съвет за хидравлично масло

Започната от mirofiestata, 21 Февруари 2013 22:16:02

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Mondeicho

Ей, наистина как може да има такива нещастници наречени "майстори". Особено като видят някого, че не разбира. Колега имай го предвид и се надявам, че в този измислен сервиз няма да стъпиш повече. Кажи къде се намира за да го избягваме... >:(
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.


F Focus

Здравейте!
Да съживя темата за хидравличното масло на рейката, което е много важно!
От както застудя сутрин, като запаля колата и няколко минути се чуваше едно тракане, мелене и тропане отпред в дясно-допуснах, че  е от хидравликата и се оказах прав. Вчера смених хидравличното масло с оригнално от МП и тази сутрин никакЪви подобни звуци не чух.
Спецификацията на маслото за електро-хидравлична рейка на Фокус 2 е: WSS-M2C204-A2
Лично за мен е много странно, чв темата е замряла, че даже и умряла, защото последствията са много скъпи!

ivchotr

Проблемът с тези рейки е, че като протекат, не са много сервизите в които ги оправят. В София имаше един в близост до Зоологическата градина, но не знам дали е още там. За да оправят рейка, я искаха свалена от колата. На Фокус 1, дизел 1.8, е толкова забутана, че в сервизите рядко се навиват да я свалят. И то не за друго, ами защото колата трябва да им заема място докато рейката се занесе за рециклиране, оправят я и се върне в сервиза за обратен монтаж.
Ако някой има приемлив вариант за София, при който нещата да се случат максимум за ден, без автомобилът да получи нарочно или не други щети, които после също да се оправят, да сподели. Че имаме един такъв течливец.

F Focus

Според мен няма вариант в рамките на един ден да си получиш колата с решен проблем с рейката. На предишната ми кола(Рено) рейката по съвет на мнозина я ремонтирах в Техн. университет, където специалисти са наели помещение и бях много доволен-за 8 години хидр. течност не мръдна. Но и там искат рейката свалена.
Затова, като купя кола първо оглеждам маншоните и сменявам хидр. масло, дори производителят да твърди, че там  никога не се пипа! :o

ADiDimitrov

Добре правиш но основния проблем на рейките е друг!! Когато се прецакат оригиналните скоби на маншоните или някой читав майстор реши вместо скоба да сложи свинска опашка и ето ти белята. Това става вход за влага, от там ръжда и рейката е чао!!! Иначе в Варна има читав човек, той сваля рейката и т.н. но минимума е три дни, ако нещо не се закучи

saggy

Колеги, скоро смених хидравличното масло на хидравликата. Старото беше на 10 години, тъмно на цвят и реших, че е редно да се смени, въпреки че нямах оплаквания. Системата се проми и се сипа Феби. Новото масло е с бистър вид, кафяво на цвят и е на макс ниво. Не усещам някаква разлика при движението на волана, като и преди смяната беше наред. Обаче като завъртя воланът в крайно дясно положението, в момента, в който воланът опира в крайното си положение, се чува един кратък писклив звук. Като го развъртя обратно от дясно до крайно ляво положение няма никакъв странен звук. Някакви идеи от какво може да е това пискливо скърцане при достигане на крайно дясно положение?

zz_stefanov

И аз го имам това като ритмично писукане в крайните позиции. Щях и аз да питам.

ADiDimitrov

Така както го описваш прилича на звук от електромотора който върти хидравликата. Ако се приеме че в крайно положение той се товари най много, то е логично звука да е от него.

Alexi

в крайно положение на волана сработва клапан на помпата,при повечето коли има промяна в звука малко или много .. чак свирене ако се чува нещо е тръгнало

zz_stefanov

Най вероятно е точно звукът от този клапан.  Той разтоварва налягане и с него си обяснявам ритмичното писукане. Има и леки съпътстващи вибрации по волана.
Това в движение няма как да се случи, само в крайните позиции става.


saggy

От моя опит с автомобили с хидравлични помпи, при добре функционираща система няма звук от силно писукане или скърцане. Както казах, преди смяната на течността нямаше никакви звуци. При мен става само в едната посока - въртене надясно. Може да не е добре обезвъздушена, но тогава би трябвало да има скърцане/виене дори при леко въртене на волана.

FoMo4

При мен скърцаше от гумената подложка м/у амортисьора (десния) и пружината, само при пълен ляв и само в жегите .... пръснах със силиконов спрей и спря да скърца (беше си направо пищене).

ADiDimitrov

Цитат на: saggy в 24 Юни 2021 21:32:07
От моя опит с автомобили с хидравлични помпи, при добре функционираща система няма звук от силно писукане или скърцане. Както казах, преди смяната на течността нямаше никакви звуци. При мен става само в едната посока - въртене надясно. Може да не е добре обезвъздушена, но тогава би трябвало да има скърцане/виене дори при леко въртене на волана.
Само че твоя автомобил не е с помпа на ремъка, а се върти от електромотор, който създава допълнителни шумове. Отделно четейки из руските форуми е доста калпав и трошлив. Не казвам, че при теб е от него, но е вариант.

saggy

Трошлив, не трошлив, нищо не е вечно и като се счупи се сменя. Не е фатално да останеш без хидравлика, особено ако си в града. Че фокусът има слаби места - това е така, но както всеки друг автомобил.
@ zz_stefanov, при теб писукане или виене ли е и в двете посоки ли става? Защото за мен това е скърцане/виене и не е стандартно.

zz_stefanov

Трудно се обяснява звук, а и съм го чувал само от към купето. Това не е скърцане от въртенето на волана, а ритмично писукате в крайната точка, като се усеща и леко треперене на волана със същия ритъм.
Утре ще го пробам пак.