Ремонт на Електро- хидравличната помпа- Focus 2, Mondeo, S-max, Kuga, Galaxy

Започната от Nebhotep, 22 Януари 2014 09:37:34

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Nebhotep

Симптоми: Помпата започва да работи от време на време, и започва да работи нормално след достигане на работна температура на двигателя. Излиза ни грешка за неизправност на помпата на екрана на бордовия компютър. Помпата вие!

Эгур ford focus 2 1.8

Ако погледнем цените на нова помпа ще ни се доплаче (около 3 000 лв.  ???  :'(), затова запретваме ръкави и се опитваме да ремонтираме сами.

Сваляме помпата и започваме:


1. Отстраняваме скобата и изваждаме пластмасовия капак;



2. Отвиваме двата болта крепящи помпата към електродвигателя;




3. Сваляме преградата и втулката;






4. Внимателно сваляме картера на електро-хидравличната помпа;




Изливаме остатъците от влагата, ако има такава. Електрическите елементи, както виждате са целите покрити със сол и във вода.






На светлина се виждат процепите, откъдето е влизала водата.



5. С ножици за маникюр или подходящ инструмент сваляме зегерката и измъкваме частта на мотора с магнитите;





6. Сваляме с отвертка застопоряващата шайба;




7. Махаме контактните пера от платката, които са запоени с тънка спойка. Може да ги разделите с тънък нож.



Отвиваме от външната страна винтовете и изваждаме елемента. Виждаме че централните контакти имат процепи;



8. Избиваме статора. На снимката се вижда че това може да се направи с помощта на клещи и гаечен ключ. Статорът се държи с една ръка, а с другата удрях с ключа. А най -добре с едната ръка да се държи статора, и с дървената дръжка на чук да се удря в мястото на резбованите отвори.



Разглобените части



9. Реших да отпоя платката от статора, тъй като във вътрешността и имаше сол и влага. Един транзистор беше изгорял от температурата. Резисторите на управляващия вход, също бяха изгорели. Ако при вас влагата е малко и транзисторите са наред, по- добре не вадете платката.




Не е сложно отпояването на крайните контакти. Може да прережете контактите, които са само за закрепване на платката. В средата на платката има 6 малки контакта, които водят до датчик на Хол. Може да ги разпоим поотделно (3 крачета) и да ги извадим нагоре с пинцети.

Аз счупих единия датчик на Хол, след това около 1 час търсих в интернет производителя - Infineon TLE4945-2L, биполярен цифров датчик на Хол. Струва около 5 лева.

Изгорелият транзистор е със следното обозначение: BUK9E06-55A:
Vds макс 55 В
Vdg макс 55В при Rgs=20kOm
Vgs макс +-15В
Id макс 75 А
P 300W
Rds 6мОм.

Никъде не се продава, затова поръчваме транзистор със сходни параметри IRF2804 (а най- добре IRF2805) - около 4 лева;


Така, както сме разглобили помпата е добре да се опитаме да сменим и лагерите. Размерите на двата лагера са еднакви: № 6000 26*10*8   


Запресоването на лагерите е много просто. Взимаме глава от гедоре, с размера на лагера, която опираме плътно върху лагера и леко почукваме, докато лагера застане на мястото си (звукът от почукването става доста по- глух).

! И още един много важен момент: При сглобяването отначало слагаме зегерката и почистваме картера от стария монтажен силикон, като използваме обезмаслител. Уверяваме се, че магнитната колба не опира картера при въртенето си. Най- добрият метод е да включим към токов източник помпата и да проверим дали работи равномерно и без шумове. Придържайте здраво помпата при теста, защото при старта електродвигателя прави рязък оборот.


Добре уплътняваме двете части на помпата със подходящ силикон, като се уверим че в бъдеще няма да прониква влага!!!


Сменяме и хидравличната течност, заедно с казанчето, защото по него има налепи и множество утайки, които могат да навредят на помпата и рейката!




Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!


Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

много ценно .. изненадва ме посредствената изработка на подобен важен детайл дето трябва да служи 10тина години безпроблемно ..

Nebhotep

Още едно слабо място на електро-хидравличните помпи:





Тези пътечки са с дебелината на човешки косъм и лесно се прекъсват, независимо че са заляти със силикон:


Глупаците спорят с другите, а мъдреците със себе си!

Десислав

Колега Galaxy , благодаря ти за полезната информация, появи ми се и на мен този проблем , в началото ми се появяваше надпис после изчезваше , но от известно време вече си стои постоянно без значение колко е загряла и колко км съм минал. Искам да питам обаче има ли някакви особенности при демонтажа и моннажа на помпата  в смисъл откачат се маркучите изтича някаква течност после се долива и тн . При монтажа налага ли се някакво обезвъздушаване или само се долива ? Другото нещо което забелязах когато махнах фара е че самия съд за хидр течност и помпата видимо са леко наклонени предполагам че това не е нормално а е удряно нещо отдолу и затова леко се е наклонила ? Предварително благодаря на отзовалите се !