AdBlue/UREA/DEF през зимата (какво става като замръзне)?

Започната от Pyrhel, 29 Септември 2017 01:08:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Pyrhel

Нещо Приуса не е толкова икономичен, колкото се надявах и обмислям варианта за !газ! или нещо по-ико, та "сбогом дизел" се превръща в "отново дизел" (rofl)

Тия новите дизели са с добавка - DEF (UREA/AdBlue), по спецификация за колите съдържа ~67% вода и ~33% изкуствена тор (tooth) (карбамид, амониевата селитра не е подходяща (tooth)) - не е като антифриз, а замръзва при не особено ниска температура. Според брошурката на производителите, точката на замръзване е -11*C. Хубавото е, че след като се разтопи, свойствата не се променят... НО!

Уж трябва да има подгрев в казанчето и пътищата за Адблу, до колкото разгледах някои са реализирани доста по-просто - топлят се от генерацията. Също по спецификация, колата трябва да запали нормално при замръзнал адитив и в последствие да го размрази с подгрев или изгорели газове.

Някой тук кара ли кола с Адблу? Или да е проучвал? Въпросът е какво става ако навън е достатъчно студено, че да не се размразят пътищата (както се е случвало да замръзнат тръбички на нафтата по-назад при резервоара) или казанчето, което е 10-15л обикновено? Тия нагреватели/помпи/клапани дали умират от леда, все пак вода е - разширява се, пука всичко...

Едва ли производителите не са го измислили, но да съм подготвен ако ще капитулирам по бензиностанциите, защото колата не пали, че не впръсквала добавка.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


momo76

Топли си казанчето и няма проблеми.
Цяла зима караме Тойотите и не са се оплакали, че е замръзнало казанчето и няма да палят.
Спират да палят когато свърши течноста в казанчето. То братушките май целогодишно си карат с чиста вода.

hotblooded

Карах един бус с ад-блу,  като свърши "пикнята" - само мрънкше че няма, палеше, вървеше нормално...   Беше модел 2014

vasko123_4

При Форд има в самото казанче нагревател и самите тръбички са топлоизолирани, но въпреки това се случва да замръзне. Затова е измислено да следи външната температура. Ако е, по-спомен, -5С -10С системата започва да пръска чак след определено време. При ниски температури системата не се включва. т.е. ако е студено си е обикновен дизелов двигател. Работата на системата е дефинирана за леки и лекотоварни автомобили в Евро 6, 6.1, 6.2 стандарт.

Pyrhel

Благодаря! Звучи помислено, стандарта не съм го чел, засичал съм само откъси от него, че трябва да се известява за оставащи км под определена стойност и ако няма течност да не запали.
Гледах последните Пежа 308 2.0 HDi - резервоарът им е 17л и се пълни от багажника с обикновена фуния през отвор като казанчето за чистачките - няма нужда от AdBlue приставката или специална фуния. В Круиз е около 0.75 лв/л, +12лв на обслужване - като начало няма да ми стиска като руснаците с вода :D

Васко, случвало ли се е да идват пукнати казанчета и тръби при вас? Четох за щатските пикапи, че има такива случаи.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

интересно .. на мойто пежо резервоара е около 4 литра ,и имам остатък от 1.5 литра  не знам дали е доливано някога ) ,средно регенерира на 300-400 км веднъж ( това по диагностика ,не се усеща по никакъв начин ) та ако замръзне няма да спре колата ,това са го помислили според мен ..

Pyrhel

В началото и аз останах с такова впечатление, но 4л (по-точно 3.8л) е минималното количество, с което трябва да се допълни, за да изчезне съобщението. И при теб е 17л, виж книжката, стр. 242 (прикачения файл) и 249.

Адитивът в този случай няма общо с регенерацията. До колкото четох, той се пръска постоянно, а регенерацията се случва на такъв пробег и при същия мотор с Евро 5 без адитив.
На джипката ако следя дисплея може да се забележи, един е направил много подробно видео: https://www.youtube.com/watch?v=TP9aGL3Q1hU
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

моя мотор до колкото знам не е blueHDI ,той излиза след фейса 2014 ..

hotblooded


BillyBADBoy

Eolis се впръсква при регенерация на FAP. Целта е да се вдигне температура и да се изгорят твърдите частици. AdBlue е течност, която се впръсква постоянно в селективния катализатор за да се намалят количествата NOx при изгаряне в дизеловия двигател. Обикновено ги има при Евро 6 коли.


