форсиране след натискане на съединител при топъл дв-л., Focus mk3 1.6 TDCI 90HP

Започната от dimpex_01, 21 Януари 2020 09:17:20

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

dimpex_01

      Здравейте,
Някой да е имал подобел проблем?
Колата пали и работи нормално, но докато загрее, на студен двигател не се усеща. След като загрее при потегляне и достигане на скорост/обороти за превклюване, натискам съединителя и без газ. Колата се форсира леко (150-200 оборота нагоре) и тръгват да падат. Включвам втора, пак при достигане на скорост/обороти за превклюване, натискам съединителя и без газ. Колата се форсира леко (150-200 оборота нагоре) и тръгват да падат. На четвърта, пета и шеста мисля, че поради скоростта на колата и по-малкото усилие не е толкова явно.
Да допълня още малко за симптомите, тъй като днес ми се наложи да мина 500км с форда. Когато е налице форсирането нямам индикация засмяна на предавката. Днес сутринта тръгвайки и при студен двигател всичко беше наред, дори минах 2/3 от тангентата с темпомат (поръчан от АлиЕкспрес). На слизане от тангентата след натискане на спирачка повече не успях да задействам темпомата. Активирам но не сетва скоростта. След спиране във Враца за тоалетна, нещо се беше рестартирало и индикацията за смяна на предавка се появи и всичко беше ОК за известн време, дори темпомата работи. След това (мисля като дозагря) индикацията изчезна и започна да се форсира. Така съм цял ден ту нормално, ту се форсира. Утре сутрин съм в МП, пък да видим.
      Здравейте,
тази сутрин оставих колата в МП Младост. Преди около час ми звънна диагностика. Проверили са за грешки и според него проблема идва от китайският темпомат. За момента ще го изключат софтуерно за да не го търси компа и ще покарам. Междувременно си намерих един оригинален темпомат, който съм в очакване на доставка. Щом ми го доставят и съм покарал колата без темпомат, ще монтирам и активирам. Тогава ще е ясна финалната оценка.


Ozzie

и моята е така, особено ясно се усеща от 1-ва на 2-ра при ниска скорост
изобщо не го мисля защо, как, ама
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Запрян Б.

Цитат на: dimpex_01 в 21 Януари 2020 09:17:20
      Здравейте,
Някой да е имал подобел проблем?
Колата пали и работи нормално, но докато загрее, на студен двигател не се усеща. След като загрее при потегляне и достигане на скорост/обороти за превклюване, натискам съединителя и без газ. Колата се форсира леко (150-200 оборота нагоре) и тръгват да падат. Включвам втора, пак при достигане на скорост/обороти за превклюване, натискам съединителя и без газ. Колата се форсира леко (150-200 оборота нагоре) и тръгват да падат. На четвърта, пета и шеста мисля, че поради скоростта на колата и по-малкото усилие не е толкова явно.

датчик колянов вал

ivopolr

Цитат на: Запрян Б. в 21 Януари 2020 12:59:00
датчик колянов вал
Съвсем други са симптомите на повредения датчик на Хол /колянов вал/

Gredarov

И моята е така. По скоро съм склонен да обвиня бавната реакция на ecu то. При мен е  edc 16
От колко време имаш колата?

Запрян Б.

Цитат на: ivopolr в 21 Януари 2020 13:06:27
Съвсем други са симптомите на повредения датчик на Хол /колянов вал/
Може, но със симптоми като тези при мен е излизал този датчик. На друг автомобил за да съм точен.

dimpex_01

Цитат на: Gredarov в 21 Януари 2020 15:34:43
И моята е така. По скоро съм склонен да обвиня бавната реакция на ecu то. При мен е  edc 16
От колко време имаш колата?
От почти три години, но основно я кара жената аз периодично. Търкалям един Хайлукс и като се кача на фокуса ми е гадно.
Усещам го от около 1-2 месеца, преди това не съм го усещал. Единствено за тези три години съм добавил темпомат, но него го слагах преди 4-5 месеца. Модел на ECU незнам в петък съм записал диагностика в МП Младост. После ще споделя.

Everio

Моя мотор е същия не съм забелязал тази аномалия. Сподели наистина какво за казали.

zloster

https://www.youtube.com/watch?v=5tsiVtalTWo Номерът на софтуера показва бензинов двигател. Поведението се е появило след обновяването на калибрацията (версията на софтуера).

Форд имат някакви опити да се опитват да "помагат" на задкормилни устройства със "затруднения" ;)
Патент свързан с горното: http://www.freepatentsonline.com/7556133.html
"In vehicles having conventional manual transmissions, when moving away from rest, some skill is required from the driver to maintain suitable engine speed while applying useful motive power to the wheels. If the clutch is released too quickly, the engine can be stalled, requiring a re-start. Other error states can include noisy over-revving of the engine, rough and jerky motion, or failure to achieve the desired vehicle position or rate of acceleration. These problems can generally be overcome with skill and experience, but they dissatisfy less skilled drivers and those encountering a different vehicle for the first time."
Чукча не читател, чукча - писател.
Смисъл, произход и употреба са пояснени на http://dslov.ru/pos/38/p38_229.htm
За обогатяване и подобряване на говорно-писмената ни култура: https://rechnik.chitanka.info/ http://ibl.bas.bg/rbe/ https://rbe.chitanka.info/

ivchotr

Аз съм имал подобен проблем, а виновник се оказа датчикът за температурата на двигателя. Подаваше стойности като за студен двигател, когато последният всъщност беше загрял. Компютърът съответно вдига оборотите, както го прави, когато двигателят е студен. Когато колата е в движение на скорост, трансмисията укротява оборотите на двигателя. При натискане на съединителя вече няма какво да го обуздава и те ти го проблема. Не твърдя, че и в този случай е така, просто споделям опит.


dimpex_01


dimpex_01

      Здравейте,
Само да добадя че локализирах истинският виновник.
Оказа се че педала на пирачката след натискане не се връща докрай и светлините остават включени. Това подава сигнал на компютъра за натисната спирачка, темпомата не се активира и колата влиза в някакъв режим. Не показва индикация за смяна на предавка. Посетих и Мото-Пфое да попитам дали ще има гаранционно отремонтиране, след като им платих 50 лв за диагностика залудо разкачих си темпомата и си купих още един темпомат, но отказаха. През уикенда смятам да настроя педала-включвателя на стоп светлините и да реша проблема. После ще си монтирам наново темпомата.
В края на крайщата се оказа че виновникът е рециклираното серво. Миналата седмица след смяна на ключа за стоп светлини. продължих да търся. Насочих се към серво (рециклирано при ЖАН) или спирачна помпа. Понеже не съм на ти и нямам условия, я закарах там където ми работиха сервото. Казаха че са смазали сервото и сега колата е напълно различна. Педала реагира моментално и светлините. Колата работи ОК, дори изчезна едно усещане за спънатост, което се усещаше в последно време. Надявам се за постоянно. (bow)