Помощ в избор м/у Ford C-max 1.6tdci 2013 vs Nissan Qashqai 2.0 dci 2013

Започната от Mupo, 10 Октомври 2021 23:03:57

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Mupo

Здравейте колеги,
от известно време се замислям да си сменя Фокуса с нещо малко по-ново и по-голямо.
Знам, че описаните варианти нямат много общо, но предвид сумата, която мога да отделя се спрях на тези две опции.
Като цяло търся семеен автомобил, надежден и икономичен. Мисля, че C-max най-пасва на това, което търся.
Но все го мисля и този Qashqai, защото е по-висок компактен кросоувър, нещо, което много ми допада, но от друга страна багажника е по-тесен и от на фокуса ми... 4х4 е нещо, което много ми допада, но от друга страна разхода е доста повече...
С две думи и двата ми варианта си имат тяхните плюсове и минуси и ми е малко трудно да реша.
Разпитвам познати майстори и мненията са доста противоречиви и за двата ми варианта, за това и се реших да попитам и във форума.
Ще съм благодарен, ако колеги с C-max ударят едно рамо със съвет.
Поздрави!


ivchotr

Ако все пак решиш да заложиш на 4х4, огледай и Хонда CRV след 2008 г. Аз лично предпочитам бензиновите мотори, понеже са пригодни и за газифициране, а както е тръгнало с цените на горивата...
Понеже по едно време ме беше ухапала мухата да се оборудвам със SUV, бая гледах, четох и питах и като цяло се бях спрял на Кашкай, SRV-то на Хонда и Фолксваген Тигуан. Ами поне според мен Кашкаят остава на почетното 3-о място, а Фолксвагенът на 2-ро заради турбината (говоря за 1.4 мотора).
След като ми мина първоначалният ентусиазъм (буксувах здраво с Фокуса една зима из Родопите, защото нямах вериги, а той няма система против пробуксуване), стигнах до извода, че за нашите условия чудесна работа вършат седаните/комбитата (макар, че 15 години карах един хечбек, но багажникът му събира по-малко), които са оборудвани със система против пробуксуване. 4х4 оскъпява ненужно поддръжката на колата, а го ползваш няколко пъти през годината. Ако не живееш в планината разбира се. През последните няколко години у нас влязоха доста Хюндай Туксон и брат'чеда му Киа Спортидж (моделите около 2008 г. - 2010 г.), които предлагат същите опции като изброените по-горе СУВ, стига да не те бърка, че по онова време корейците не са държали много на външния вид. Но пък са по-евтини от всички СУВ до тук. Имам приятели с Туксон (бензинки) и съм ги пробвал. Прилична кола е, а пък те ги ползват постоянно в планината и не са споделяли оплаквания. Та също са вариант.
Ц-максът е хеч на стероиди, нищо повече. Е, може би екземплярите с всички глезотии, дето се предлагат у нас, са в повече като бройка спрямо СУВ, дето ги изброих, но там вече ти си решаваш кое ти е приоритет. А пък и не е казвано да се метнеш на първата срещната кола.

Alexi

Дъстер също е нелош вариант за евтин 4х4 компактен сув

ivchotr

Да, руснаците имат доста ревюта на изброените СУВ и то в зимни и с доста кал терени, та ако ти е интересно, можеш да им се порадваш. Изпитват ги като чисти офроудъри. Последните Дъстъри май ги напускаха с някакви двигателчета от литър до 1.3 литра, с турбина, които не знам колко са надеждни. Един колега има такъв и за сега не се е оплаквал. На мен окачваненто им ми се вижда малко хилаво, ама като за асфалт сигурно не е проблем. В последните поколения им пооправиха интериора, че първите не бяха за гледане. Таблото особено :D