И пак не-форд, Octavia 2.0 TSI 4x4

Започната от Pyrhel, 19 Април 2024 11:01:24

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Alexi

Ваг махнаха не само 3 цилиндровото бензинче ,те махнаха и 1.6 дизела - тоя мотор вече не съществува ,само 2.0 се предлага ,като който иска по малко коне и по евтинко го има и със 115 коня .. похвално на фона на масовия даунсайзинг .


saggy

Ваг се вслушаха в мнението на клиентите. Те казаха "Не искаме малки мотори" и ги махнаха. Наистина похвално. Форд са на друга планета, те не слушаш клиентите си, най-вероятно не знаят какво правят. Ако не е F-150 щяха да фалират.

ivchotr

Цитат на: saggy в 28 Юни 2024 23:26:40Ивчо, много го напъваш 100 коньовото моторче, че чак глоби ти лепват. По-мощна кола, по-голяма вероятност да се увлечеш и да преминеш ограничението. Слабото атмосферно моторче пази от такива неща, стига да не ти е тежък кракът.

Чак пък да го напъвам... Като цяло го карам, гледайки моментния разход. Съответно през повечето време върви с възможно най-малък такъв. Щото може да поддържа 140 км/ч с повече и с по-малко гориво. И това, ако е напъване ::)

Pyrhel

Бях категоричен за газта, но започвам да се разколебавам, това е от прибирането ми снощи към София, като голяма част е магистрала:
image_2024-07-22_00-05-42-947.jpg

Между другото, най-полезната екстра вече са ми сгъваемите куки в багажника. На Супърб даже се местят по дължина, завиждам (love).

Нещо, което ме дразни е, че старт-стопа не е само на бутон, а бутон + клик + бутон (за връщане) и вероятно ще си взема ваг-ком, за да активирам запаметяването на настройката.

Друго дразнещо е, че като заобикалям дупка или шахта, която е около разчертаните линии и трябва да ги настъпя, веднага ме ритва наобратно и често минавам през неравностите първия път.

Което ми напомня: десните ленти на магистралите ни са отчайващо разрушени! (af)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr

Не може ли да се деактивира и поддържането на лентата?

Pyrhel

Всички системи за еко и безопасност се включват или минават в нормален режим като запалиш. За щастие през диагностиката може да се активира запаметяването на последно избраната опция, но е 200 лева и се подмотвам.

Поне намерих откъде перманентно да изключа да ми набива спирачките докато паркирам... Представи си правя маневра с 10тина км/ч някъде, където има трева или друго безобидно препядствие и нацепва спирачки с пълна сила. Като я взех го направи на открит паркинг и усещането беше, че я ударих още на ден едно (poop)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Жоро Петков

О да... тези системи в 99% от случаите пречат вместо да помагат.
Кума ми точно за системата за ленти казва, че винаги я изключва като влезне в колата...
Сега баща ми на фокуса и той така.
И системата за автоматично спиране и кума казва, че в града понякога е прекалено чуствителна и каза, че в задръстване с 5км/ч така му е набивала спирачки, че за малко да се одуши на колана...
Не знам защо поне не ги изкарват на физически бутони, за да са лесни за деактивация.
Специално системата за ленти не е за нашата татковина...

ivchotr

С тези щайги човек няма да може да влезе в един завой на ръчна спирачка (tooth) Направо ми е чудно как не знам колко си процента щели да си вземат такива, ако имали възможност. Следващата стъпка е онова, за което Пърхел беше пуснал анкета преди години - автономното движение. В такова превозно средство човек трябва да се качва само със застраховка "Живот", че поне да остане нещо на наследниците му :D

Pyrhel

Колата все още пали, върви и не яде масло (tooth) Има време за всичко, нали (tooth)
Разходът в града е между 7 и 8 с внимателно каране и 8-9 с нормален трафик, а извън - между 5 и 6.5 в зависимост от магистралното.
Фаровете ме кефят много, матричните (при този модел са новите, с повечето ледове) бяха опция от 3500 лв. в по-ниските нива и включени в моето, абсолютно си заслужават, светят брутаааално.
Видимостта е до завоя в далечината:
233747.jpg

Системата да прави тъмни петна върху други автомобили и да намали силата върху знаци работи отлично, но все пак се случва да присветват - ако участъкът е с километри дълъг и отсрещния е много далече, тогава не ги отразява, но пък и техните дълги от такова разстояние си се виждат като нормални фарове, а не свещички. По-скоро е до възприятие според мен, а не че пречи.

