Не-фордовете на потребителите във форума

Започната от pishhko, 19 Май 2017 13:25:10

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

pishhko

Здравейте колеги.
Искам да пусна тази тема, за да обсъдим една интересна за мен тема, а именно форумите като платформи за комуникация и използването им.
Започвам направо...както името на темата подсказва - вече половината от форумните потребители не карат форд(същото важи и за админ/модераторите или поне някой от тях).
Във форума на пежо е същото, във форума на бмв същото и т.н.

1. Какво кара потребител на форд форума, върл фен на форд, изповядващ с години привързаност и пристрастие към марката, яростно защитавайки я пред всеки, който се осмели да я оплюе, да си закупи автомобил от друга марка?
Справка: Секцията дневник - вече има повече Не-фордове, отколкото фордове.
Хората в андроид форума, продължават ли да пишат/участват в него, ако вече са минали на Windows Phone или на iPhone?

2. Какво кара потребител на този форум да пише колко по-хубава му е колата от предишния му форд?

3. Автомобилните форуми използват ли се за социална мрежа, на база обвързаност с дадена марка или просто са поредният форум да се събираме и да си говорим?

4. Какво кара толкова хора да мразят марката и да й се присмиват - нещо общо с качеството или просто масово се харесват други марки?

5. Какво кара човек, закупил си тойота например, да си лепне лепенки (fordbg.com)?

Може темата да не е на правилното място. Може да не я пуснат модераторите, но искам да стане ясно, че темата не е хейтърска и изобщо не искам да ме нападате или някой да се обижда.

Просто, от чисто любопитство искам да видя какво мислите по тези въпроси.


Alexi

мога да кажа за себе си .. никога не съм бил върл фен на форд ,просто така се случи че си купих ,останах доволен от колата .. за следващата исках да взема мк4 ,но не намерих в търсеното от мен състояние и смених марката

Pyrhel

Ауууу, чувствам се лично обиден от 5та точка :)) :))

И аз като Алекси - никога не съм бил кон с капаци (така им казвам на върлите/болните фенове), а съм имал предпочитания към марката след 2 сполучливи Форда и покрай тях - още 3. Исках още един, не намерих след доста търсене, взех си друга. Защо пък да не се смени марката, все едно като сме българи да стоим само в България, да не излизаме, за да не видим (по-хубав) свят. :P

Хората дали пишат по стари форуми, в които са членували с години - да, поне по западните, българските не ги следя. Какво кара потребител да пише, че новата кола е по-хубава от старата, сигурно това, че новата е по-хубава от старата? :D В третата точка, според мен, преди и след "или"-то има 2 еднакви неща. С'я, авто-форумът няма да замести Tinder, ако това ти е идеята :))

Мисля, че плюенето се дължи на предразсъдъци. Как ще убедиш някой заклет голфър с прогнила 2ка, че 10-15 години по-нов Фокус е светлинни години напред? Не можеш, голфърът си купува Голф 4/5 или Пасат 5/6 като събере пари, не си купува Фокус 2 или Мондео 3/4, поне за такива не съм чувал. Същите предразсъдъци са относно "френските коли", че са лайно; "японските коли", че са много здрави и не се чупят; че "мерцедесът си е мерцедес, няма какво да говорим" и т.н.
Лошото и най-глупавото е, че мненията се градят на база много стари автомобили, които им е минал експлоатационния период. Лошото е и съзнанието на хората, че е "по-добре да си взема стара, но луксозна кола, с голям двигател, отколкото 10 години по-нова, по-базова, с по-малък двигател". Лошото е, че никой не го интересуват еко-нормите, не влияят и на данъците. Аз се отрових в София и ми втръсна от дърти S-класи и 7-ци, ML-и и подобни, които пушат толкова, че ми цапат предното стъкло и заради тях не мога да си отворя прозореца.

По "личната точка" :D - не ме е срам от форума, точно обратното - той ми е като детенце, моят акаунт е първият регистриран тук. Защо да не си лепна стикери на нещо, което харесвам. Ситроенът ми също е с FordBG.com лепенки, даже там са оранжеви, за да се виждат повече.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

sstefan

И аз не съм бил фен на Форд,но вече нямам предрасъдъци към определени марки. Мондео е флагмана на марката за Европа,взех го в топ състояние и на малко км. Офертата беше много неприлична и за това го взех. Ако примерно беше Фиеста или Фокус в същото състояние,нямаше да ги взема,освен за препродажба. Ама не съм търговец,така че нямаше да се възползвам.
Примерно-Рено не харесвам,но ако ми изпадне Латитуд или Флуенс на оферта няма да я върна.
Японските коли са ми най-на сърце все още.

