Легендарният DPF и неговите датчици/сензори

Започната от Septerra, 07 Октомври 2016 11:33:31

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Septerra

Здравейте,

откакто взех колата (Мондео МК4, 2008, 2.0 дизел), твърде често влиза в режим на регенерация на ДПФ-а. Свалих ДПФ-а, почистих го и диагностиката показва добри стойности - демек, чист си е, не е запушен. Диагностиката също така показва някакъв фаул с единия от трите (?) сензора по самия филтър. Благодарение на това, на таблото свети чек енджина, а колата продължава да влиза в режим на регенерация, въпреки че филтъра е чист. Грешката, която изписва, е - P0428, (Catalyst Temperature Sensor High Input Bank 1 Sensor 1).

Тази честа регенерация от своя страна води до вкарване на някакво количество нафта в маслото през картера, което е супер неприятно. Като сменях маслото преди около месец, изкарахме над шест литра масло, при наляни около 5.6-5.7, което значи поне половин кило нафта в маслото.

Та питанката е - кой точно е този датчик и дали само със смяната му (нов или втора ръка?) ще се оправи проблемът?

П.С. - при статична регенерация на филтъра, пусната чрез диагностика, филтъра се изчиства и данните показват добри резултати.


dilyan

Извинявам се за offtopic, но как разбирате, че влиза в режим на регенериране?
И колко често е този интервал - на 1000км., 500км. или по-малко?

Septerra

Следя моментния разход - когато всичко е нормално, гори 0.5 литра на час на място, а когато влезе в регенерация качва до 1.1-1.2. Освен това, пуска перката, започва малко по-нервно да работи мотори и да мирише неприятно.

Mondeicho

Защо не го деактивираш и да не се занимаваш повече с него?
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

dilyan

Виж тук

Виж тук, но са много изпускателните системи и не зная кое е твоята, но може да се ориентираш.
Другия вариант е да свалиш програмта на форд, която по VIN ти разпознава колата и там да търсиш.

Pyrhel

И аз като Мондейчо, защо се бориш с вятъра? Олекотявай конструкцията и да се приключва тая мъка...
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Septerra

При положение, че филтъра и катализатора са чисти, не виждам смисъл да се махат. По принцип съм голям антифен на външната намеса в софтуера на колата, а това е абсолютна необходимост при махането на ДПФ. Също, мразя да ми пуши колата, а и това може да се очаква като резултат.

Сега ще видя линка от по-горе.

Alexi


Septerra

Развитие по темата. Оказа се, че един от температурните сензори на ДПФ-а е забил на много висока стойност и лъже системата постоянно. Ресет на датчиците, статична регенерация и предстои да видим ще се мъчи ли пак да регенерира колата. Засега е добре.