Трябва да я ъпдейтнат с Balkans mode, който вместо да прави тъмни петна, да фокусира с пълна сила, за да изпържи нерегулирани фарове. Не знам как им е ОК на тези, при които единият фар забит в земята, другият - в облаците... Не е странно, че не им пука за останалите, а как те виждат не разбирам, както и тези, които с години не сменят изгоряла крушка. Имах един колега преди време, който 4 (четири!) години не го дочаках да я смени...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

разхода е много нисък и се замислям за бензин ,че каквото и да взема дизелово от сега нататък ще е евро 6 - с още една система за разваляне - Адблу ( че сегашните са малко )


Pyrhel

В началото помпите се разваляха (не знам от замръзването или друго), но не съм попадал на ядове от по-новите коли. Факт е, че системата има доста компоненти - помпа, инжектор, подгрев в казанчето и тръбите, автоматично изпразване след гасене, но към момента не изглежда проблемна.

Сравнен с моя, 1.5 тси е по-икономичен и върви съвсем нормално (150 к.с., 250 Нм от 1500 об.). По нета могат да се видят доста постове за прекъсване на ниски обороти (кенгуру ефект го наричат), но е при първите и след 2020 оплакванията изчезват напълно. Бях намерил причината - закачам снимка. С хидравлични повдигачи и сух ремък, който се сменя на доста км.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

служебната е с адблу и е възможно най евтината кола та ще видим колко ще изкара тази система ,още няма км  :D

Жоро Петков

Един приятел ми каза, че за 400лв можеш да се отървеш от пикнята в резервоара...

Alexi

за момента да ,докато не те изритат от преглед и ще възтановяваш всичко  :D

Ozzie

Ситроен Джъмпер, 2022 г. с AdBlue, в момента на ~ 45 000 км. Засега няма проблеми с въпросната система.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...

Жоро Петков

Цитат на: Alexi в 09 Септември 2024 17:47:49за момента да ,докато не те изритат от преглед и ще възтановяваш всичко  :D
Само дето пикнята не влияе на нито 1 от показателите, които мерят...

ivchotr

E, нали уж на азотните окиси влияе ::) Ако не бъркам, де.

Жоро Петков

Именно - а при нафтовите ни печки мерят само димност...

p.s. Пак изцапахме темата като чипосан дизел...

Към автора - имаш ли система за спиране на цилиндрите? Как работи - имаш ли индикация кога е изключила цилиндри, усеща ли се включването?

ivchotr

Цитат на: Жоро Петков в 09 Септември 2024 22:32:13Именно - а при нафтовите ни печки мерят само димност...

Засега.

Pyrhel

#109
Не, 2.0 тси няма гасене на цилиндри, но може да работи на Будак цикъл - валът на всмук. е с двойни гърбици и и се мести за тайминга. Подобно беше и с хибрида на Тойотата с разликата, че там е Аткинсън и е постоянен. При него държи всмук. по-дълго отворени и изкарва част от поетия обем, а тук ги затваря по-рано и не вкарва пълния обем. Логично, защото тук е с турбо.

Като цяло странна комбинация е ево4 в моя ваирант - уж настроен за икономия с еко-ико цикъла, а няма mild-hybrid, но пък в допълнение на variable timing-a на всмук. има и variable lift на изп. Дори акумулаторът не е AGM, а голямa Varta EFB. Бях писал в началото тук.

Още няма много инфо в нета за това поколение, нито са изтекли материалите от VAG, за да разгледам какво прави мотора в различните режими, но се усеща огромна разлика. Ако на повечето коли еко/нормал/спорт променят само реакцията на педала, тук моторът, кутията и 4x4 в нормал (няма еко при мен) са по-муднички, не лашкат, чуди се колко си нервен при стъпване до долу на газта и пр., обаче в спорт полудява... Чува се колко повече надува турбината (отвън свири и киха, моята няма аудио ефектите през медиата) и съответно върви здраво, кутията хапе много и най-голямата изненада - 4х4-то - ако съм завъртял волана половин оборот, тръгва задницата и се пързаля дори с пуснато ESP. Звучи забавно, но никак не е приятно да лашка и нервничи по предавките, не я карам така, по-често ползвам перата на волана за превключване.

Слагам снимки с частично инфо за Evo 3B (предходното поколение с Будак цикъл), виж колко разлика има в еко (все едно нормал при мен). Evo 3/3B са с 8 инжектора, Ево 4 са с 4. Четох, че някъде (вероятно Америките, не помня) има Ево 4 без GPF и в този случай били с 8, но не и по нашите ширини, жалко.

