Светещи ABS и ESP на таблото

Започната от mhanew, 24 Май 2017 07:20:09

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

mhanew

Здравейте колеги, моят Фокус 2009 1.6 бензин започна да показва лампите за ABS и ESP на таблото. Опитах се да влезна в менюто и да включа ESP, но въпреки че направих отметката пак светеше лампата и като влезнах в менюто все едно не бях правил отметка.
Четох по международните форуми за проблеми свързани с нагорели кабелчета, липсващо масло в скоростната кутия и какво ли още не. Наскоро доливахме масло в скоростната кутия, така че съм по-склонен да се насоча към проблемни кабели.
Какъв е вашият съвет ? Благодаря предварително и се извинявам, ако не съм уцелил най-подходящият раздел за темата!


Pyrhel

Според мен първо трябва да се закачи да се види какви грешки ще покаже и тогава. Както си чел - сума неща, може да са проблемни, дори най-елементарното - някой от сензорите или кабел до него. А след грешката ще се мисли от какво може да е.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Revell

+1 за меннието на Pyrhel. Щом свети ABS няма как да не свети ЕSP. 2 -те системи са свързани и когато има проблем с ABS ESP не може да работи. При мен имаше проблем с разкалебриран датчик на страничното ускорение на ESP (провокитан от скок  на магистралата на Витиня (rofl)), но ABS-a не светеше. С две думи ESP взема информация от датчик за право ускорение и такъв за странично, сравнява с този на волана колко трябва да завие колата и подава информация да се намалят оборотите на мотора и да се коригира положението на колата чрез различно спирачно усилие на колелата от ABS, същевременно постъпва информация от датчиците на ABS от къдео ESP разбира дали някое колело не приплъзва. Та на база това си мисля че проблема по-скоро е в ABS. Ще се радвам да споделиш когато откриете проблема.

mhanew

Колеги, благодаря на всички за отговорите. Качихме я на компютър и показа това. Какво следва сега?

[attach=1]


nixel

Ходене на майстор за ревизия на кабелите около сензора.

mhanew

Цитат на: nixel в 26 Май 2017 16:36:23
Ходене на майстор за ревизия на кабелите около сензора.

Казаха да свалим предното ляво колело. Според теб проблема ще е в кабелите, а не в самия сензор ?

nixel

Имаш грешка в CAN комуникацията. Другото може да е фалшива тревога. А може и да не е, но е хубаво да се тръгне от евтиното.

mhanew

Цитат на: nixel в 26 Май 2017 21:56:55
Имаш грешка в CAN комуникацията. Другото може да е фалшива тревога. А може и да не е, но е хубаво да се тръгне от евтиното.

Тоест да не сваляме предното ляво колело (извинявам се за техническата си неграмотност), а да тръгнем от CAN комуникацията? Което се явява кабелът?

ivchotr

И какво пречи да свалите колелото? Ако се е замърлял зъбният венец, сензорът какво ще отчита?

nixel

Щом ще ходиш на сервиз се довери на човека. Със сигурност ще е запознат повече от теб какво трябва да се прави.


Pyrhel

А ако нещата при колелото са в ред - ще е вътре в модула на АБС-а тънките жички.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

mhanew

Цитат на: Pyrhel в 27 Май 2017 00:15:02
А ако нещата при колелото са в ред - ще е вътре в модула на АБС-а тънките жички.

И точно като чета по международните форуми тънките жъчки са доста пипкава работа и хората предпочитат да си вземат нови компоненти

mhanew

Сагата продължава. Свалиха колелото. Видимо няма поражения. Смениха датчика. Изписа друга грешка. Първата е налична но втората се промени леко от "CAN-шина за предаване на данни. Нарушение на функциите" към "Блок за управление мрежов сигнал данни за калибриране Повредено"
На следния клип е показано как се отваря лагерът и се сменя магнитния компонент, но това било само за задното колело. На предното колело нямало как да се отвори лагерът и цял нов лагер с вграден магнитен сензор струвал към 160 лв: https://www.youtube.com/watch?v=DIvV_PuxZxA&t=468s

Препратиха ме на друг майстор да видим той другата седмица какво ще каже.
Ето снимка от диагностиката след сменения датчик:


К.Методиев

Датчика ти е здрав още от първата грешка се вижда, че не чете обороти, или е умрял лагера, или е много далече датчика по някаква причина, втората грешка е нормална при не работещ абс.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.