Форд фокус 1.6 бензин тресене и пропукване от аспуха

Започната от Zvezdi, 23 Февруари 2019 15:43:27

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Zvezdi

Здр имам проблем с фокусчето 1.6 бензин.При запален мотор има едно притрисане което немога да разбера от каде е смених свещи, кабели,изчистих дебертомера и стартовото моторче но няма ефект.Вчера му измерих и компресията на всички показва 12 и нещо.някой ако може да каже от какво етова ще съм благодарен


ivchotr

Пукането в ауспуха може да е от богата смес. Ако е така, след стотина километра пробег свещите трябва да са опушени в черно. Сух черен нагар. Газова уредба има ли?

Zvezdi

Да има черен нагар по свещите .Нямам газова а тресенето на ниски обороти от това ли ще е

ivchotr

Ако не прескача читава искра при тези сажди, може и от това да е. Почисти свещите и виж дали ще тресе пак.

Zvezdi


Zvezdi

Почистих свещите но това претрисане го има още :-[
Като притресе мотора и от аспуха препуква.От какво ли ще е това нещо нямам на идея съмнявах се за някой клапан ама компресията е добре.Имам чуството, че нещо запъва двигателя от време на време и се получава това претрисане

Alexi

смучене на въздух ,дебитомер  ,бобини .. имаш още работа

Zvezdi

Дебитомера го чистих както и стъпковото моторче но нямаше разлика в работата на мотора.За бобината излиза ток от нея нз дали може от нея да е

Zvezdi

Също така колата когато е запалена вечер на място с претрисането на мотора фаровете намалят и пак се оправят с такта на това тресене и те се менят както и духането на парното намаля и пак се оправя дали нещо от генератора да е мерихме заряда зарежда 14.6
Това ако е от клапан такали ще прави :-[

ivchotr

От клапани ще се опитва да гасне, ще мени обороти. Да претриса по описания начин ме съмнява. Огледай да няма някой хлабав кабел по акумулатора, към бобината или масата на двигателя. Възможно е ако за момент губи ток към свещите, горивото, което не е изгоряло в цилиндъра, да се пали в изходящата генерация и затова да пука там. Пробвай когато прави тези номера, да подадеш една идея повече газ, като я държиш постоянна, за да провериш дали ще претриса така.

П.П. Ако смуче въздух, сместта ще обеднява и компът ще се опитва да компенсира. Ама чак да я прави по-богата не ми се вярва. Ако смуче през вакуумите, също може да е проблем. EVAP клапънът също може да е проблемен.


Zvezdi

Когато е на една идея по високи обороти примерно към 900-1000 го няма проблема това е само на ниски обороти в покой като размърдам tps датчика заработва една идея по бързо мотора дали може от него да е

Zvezdi

Иначе менене на обороти има ама само когато е в движение и е изключена от скорост

ivchotr

Цитат на: Zvezdi в 25 Февруари 2019 20:37:18
Иначе менене на обороти има ама само когато е в движение и е изключена от скорост

Този ефект се проявява обикновено при нарушени хлабини на клапаните. Ако моторът ти е с ръчно регулируеми клапани и е на около 100 000 км, е нормално да има нарушени хлабини. Съответно ако е на повече и някой вече ги е регулирал, можеш да смяташ, че моторът е на около 200 000 км, независимо колко показва километражът :D Практиката показва, че на моторите с АГУ хлабините в клапаните се прецакват на около 30000 км пробег или малко повече. Поне на толкова се препоръчва да се проверяват. Без АГУ - на около 100 000 км. Ако не са зацепили ангренажа както трябва, също може да се получи този ефект с претрисането и мененето на оборотите. При нарушени хлабини на клапаните и един зъб разлика в ремъка, колата губи осезаемо мощност из баирите.

Zvezdi

Незнам последно кога са регулирали клапаните на киломитраж е на 220000хил аз я карам от 7000 хил ако е това как мога да разбера да ли са за регулаж компресията е добре иначе други признаци за регулаж на клапани има ли

ivchotr

Компресията няма да избяга драстично при леки отклонения в хлабините. Мисля, че само с директно мерене на хлабините ще получиш реална представа какво се случва с тях. Потърси Фордманиака. Знае какво да прави с клапаните. При 220 000 на километраж почти сигурно ще имаш няколко за бутване.

Zvezdi

Благодаря за съветите а самия регулаж скъп ли е и дали се сваля главата

Zvezdi

Доколкото чета из форумите мотора ми е zetec - s
С пул-чашки

ivchotr

Само капакът на клапаните би трябвало да се свали. В краен случай ако се закучи нещо - разпределителните валове. Но в никакъв случай главата.

Zvezdi


Zvezdi

Ето и развръската на моя случей.Преди няколко дена взех колата от майстора и ми каза,че има разминаване на валовете с един зъб . Настроил я и верно сега колата на празен ход не мини вече оборотите но като спреш за няколко секунди претриса пак .


ivchotr


Zvezdi

Мисля че не ги е мерил хлабините каза само че проблема е от неправилно зацепен ангренаж  на валовете имало разминаване с един зъб. И като го призацепи сега оборотите не играят на празен ход. Но от време на време го има това претрисане на място като е колата

ivchotr

Този майстор е свалял капака за да презацепва валовете и не е погледнал хлабините ??? Какви са тези "майстори", не мога да ги разбера (hammer)

Zvezdi

Незнам трябва явно да им виси човек над главата и да им казва какво да правят ама нестава . Все викат оставия и си правят каквото те си знаят