За индикациите - 1.5 тси има такава за загасените цилиндри, а при мен еко символите може би бяха само 2 - старт/стоп и "Eco Mode Coasting", когато е в нормал и прецъкам газта, за да изключи от скорост. Много е яко, когато видиш в далечината червен светофар или си по дълго спускане. Има си някакви особености, все още се случва да не мога аз да го активирам или то да не се пуска по някаква причина.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.


Pyrhel

Зима стана, пък аз - още летните гуми търкалям. ОЕМ-ските със супер ниското качество и грайфер като за Бог да прОсти, както се пишеше в една от темите (tooth)

Стана въпрос и за въртенето на гуми на едни и същи джнати и какви сме прости, които не го правим. Не виждам причината да се занимавам - заемат ми едно и също място, а ми излиза доста по-евтинко да са ми готови.

600 лева по-късно: гуми с джанти, пак ОЕМ-ски, с бели баланси. Ебаси тъпака съм, страдам (pnga) :P
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ivchotr


Pyrhel

Не съм ги мерил, предполагам, че съвпадат с моите. Ако да - тия отиват в ОЛХ да избия малко цена (tooth)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

само 600 лв ли са тия джанти ,и то приличат на нови ? баси за пежака разни изтормозени джанти им искат по 450-500лв аз за това и нямам втори сет такива пари няма да дам  :D

ivchotr

Aко ще я караш повече време, ще се избият от цената за смяна на гумите. Ако ще ги сменяш, де. Ама щом си се заглеждал по втори комплект...

Alexi

като купих колата тя беше последен модел ,изобщо нямаше предлагане а ако някой има им искаше много пари .. в момента вече няма смисъл ,ще се избият след 3-4г то аз надали ще я карам толкова още

Pyrhel

600 са джантите + гумите :D

И за моята джантите са мъка - централният отвор е от малките - 57 мм (VW), а са широки като за Ауди (където е 66 мм при повечето модели, а с втулки нямам намерение да карам), като добавим и шантавото ЕТ...

Трябва да се дебне, преди 2 месеца взех още един комплект, но там абсолютен джакпот - 260 лв. и бързо им намерих нов собственик, та пак останах без (tooth)

Психологическата ми граница е 100 лв. за метални и 4-500 лв. за ал. джанти ако са без никакви забележки. Колко време ще ги използвам е без значение - няма какво да им се "избива", защото в сезона след продажба на колата се продават на същата цена. В София завъртането на 17" гуми на същите джанти е около 80 лева...

Има не малко ентусиасти, които продават за модела по 1000 лв., пък 1650 са нови в Еуратек - пускат обяви, вместо да пускат тото :))

С инструменти и друга техника действам по същия начин - защо да дам някаква сума на някой и в не малко случаи да си остави ръцете, когато за същата или по-ниска си купувам инструмента и го правя както трябва... Проблемът с този подход е, че в един момент мястото ти привършва и трябва пък да купуваш пространство за съхранение :))
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Pyrhel

Кофата още пали и върви... Понякога (tooth) Спирам пред един приятел да го оставя и излезе за пореден път съобщение за ъпдейт на нещо си - спрях да ги чета и цъкам ОК. Е, грешка - бях като теслите в средата на пътя, само че аз бях в средата на автобусна спирка - 20 минути ни приема, ни предава (първите 2 снимки).

По повод въпроса по-горе на Ивчо - капачките не станаха, карам с ОООО-тата :))
Докато мих летните се сетих за темата за по-малкия грайфер на ОЕМ-ските гуми. Не знам като нови колко трябва да са - вероятно 7.5-8 мм, моите след 10к км са точно на 7 мм (Goodyear)

И както се вижда от вестника от 2003-та, време беше да разчистя малко у нас, насъбрах един бус за срап, хвърлих 4 предни седалки, двигатели, скоростни кутии, от 200 гуми са останали 20тина - напредвам! Даже от стената свалих първата си счупена джанта - още помня как на старото околовръстно на кръстовището за Драгалевци нямаше капак на канал и я разцепих...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Alexi

гледам твоя мотор сега го писали 204 коня в брошурата ,можеш да си налееш новия софт вероятно щото хардуерни разлики надали има

ivchotr

Всяко зло за добро, е казал мъдрият ни народ. Можеше да цъкнеш ОК за ъпдейта докато изпреварваш ТИР на двупосочен път :D