Pyrhel

Цитат на: Alexi в 29 Септември 2017 19:55:59
моя мотор до колкото знам не е blueHDI ,той излиза след фейса 2014 ..
Аааа, ясно. Останал съм с впечатление, че си с 2.0 блу. С Еолиса не съм имал проблеми на Ц5 дори под -20, не знам дали замръзва изобщо, че е някаква яка химия. На 170к махнах ФАП-а без причина и имаше още в "казанчето". Бях чел, че е около 200лв зареждането, което ако се прави на около 200 хил. излиза на същата цена като Адблу. Странно, че при теб е изяло повече от половината за 90тина хил, може би на новите дозата е по-голяма.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Mondeicho

Те нали ги спират тези дизели, какви добавки и чудесии? Супер си е електричката като тръгнеш да изминаваш 1200-300 км, караш зареждаш, караш зареждаш и ще стигнеш (rofl)
Анатоли много бързо се отказа от хибрида нещо не си допаднахте май?
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Pyrhel

(whogives) (off) Хибридът ми харесва адски много, но очаквах по-нисък разход с около литър, т.е. среден около 4-4.2/100. С кеф бих взел отново, но ако колата е по-икономична или с по-голям багажник. Има отлични оферти за Е-класи хибрид 2013-15г и ~150к км ама частите още в движение ги берат, та по-скоро ако ще сменям ще е някой по-нов, безинтересен и икономичен дизел. Ако имахме по-добри условия за електрички, бих скочил. Грам пари не ми се дават за гориво или висене по сервизи, дори за дреболии.
Най-изгодният вариант за момента е газ на Приуса, защото като поддръжка той е най-евтин и безпроблемен - освен една батерия, която се намира за 2-2500 читава (а обикновено заминават 4-5 модула по 60-100лв). Няма ремъци, ролки, съединители, демпферни шайби, ангренажи, накладките карат над 200к; дискове, тампони, бобини - горе-долу вечни... Но се дърпам от газта, защото гледам, че логиката на потенциалните му купувачи е по-различна и газта го превръща в непродаваем автомобил, каран от лайнатор. А да караш бензинова кола на бензин си е чист грях.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

hotblooded

Шкода Октавия 1.6 tdi,   ако я караш със 100-110 на дълъг път разхода е 4 4,5  литра на 100 км по колонка, пробвано лично.  Обаче имаш подръжка като на всички друг дизляк - ремъци, шайби, агренажи, съединител, филтри....

Alexi

а какъв разход очакваш от Е-класа хибрид. . тва ще си гори ,даже на 5 няма да пада

BillyBADBoy


Pyrhel

Мерц, БМВ и всичките ВАГ-овете съм ги отписал заради брането, няма да съм роб и да ме е страх да заспя. А има на добри цени базови 316д комбита около 2014 (F31). Като гледам разликата в цените по търговете навън и в БГ направо се изкушавам да направя автокъща за "премиуми" в Люлин (nut)
Смяна само с или по-икономична, или по-голяма със същия разход - не очаквам дизелите да са по-икономични, но ще имам повече място за товарене и пак ще харчи 4.2-4.5 извънградско. Понякога Приусът е с пуснати задни седалки и пълен догоре, стигал съм до 400кг, добре че пътувам сам или +1. Не ми пречи, но ако ще е със същия разход и на същата цена, защо не примерно Пежо 308 комби 2.0 БлуХДИ преди фейса - около 2014-15.
Ще видя, тая седмица ще сметна по-подробно и помисля какво да правя.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

BillyBADBoy

#17
Това пежо ще е по-икономично извънградско. Смесения разход едва ли ще е по-добър от на приуса.

Peugeot 308 Blue HDi

@Pyrhel къде ги гледаш тия оферти?

Pyrhel

Търгове в Италия, в аутоскаута са тарикатите, няма такива цени там. Ако имаш някой познат или прекупвач срещу комисион е най-изгодно. И разбира се тия коли не са за купувачи на мечти. На 5 години и 130к км няма :)) По-малко от 50к км на година много рядко видях. По-лъскавите коли обикновено не са стояли по градовете и може да се смятат като 70-90к км на година. Всички са като манерки (който е ходил по Италия е виждал как се паркира в големите градове, носят се и легенди), но за 600-1000лв стават с отличен вид, ако не искаш да караш такава кола. На мен вече изобщо не ми дреме и докато огънатото не стане толкова, че да вдига разхода няма да го оправя и не е фактор при избирането на кола.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

италианско 316д на 300к км .. таман е станало за верига и други дреболии ,отделно не върви .. няма случайни цени .. ако е "изгодно" то е или смазана от каране или оправена тоталка


vasko123_4

За момента не са идвали автомобили с АдБлу с дефекти. Единственото като забележка е по-големия регистриран разход поради факта, че автомобилите са служебни и там отиваме на приказката за служебната кола и чуждата жена ^-^. Личното ми мнение е, че варианта икономичен дизел при Мондео, Инсигниа, Октавиа/Супърб, Ц5 и 408/508 като нов или на малко километри е най-удачен. Разбира се автомобила да бъде съпроводен и с Н1.Погледнато реално най-честия период за смяна на автомобил е 5-8г. Ако се попадне на читав употребяван на малко километри, няма да се стигне до наболелите ремонти.