Грешка 0420 - има ли изпитано решение

Започната от stenliivanov, 08 Май 2016 21:19:46

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

stenliivanov

Здравейте колеги,
От скоро се радвам на един Фокус 2.0 LPG и както при всяка кола на старо има някои неща за решаване.
Действам едно по едно, като останаха още 2-3 неща.
На дневен ред е решаване на проблема със светването на чек енджин лампата, като при при проверка грешката, която записва е Р0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1). Изчетох доста по форумите - и български и чужди. Гледах клипчета и т.н. В резултат на това си поръчах таз втулка сложих я, но чека светна вместо на 150 км на 250 км.
Въпросът т.е. въпросите ми по този повод са следните:
1. Втулката е с отвор около 10-15 мм (не беше стеснявана изобщо) - трябва ли да е стеснена откъм катализатора или няма значение за действието и?
2. Някой правил ли е схемата с резистора и кондензатора за да каже дали е ефективна на този двигател/сонда? Ако е правено дали може да ми подскаже кои жици се режат защото в различните форуми цветовете са различни?

Моля ви за помощ защото ми се иска да го реша този проблем трайно а не да трия грешки през 200 км.
Focus mk3 1.6 TDCI 115hp ex Focus mk2.5 2.0 Duratec Bi-Fuel LPG


sa6ster

Здрасти,
И аз я имах тази грешка (като карам на темпомат). Понеже виждам, че си от София, по околовръстното на темпомат от Овча Купел към Младост точно под кръговото на Драгалевци ми светваше.
Като отидох до газаджиите, майсторя каза и на мен вика там ми светваше - това е от богата смес. Оправи ми картата/адаптацията преди празниците и до сега не ми е светнал чека при каране на темпомат, така че съм склонен да вярвам, че проблема е бил в богатата смес.

stenliivanov

Цитат на: sa6ster в 09 Май 2016 12:39:13
Здрасти,
И аз я имах тази грешка (като карам на темпомат). Понеже виждам, че си от София, по околовръстното на темпомат от Овча Купел към Младост точно под кръговото на Драгалевци ми светваше.
Като отидох до газаджиите, майсторя каза и на мен вика там ми светваше - това е от богата смес. Оправи ми картата/адаптацията преди празниците и до сега не ми е светнал чека при каране на темпомат, така че съм склонен да вярвам, че проблема е бил в богатата смес.

Тъпото при мен е че съм с фабрична газова BRC която според сервиза на БРЦ е "заключена" и не може да се пипат настройките и. Можело само да се "чете" и те ми казаха че колата работи на малко богата смес и на бензин и на газ. Газовата ползва датчиците на колата и затова каквото на бензин такова на газ според тях. Трябва ако има начин да се регулира сместа на бензин явно за да се оправи и на газ. Май че обаче не може да се регулира нищо. Чудя се дали ще има полза от разкачване на акумулатора за ресет на ECU или няма смисъл.
Focus mk3 1.6 TDCI 115hp ex Focus mk2.5 2.0 Duratec Bi-Fuel LPG

Ilian Petrov

Стига бе, наистина ли не може да се правят никакви настройки на газовата  ???
Иначе моето мнение е, че не трябва да съжаляваш, че си с фабрична газова BRC. При мен точно това натежа за избора ми, защото хем BRC е висок клас газова уредба, хем всичко би трябвало да е направено както трябва. Чел съм, че са усилени клапаните и леглата им и има още някакви подобрения. Колеги от форума, които разбират от газови, гледаха моята и изразиха мнение, че и външно има някои разлики от поставяните газови в Бг.

stenliivanov

Цитат на: Ilian Petrov в 09 Май 2016 14:31:50
Стига бе, наистина ли не може да се правят никакви настройки на газовата  ???
Иначе моето мнение е, че не трябва да съжаляваш, че си с фабрична газова BRC. При мен точно това натежа за избора ми, защото хем BRC е висок клас газова уредба, хем всичко би трябвало да е направено както трябва. Чел съм, че са усилени клапаните и леглата им и има още някакви подобрения. Колеги от форума, които разбират от газови, гледаха моята и изразиха мнение, че и външно има някои разлики от поставяните газови в Бг.

Aз не съжалявам точно заради различията в двигателя - с друг код е и аз съм чувал за усилените клапани и легла. Твоята къде я настройваха?
Между другото на моята има датчик за позицията на разпределителния вал но нямам включена в него букса нито висящи кабели/букси наоколо. Грешка нямам записана и не записва. При теб така ли е?
Focus mk3 1.6 TDCI 115hp ex Focus mk2.5 2.0 Duratec Bi-Fuel LPG

Ilian Petrov

Вече четири месеца и половина и малко над 5000 км. моята не е пипана.
Дали имам датчик на разпределителния вал... идея си нямам.  (blush)  Трябва да огледам...

Ilian Petrov

Предполагам, че това са датчиците:



stenliivanov

Цитат на: Ilian Petrov в 09 Май 2016 16:39:50
Предполагам, че това са датчиците:



Малко по-вляво трябва да снимаш -датчика е на капака на клапаните отгоре.
А тези които си ги снимал (освен че са буксите на сондите другите не ги знам.
Теб къде ти настроиха сместа?
Focus mk3 1.6 TDCI 115hp ex Focus mk2.5 2.0 Duratec Bi-Fuel LPG

Ilian Petrov

Хм.. мисля си, че щеше да ми направи впечатление щом е на капака и значи може и да нямам такъв датчик.
От както съм я взел нищо не е настройвано! Доволен съм и от вървежа и от разхода :)

Ivaylo.dimitrov

Тъй като и моята газова е БРЦ и е заключена настройки не може да се правят.....само реални данни ...да питам колега имаш ли някакво развитие с газовата