Премахване на драскотини по стъкла

Започната от airfan, 11 Януари 2017 13:06:12

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

airfan

Да разкажа накратко моите неволи относно досадните драскотини по стъклата, които сам си причиних. Като купих колата нямаше фрапантни, да не казвам никакви. Преди месец като заваля сняг и бяха се обледили стъклата извадих стъргалката. След като изчистих и видях на какво заприлича стъклото ми се... :'( След бая ровене, реших да изпробвам Цериев оксид на прах и : О, чудо! Няма драскотини! Купих си го от OLX има двама трима които продават по 100гр. Как процедирах:
1. Разтворих около 20гр прах в 100мл вода. След това накиснах едно кече за полиране във вода , като в моя случай използвах едно с което полирам леки драскотини по боята, но ви съветвам или ново или старото много добре да премахнете полирпастата от него, че да няма после вайкане :)
2. Накиснах малко кечето в разтвора и започнах с бормашината да полирам. Внимавайте, че голяма мацаница става, се едно сте художник :D След като започнете да полирате не задържайте на едно място и когато започне сместа по стъклото за изсъхва , пръскайте с пулверизатор. Извода до който достигнах е че самият разтвор е хубаво да е по-рядък, той си ми и каза човекът 100гр на 1л вода, ама аз инат. Горе-долу като се разтвори хубаво прахът във водата да е по-рядко от "боза" тия 20гр ми стигнаха за предното стъкло и двете странични предни.
3. Полирането ми отне около 3ч, като при полиране на по-дълбоки може да се задържа на едно място и да се натиска повече, но трябва и да се пръска с повечко вода.
4. Хубаво е за полирането да се използва по-твърда гъба, ама това после го осъзнах.
Ето и едно от клипчетата което бях гледал как се прави, горе-долу и аз така, само дето аз бях целия на бели капки+ гаража :D Полиране на стъкло
На клипа цериевият оксид е кафеникаво-оранжев, но аз купих бял. Според мен няма разлика. В момента стъклата ми са като нови и не си помислям да драпам по стъклата с тия стъргалки  (rofl)


Septerra

Отдавна, още от предишни коли, се интересувам как се полира стъкло. На пролет ще пробвам, чудесна тема. :)

airfan

И аз мислех на пролет,та да си пръскам на воля навън, но просто не издържах да ги гледам тия драскотини  (rofl)

Mondeicho

Няма лошо, че си извършил тази процедура, но ми стана интересно с метална стъргалка ли ги надра, защото аз от пластмасова нямам оплаквания или поне не фрапантни. И друго важно нещо е, че с полирмашина е по добре да се прави, че на бормашината дори и с регулиране на оборотите са доста по високи и лесно можеш да развалиш работата. Иначе браво за подробното описание и е важно, че си доволен от резултата. Сега ги мини и с репелент за стъкла и всичко ще е още по-добре.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

nixel

Аз от известно време се чудих какво да си правя единия фар, че целия стана на драскотини от камъчетата на пътя.
А какво реално става с тази процедура? Отнема се слой около драскотината ли?
Съмнява ме да запълва надрасканото.

Pyrhel

С фаровете е съвсем друго, поликарбонат са и не ги пипай, че ще пожълтеят за едно лято ако не се запечатат. Иначе с шкурка и после се полират и задължително запечатване.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Mondeicho

Продават се и готови комплекти със шкурки и запечатващ лак за полиране на фаровете. Добър вариант е и слагане на защитно фолио -само то обаче е около 60 лв. за комплект фарове ???
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

airfan

Да, както са ти казали колегите по-горе не ги пипай, те не са от стъкло, освен ако не са като на старото ми рено :) Има теми точно за водна шкурка и полиране след това.
Относно стъргалката, изненадващото е, че самият и ръб който трябва да премахва леда е от твърда гума и явно като има финни прашинки и луга се застъпват под гумата и дерат стъклото. Поне това ми е обяснението, но ме е страх с каквато и друга да стържа сега :D Относно уреда за полиране, прав си. Тъй като имам само бормашина и то от тошово време няма и регулация на оборотите. Според мен (не претендирам, че знам полиращите машини имат ли смяна на обороти и до колко) една бормашина с регулиране на оборотите е по-добрия вариант. На места, когато е дълбока драскотината си трябва повече натискане и обороти. Забравих да спомена, че цериевият оксид прави слой на стъклото (нещо като силиконов слой, а не отнема от него) който се свързва със стъклото и така запълва неравностите. За точици от камъчета обаче не видях ефект, или не съм бил упорит там. Според мен там те са дълбоки и с много малка площ, просто явно няма как да стане,.
След полирането като я измих да ти кажа и аз мислех с един препарат да я мина, но явно за момента няма да има нужда защото доста лесно се миеше, не оставаха капки и тн. Явно заради този силиконов слой. Ако имате по една две деруги е хубаво да си ги заградите с маркер отвътре, че да знаете къде да търкате  ;D

Mondeicho

Аз говоря за полирмашина, която си е с регулиране на оборотите, тези другите, които само се пускат и спират даже не го броя, че може да ти свърши работа ^-^
Аз на едно стъкло имах надрано от пластмасата на чистачките и не можах да го махна с разни пасти и машината. Може би с този цериев оксид щеше да се получи. Здраве да е.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

dtrifonov

Цитат на: airfan в 12 Януари 2017 08:41:32

Относно стъргалката, изненадващото е, че самият и ръб който трябва да премахва леда е от твърда гума и явно като има финни прашинки и луга се застъпват под гумата и дерат стъклото. Поне това ми е обяснението, но ме е страх с каквато и друга да стържа сега :D
На другата ми кола по подобен начин си надрах предното стъкло със силиконовото перо на четките дето ги има по бензиностанциите. Направо побеснях.
На форда не съм имал никога проблеми. Даже не съм допускал, че толкова меки материали могат да надерат стъкло!

Поздрави!