съединителя би била по-евтина, че се бях стресирал с тия суми и понеже видях в разни каталози/магазини че се продават комплекти за модела с едномасов и с двумасов маховик съединители, реално ако каталожните данни се окажат верни, моята ще бъде с по евтиния вариант (каква е цената ориентировъчно). Благодаря предварително!

Ozzie

#11
Sorry, май ще ти попаря ентусиазма. Не бях погледнал одеве за маховика- двумасов е.
https://ford.7zap.com/en/car/54/code.2b,1.41860,2.5145,4.47205,6.3031,7.29708,9.5091,10.31868,11.41942,12.39889,13.1416,15.30758,17.37834/13/1549/15360/66693/?vin=wf0hxxgajh2b82015

Което пък не означава, че е задължително да го смениш и него. Може да има още останал ресурс.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

kamen_i_t

#12
Добре, благодаря ви нищо, здраве да е ! За сега съединителя не е толкова зле, просто исках да знам.

А да се възползвам да попитам, имам теч на масло от скоростната кутия и искам да налея ново масло - вероятно е семеринг доколкото съм запознат, ако може да споделите от тях ли може би тече, от другаде може ли? Един ли е само семеринга или са два - вход/изход защото по каталожни данни в известна верига за части ми дават различни размери, т.е. два различни семеринга, единия струва около 5, другия около 15лв? За това искам да знам точно дали са два или един реално и могат ли да се сменят, понеже искам да ги купя и да я закарам някъде да я направят. Благодаря!

zloster

Относно двумасовия маховик - има възможност той да бъде заменен с обикновен (плътен) такъв. На Форд дали и колко хора са го правили - не знам (отдавна съм задраскал дизеловите двигатели). При собствениците на Фиат (тези с първото поколение JTD) беше много разпространено. Може да поровиш в техния форум. Техните колянови валове не се оплакват от тази промяна. Единственото предупреждение е да не се мачка редовно газта до долу, там където турбокомпресорът дава най-голям въртящ момент. При тях беше от 1600/1700 до 2000 об./мин (това е по спомен и доста наизуст).
При твоя двигател 1,4 дизел обикновеният маховик се слага и на следващото поколение Фиеста (Mk7, до 2012 г. по някое време). Може да отделиш време и да провериш какви цени са втората употреба - на тях няма какво да им стане като цяло. Трябва да се внимава да не е прегрян на места от приплъзване на феродовия диск. Тогава самият метал има различен оттенък (синкавее).

Сега за течовете от скоростната. Гледа се физически къде е омасляването по корпуса/кожуха и по това се преценява кое е протекло. Имаш семеринг на първичния вал, но маслото там ще тече в кухината, където е съединителят. Имаш и два семеринга за полуоските (лява и дясна), където влизат в скоростната кутия. Последното е уплътнение/семеринг на избирача на скоростите. Има и няколко гарнитури ("gasket" в каталога), ама те да протекат е много малко вероятно.

Пример как изглежда теч от семеринг на полуоската (снимано е под двигателя; май е дясната полуоска, защото отзад се вижда топлинен щит и тя е по-дългата):
https://www.drive2.ru/l/464411722413769321/

Пример за смяна на семеринг на избирача на скоростите:
https://www.drive2.ru/l/505925158309987220/

В посочения каталог по-горе има и устройството на скоростната кутия:
https://ford.7zap.com/en/car/54/code.2b,1.41860,2.5145,4.47205,6.3031,7.29708,9.5091,10.31868,11.41942,12.39889,13.1416,15.30758,17.37834/66/1915/16938/?vin=wf0hxxgajh2b82015

Важно:
По сервизна процедура (официално ръководство за ремонт) семерингите на полуоските се сменяха задължително при всяко сваляне на полуоските. А смяната на съединител изискваше разкачане на полуоските.

Провери и в Мотопфое за тези дребните неща като семерингите. За такива по-дребни неща понякога бият цените на много от търговците на алтернативни части. Или са пренебрежимо малко по-скъпи.
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/