Focus 1.6 TDCI 109 коня, придърпва и умира при ускорение!

Започната от Калин, 10 Декември 2017 22:58:24

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Калин

Здравейте,
На скоро се здобих с въпросния фокусник комби 2008-ма година, закупен е от авто къща и е претърпял ПТП от дясната страна.
В следствие е леко хлътнала на вътре в горната си част предна дясна гума, спукано казанче на чистачките и еърбега над жабката е гърмял. От едно известно време го наблюдавам как по някога след като изключа от скорост оборотите падат малко под 900, притриса двигателя слабо и след това се оправя (900 оборота мисля че са първата чертичка под 1000 поне на толкова работи когато е на място) и го прави само на топъл двигател след 10-15 минути примерно.
До тук горе долу добре, обаче миналата вечер тръгвам за града излизам на пътя и след 2-ра скорост по време на ускорение на около 2000 оборота придърпа съвсем леко като колебание и угасна още без да съм изключил от скорост, запалих я на стартер докато се движеше и до града още двапъти гасна, а до сега не е имало придърпвания ускоряваше си без проблеми и колебания.
Решил съм тази седмица да видя как ще я закарам до града за да я закачът на диагностика, защото на таблото нищо не показва. Бих искал да ви попитам за мнение и ако някой е имал подобен проблем нека споделя.. Благодаря ви предварително !
;-)


Mondeicho

Заведи я на диагностика първо за да видиш дали е записала грешки, после може да се даде мнение по проблемът!
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

yumyum

Диагностика поне да те насочи накъде да търсиш.Иначе и при мен сега направи беля със същите симптоми,грешките които записа са Р0089-21 и Р1180-21. Наскоро е сменян снопа с маркучи след помпата до дюзите и се поправи за малко.Остава ми да гледам дюзи и филтър ,дано не е помпата ....

Калин

#3
Ммм дам днес си взех отпуска и отидох до човека и какво да видим, няма нищо, никакви грешки !
Човека опита и с втора диагностика на някакъв таблет и нищо... Гледахме ДПФ-а и каза че няма изгледи да е пипан, защото и това можело да е. Днес смених и и горивен филтър на "ман" даде ми съвет да сипя и двутактово масло в резервоара и да я покарам и ако светне някъде нещо, веднага при него !
Въпроса е следния, понеже когато я купих беше с половин резервоар нафта и си беше ок,  обаче някъкси ми се струва малко необчайно и пробвах да и спия около половин резервоар и чудо от както я заредих с повече нафта не ми е гаснала а и подавах доста днес, само ми мени оборотите след като излюча от скорост, стрелката падне малко под обичайното и се оправи, но не всеки път.
Имам съмнение, че проблема е някъде в резервоара. Имате ли представа дали има подкачаща помпа и дали може да е от нея този проблем или дърпа въздух от някъде ? Защото за да гасне от раз си мисля че тегли въздух, а и заради това сигурно пали по трудно...
Както и още една причина която може да е, но си нямам на идея за това ще я споделя. Под дясната задна седалка открих модул, който беше разкачен от буксата.Опитах да го закача и да пробвам, но след като запали двигателая изпищя сигнал и на дисплея се появи удивителен знак и надпис "Engine malfunction" и аз го свалих, но не знам за какво е този модул и има ли нещо общо с проблема. Помагаите :)
;-)

Alexi

това е комфорт модул ,вероятно е дефектирал ( никак не е евтин ) .. там ми се видят и следи от наводняване при тебе ..

Калин

Цитат на: Alexi в 14 Декември 2017 08:30:15
това е комфорт модул ,вероятно е дефектирал ( никак не е евтин ) .. там ми се видят и следи от наводняване при тебе ..

А този модул, предполагам не се нуждае от обучение ? Каква роля изпълнява той и може ли да влияе по някакъв начин на моя проблем?
И как да проверя с какъв номер е оригиналният модул, защото имам съмнения че този може да не е за моя автомобил...Мисля че е купен втора употреба, а не е оригиналния!
Отварях го и платката видимо беше в прекрасно състояние, поне нямаше следи да е влизала вода или нещо изгоряло, което не значи че не е !
Колкото до следите от вода, най-вероятно е имало защото има парчета от стъкла от зад сменяно е задно и предно стъкло, все пак колата е претърпяла птп.
;-)

didony


Калин

Нещо се обърках, интересното е че от няколко дни го търся и освен в ebay и няколко други сайта ( но не и такъв за авточасти )
никъде другаде не го намерих... Някъде го срещам, като " модул комфорт " другаде " модул за управление на имобилайзер "
ето и колегата също го е намерил, като " модул DPF ". Сега въросът е какво по*яволите е тая кутия и защо я няма в нито един оналайн магазин в БГ ( или аз не мога да я открия ). търсих я по всчки номера на стикерите и не излиза, освен на тези няколко места за които споменах по-горе ?
Някой сигурен ли е какво е това и има ли на идея къде може да се провери какво е и дали въпросната част е от този форд, защото и това не съм много сигурен! Мисля да звъня в МП, но чесно не искам да си представя каква сума ще ми кажат, само за сведение в ebay на една от обявите цената беше 720 паунда, а на други места като megaparts 30 лв. Освен да го поръчам от там и да видя, ако става ок, ако не нз...
П.С Един майстор също ми каза че там се намирал модула за DPF-а.
;-)

Mondeicho

#8
Тази част по онлайн магазини трудно ще я намериш. Само оригинална от дилър на Форд или втора употреба. Интересно е, че наистина излиза като модул дпф или модул за централното заключване (това, че пищи като запалиш и изписва на таблото ме навежда на мисълта, че е за дпф по-скоро, без централно нищо му няма на двигателя ::). Свали го и отиди до МП там би трябвало да ти кажат кое е. Отделно като се закачи на диагностика ще покаже, че има грешка в случай, че не работи  ???
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

Това е FACM (Fuel Additive Control Module). Вероятно е махнат DPF-а, но дали кадърно или с лайнаната мистрия - не се знае. Бих качил оригинален софтуер (като предварително запазя сегашния), за да се видят данните и грешките и от там да се мисли. Като нищо заради махането на DPF-а да няма записани грешки.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Калин

Цитат на: Pyrhel в 16 Декември 2017 14:34:46
Това е FACM (Fuel Additive Control Module). Вероятно е махнат DPF-а, но дали кадърно или с лайнаната мистрия - не се знае. Бих качил оригинален софтуер (като предварително запазя сегашния), за да се видят данните и грешките и от там да се мисли. Като нищо заради махането на DPF-а да няма записани грешки.
А как мога да разбера дали е махнат, защото човека от диагностиката каза че няма изглед да е пипан, а аз като го гледах ми изглежда че всичко си е там. Все пак мисля да му го закарам да сложим модула и да го закачи на диагностиката, преди да предприема други действия.Имаш ли представа дали е възможно просто модула да е дефектирал или нещо подобно ?
;-)

Pyrhel

Вижте на диагностиката диференциалното налягане. Ако е филтърът е там, вероятно в покой ще е много малко, а под товар (здраво ускорение с доста обороти) трябва да се вдига. Или да се види кога е била последната регенерация, но не съм сигурен дали при Фокус 2 го показваше това. За друг лесен вариант не се сещам.
Нямам представа дали модулите дефектират. Предполагам, че ако DPF не е махнат, а модулът се откачи ще светнат някакви лампи по таблото или поне ще запише грешки. Силно се съмнявам да се откачи модул и да не се случи нищо при изправна система.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.