hotblooded

#4
  Фен съм на Форд,  но Форд-Европа залитна в крайност, която аз не харесвам. Налагат високофорсирани малолитражни двигатели и крайно ненадеждни, принципно сбъркани автоматични скоростни кутии....   В крайна сметка, ако исках Мондео с оборудването което има не-форда ми, трябваше да се изръся минимум 5 000 лева отгоре, и да се занимавам с докарването му от чужбина....  Не че една година не търсих Мондео Мк4 след 2010,  автоматик но не Powershift....  В един момент бях решил да се хвърля на МкV,  мостра,  но Мото Пфое проявиха дебилен не професионализъм, След 3-4 години, когато пак ще сменям колата, естествено ще потърся подходящ Форд, на подходяща цена... Ако няма - има други марки...   

hotblooded

 Защо съм във форума....  Ами защото смятам че мога да помогна на другите фордаджии,  защото тук преди 5-6 години намерих приятели,  с който ми е приятно да се чувам и виждам.

hotblooded

Какво ме кара да пиша че сегашната ми кола е по хубава от предишната.... Ами това че е по добра. Ама е и 9 години по нова като модел,  и 5 като дата на производството. И може би защото е с върховото оборудване, за разлика от предишната - с почти най ниското за модела.   Не съм спестил и недостатъците и (на новата) - нито принципните, нито спрямо предишната.   И крайна сметка - защо не, тука не е рекламен отдел на Мото Пфое. 

opex

#7
Хората първоначално стават членове на форум защото или искат да проучат преди да купят, или да споделят и потърсят решение на проблеми (защото знаем кви са ни сервизите)
В процеса стават приятелства и човек си прави тема 'ей вижте ми колата'. И нещо като дневник, някой път е полезно я при продажба, я за следене на времена/пробег за обслужване.
На запад, докато повечето хващат пачка с пари и си купуват нещо дето да ги вози и да са на сухо докато вали, тук някаквито пари дето имаме гледаме да ги вложим в нещо стойностно и когато уцелим правилното съотношение ни става присърце марка.
Годините минават обаче и колата остарява, време е за нова. И тогава при избора на новата кола робуваме на същите принципи, с които сме избирали и (в случая) Форда, и когато попаднем на нещостойностно, като удобство/екстри/представителност/здравина/поддръжка - скачаме в него. И може да не е Форд.
И тогава следва нова тема 'ей вижте ми колата'
Кое му е странното :)

Струва ми се, че разбирам обаче на къде бие ОП-а - едвали не в началото форд е бил грешен избор и сега помъдряли купуваме НЕ-форд. Не е така според мен.
Бих тръгнал сега да давам пример как оглеждам какво ли не в диапазона 3-3,5к и излизат както рядко читави Фокус-и, така и разни други марки с
приемлив външен вид
приемлив двигател с
приемлив разход
приемливо обслужване
приемлив данък
приемлив интериор
приемливо оборудване (екстри)
приемлив тип купе (седан/комби/хечбек 3/5 врати)
и тн с конкретни примери, но ще е твърде дълго.
И ако уцеля на форд - найс, ако е нещо друго - пак найс и ще има тема за моя НЕ-форд :) Това не значи, че съм разочарован, просто повече bang for the buck :)

Аз също съм анти- 'die hard' феновете, това за мен е висша форма на селяния и просто показва умственото (не)състояния на човека да води смислен диалог по отношение на предимствата и недостатъците на колата си (а и повечето неща от живота всъщност), и по отношение на нейната позиция в йерархията на автомобилните марки и модели. Най-ярко тая простотия може да се види във фейсбук групите за БМВ :) И го казвам при все, че другата кола е Е46
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Revell

Мда друг е форума на фанатиците - fordfanatics  (rofl)

Сега серизно - 1-вият ми Форд ме вози около 500к километра и още е жив. Следващия го търсих по мотор, но попаднах и на читаво купе + поръчкови екстри, които уж не се предлагат за модела. Как да не го вземеш. Дойде време за купуване на друга кола обаче трябваше да е компактна (Фиеста ?) мда ама C2 VTS изкочи със екстри и добро състояние. Е сега?
Това че купуваш друга марка кола не означава че автоматично ти се изтриват знанията за старата. И хоп някой пита тук...ми споделям опит. Като всяка марка така и Форд имат добри и мнооого лоши изпълнения. Затова е така и по другите форуми.

Този форум не е създаден с цел да боготвори марката, а за да могат хората да си помагат, да се събират...поне аз така го разбирам.    ^-^