Давене и детонации при Фокус МК2 1.8 125 коня с газ

Започната от ivan_focus, 11 Януари 2019 10:38:20

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ivan_focus

Здравейте, от известно време имам проблеми с колата. Първоначално започна като проблем при ниска външна температура. Когато е под 10 градуса не работеше равномерно, докато загрее. Имаше леко прекъсване между 1000 и 1700 оборота. Първото, което беше направено беше смяна на температурния датчик. Първоначално с някакъв френски, който дефектира, впоследствие беше монтиран оригинален. Проблема си остана.
В последствие бяха направени следните неща: регулиране на клапани (правено е на всеки 30000 км, откакто имам колата); смяна бензинови инжектори с нови; смяна газови инжектори, изпарител, накрайници, рейка; премахване на вихровите клапи и смяна на съответните гарнитури; смяна свещи (което също се прави регулярно); смяна маркуч на въздушния филтър. Дросела е чистен, тествано е с два други дросела, нов и втора употреба. Тествано е и с нов MAP сензор и друг комплект бобини.
Няма записани грешки в компютъра, освен в редки случаи за бедна смес, когато се кара на газ. Мерена е компресия и налягане на горивната помпа. Показанията на всички датчици и ламбда сонда са в норма. Колата е с последния наличен софтуер. След всички интервенции останаха детонациите, но диапазона, в който се случва се сви до 1000-1200 оборота, което си е проблемно при потегляне. Газовата е настроена добре. Тази зима започна от време на време да загасва при първото палене за деня. На второто палене проблем няма
Последното, което беше направено е разкачане на газовия компютър от веригата. В момента окабеляването е в заводски вид, но все още не съм я карал достатъчно, за да си направи адаптациите (10-15 км). Към момента детонациите значително намаляха и колата потегля плавно и почти нормално, но продължава да гасне при първото палене за деня.
И още нещо, преди да разкачим газта гледахме pattern-а на инжекторите и ни направи впечатление, че реда, в който инжекторите пускат гориво не е, както трябва. Вместо да се редуват в очаквания pattern се случва някои да пускат по-често гориво и по няколко да пускат едновременно, което вероятно причинява детонациите и бърка сместа на горивото. Размърдвайки леко кабелите по веригата забелязахме, че се влошават показанията в pattern-a. Точно поради тази причина разкачихме газовата уредба от веригата, за да може до някаква степен да елиминираме вероятния причинител. Насоките към момента са:
- Интерференция причинена от бобините поради липса на екранировка на кабелите
- Проблемен диод/реле/нещо друго в газовия компютър
- В случай, че проблема остане и след премахването на газовата уредба от веригата - датчик разпределителен вал
Бих искал да ви попитам дали някой се е сблъсквал с такъв проблем и как той е бил отстранен? Всякакви коментари и насоки по темата са добре дошли.


Alexi

не виждам да си тествал с нови бобини ,при подобни прекъсвания се почва със свещи и бобини ,а ако има високоволтови кабели -и с тях ( твоя мотор май е без ,свещ/бобина )

ivan_focus

"Тествано е и с нов MAP сензор и друг комплект бобини"
За жалост и оттам минахме. Тествахме и със 100% работещи бобини.

ADiDimitrov

Сега до колклто ми е известна работата на ГИ газовите инжектори получават времената за впръскване от бензиновите инжектори коригирани от газовия комп! Щом имаш аномалия във времената на впръскване то или нещо не е нафед с инжекторите или бъг в газовия комп. Но пък при втория вариант на бензин би трябвало всичко да е ок! 

ivchotr

Вакуумите гледахте ли ги? Особено клапанът който е вързан към газовата рейка. Би трябвало да имаш такъв. Маркучето между двете също.

ivan_focus

#5
Вече я карах няколко дни на бензин с шунтирана газова и няма никаква промяна. Изглежда проблема не  идва от газта. Вакумите са гледани, уж не дърпа въздух от никъде. Можете ли да ми препоръчате сервиз в Пловдив или София, където биха се отнесли по-детайлно към проблема?
PS: Мисля тези дни да я оставя е мото пфое да видим и те какво ще кажат по въпроса.

ivchotr

Когато проверявахте клапаните, погледнахте ли дали ремъкът е зацепен правилно? Един зъб разлика може да ти скъса нервите.

Alexi

по начало бензина както минава за опростен мотор може да ти скъса нервите ,но такива давения детонации говорят за грешна смес/запалване и по конкретно предвид симптомите сместа е бедна когато трябва да е много богата ( -10 ,студен старт )

ivchotr

Е, то по принцип се дави с богата смес и детонира при бедна, ама човекът така обяснява ::)

П.П. Има ли EVAP клапан и проверяван ли е?