MK3 2001 бензин - ел. проблем

Започната от BoyanMinev, 01 Март 2019 18:36:20

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

BoyanMinev

Здравейте колеги ! Нов съм във форума защото от скоро карам форд, но се натъкнах на неприятен проблем внезапно и не мога да разбера от къде идва, моля помогнете ако имате каквито и да е предложения.

Проблема: колата стоеше на паркинг около 2 месеца на метри от морето, качих се запали веднага от половин оборот и изминах около 100км без спиране, нормално извънградско каране. Спрях за около 15 минути когато се върнах не искаше да запали само тик-такаше стартера без да върти, извадих минуса на акумулатора върнах го обратно и запали.

От тогава на акумулатора му свършва тока за по малко от час-два, на всички консуматори изключени и неработещ мотор с щипка на плюса ( амперметър ) губи 0.16А. С всички консуматори включени на макс и работещ двигател на свободна скорост без газ мултицета показва 13.4 волта.

При проверка на предното бушонно табло (изключени мотор и вс. консуматори) забелязах че има ток на място което аз мисля че не трабва да има, вие как мислите? Също така на целия този ред
[attach=1] [attach=2]

Изолиран случай ли съм или има и други с подобен проблем?  :-[


ivchotr

Огледай окабеляването. Ако някой мишок е прегризал някъде плюсов кабел и последният се опира на маса, ще се случва това което виждаш. В една кола си бяха направили гнездо тези гадове и цялата инсталация беше станала на салата. Не е задължително някоя гад да е гризала, де. Може просто да се е протрил проводник. Иначе търси консуматор, когото по принцип не виждаш. Плафон в багажника, примерно. Ако му е клеясало ключето, е възможно да остава включен и да харчи. На печката така оставаше включен плафонът и бая се штурах докато хвана проблема.

BoyanMinev

Ъпдейт:

Посетих официалния сервиз на Форд и извода на главния механик е че има някакъв компютър отговорен за цялата електроника и той е дефектирал.. когато се свърже за първи път в автомобила взимал данните на всички останали елементи и няма как да се замени с друг такъв работещ ( втора ръка например ), защото е уникален и няма да работи в моя автомобил дори да работи в "донора". Спрян е модела от производство, нямат го на склад, и ако направя заявка щял да бъде изработен по поръчка, но цената му е около 2000 евро  ??? ??? 

Имате ли някакви предложения как да го върна обратно към живот?

Pyrhel

Не е истина това за "свързането", програмират се. Ако поне малко познават IDS (диагностичния софтуер), ще могат да го направят.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Тези главни механици в Испания ли са?

Според мен имаш или някъде късо или консуматор, който остава под напрежение. По-горе бях споменал плафона в багажника. Не е задължително в твоя случай да е той, де. Компът такава утечка няма как да даде според мен. На празен ход с включени всички консуматори 13.4 волта не е невъзможно, но трябва да си надул парното на макс, с включени фарове и отопление на стъклата, чистачки и радио. С изключване подгрева на задния джам би трябвало да скочи поне на 13.8, което вече е приемлив заряд.
Но втората снимка по-горе, на която дава напрежение на шаси, мисля, че отговаря донякъде на идеята за късо. Предполагам, че ако мерейки за утечка махаш един по един бушоните, ще хванеш поне веригата в която е утечката. Така ще си облекчиш малко търсенето на конкретното проблемно място.
Има и нещо важно - когато мериш за утечка, трябва да оставиш колата известно време без да правиш нищо с нея. За да "заспи", както обичат да се изразяват диагностиците. Иначе остават "будни" някои функции през компа, които може да се засекат като тези 0.16 ампера утечка. И реално колата да няма такъв проблем, а ти да си мислиш, че има. И сложи нова батерия на тестера, че ако е поотслабнала, пак се появяват аномалии в отчитаните стойности.