Прекъсване, Focus ST 170

Започната от petrov24, 29 Юни 2015 17:05:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

petrov24

Здравейте колеги. Автомобила ми е Focus MK1 ST 170 2003, имам следния проблем автомобила прекъсва и тресе по време на движение при отпускане на газта от 1700 до 1500 оборота .Същите признаци се появяват при подаване на много малко газ на празен  ход.Автомобила няма проблеми при форсиране и високи обороти . Благодаря предварително .


ilko

И аз съм имал от време на време такъв проблем. При мен се дължи на лош контакт в буксата на ЕКУ-то или загуба на маса.
Друг вероятен проблем е TPS-а, можеш да го разместиш с милиметър два да видиш дали ще има разлика и каква.

petrov24

Благодаря за отговора. Разгледах кабелите на ЕКО- то не можах да установя  проблем . Какво точно имаш в предвид за ТПС- са ,тоест разместването със няколко милиметра . Благодаря предварително .

opex

Огледай свещите да видиш дали няма черни линии по изолатора.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

ilko

TPS-a на дросела по принцип като го разхлабиш има възможност леко да го коригираш като позиция. Но от това няма как да ти прекъсва, то е само за фина корекция.

На празен ход имаш ли проблеми? Най-вероятно е по ел. инсталацията проблема. Хубаво е да се проверят кабелите, които влизат към екуто, дали имат маса или нямат. От ауто дата може да се провери на кой кабел какво трябва да има. Ако се проверят един по един може да се открие проблема, стига да е постоянен и да се улучи на момента.

petrov24

На празен ход няма проблеб оборотите са стабилни . Ще проверя и кабелите към ЕКО-то. Ще проверя и свещите, сменени са преди месец .

opex

При ТПС-а няма такова нещо като фина корекция. Слага се на място, компютъра се ресетва и каквото приеме за начална стойност това е.

Черните линии по изолатора на свещите са от дефектен кабел/лула, колкото и нови да са свещите.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Pyrhel

За ресетването предполагам става въпрос за ЕЕЦ-тата? Началната позиция в КАМ-а ли се пази?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

opex

Всъщност не точно и малко обърках нещата с друг компютър, но мога да обясня по друг начин. При ЕЕЦ-тата има диапазон на напрежение под което се счита closed throttle, над този диапазон open trottle и над този диапазон - WOT.
ЕЕЦ гледа напрежението му постоянно за да формира при промяна на напрежението процента engine load спрямо показание на тпс и обороти към момента и чрез ламбда сондата да трупа в КАМ-а стойности колко процента гориво повече или по-малко да подава за оптимална работа.
Вариант 1 - напрежение от тпс-а в границата closed throttle. Колата работи на място, с константа напрежението от тпс-а, при което в КАМ-а се натрупват стойностите +/- колко % гориво да вкарва за оптимална работа на място. В следващия момент някой отвива винтовете и мърда тпс-а променяйки стойностите на напрежението без дросела реално да е мръднат. Стига напрежението от тпс-а да е все още в този диапазон това се компенсира от клапана за празен ход и реално за никакво "регулиране на тпс-а" не може да става дума при празен ход. Ако напрежението падне под долната граница на диапазона ще вкара грешка, ако напрежението отиде над горната граница на диапазона компютъра ще отчете, че дросела е отворен и ще даде повече гориво, а дросела не е мръднал и ще дави, ще работи грубо и пак ще вкара грешка.
Вариант 2 - напрежение от тпс-а в границата open throttle. Малко условия преди това - в КАМ-а се пазят данните за колко процента повече или по-малко гориво да се подава при даден процент engine load, който се формира спрямо показанието на оборотите и напрежението от тпс-а (съответстващо на определено реално положение на дросела при което минава съответното количество въздух). Тоест, да приемем, че при дросел отворен на 45 градуса (50%) съответства напрежение 2 волта и колата се кара така известно време. В КАМ таблицата са се натрупали съответните стойности за +/- кол-во гориво при engine load спрямо rpm и някой решава дад отвинти болтовете и да врътне ТПС-а. Става така, че цялата таблица и всички натрупани стойности отиват в кофата и се бърка цялата работа на мотора докато не мине известно време каране за да се обучи по новите стойности /а ако промяната е твърде голяма може и грешки да се набият/. И в крайна сметка пак не може дума да става за "регулиране на тпс-а".
Вариант 3 - wide open throttle няма смисъл да се дискутира.
Ако някой е усетил положителна разлика чрез заигравка с тпс-а то той е намерил цяр (в кавички) за болка, която идва от друго място и просто е успял да компенсира.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

petrov24

Пробвах със нови кабели ,резултат никакъв.


Alexi

а на диагностика нищо ли не излиза .. щото така ще ни трябва гадател може да е от много неща

petrov24

Утре ще отида ще споделя резултатите.

petrov24

Диагностиката нищо не показва . Колата седя 3 дена на сервиз , резултат никакъв, всичко си било в нормите. Препоръчаите ми някои добър диагностик. Даите идеи, какво да правя. Благодаря предварително.

Alexi

може да изчистиш дюзите на ултразвук не е скъпо и винаги има положителен ефект

petrov24

Ще го направя . Възможно ли е пореблема да е породен от катализатора .

Alexi

според мен не .. там по скоро имаш тромавост на високи обороти

Milcho

Аз така и не успях да разбера какво точно прави тази кола... Казваш, че проблема се проявява в движение докато оборотите падат, така ли? Също така, когато на място я форсираш леко, пак ли на същите обороти го прави това?
"по-добре счупен Форд бензин, отколкото здраво БМВ дизел" - Ина Тодорова

petrov24

#17
Проблема се проявява когато автомобила е в движение при отпускане на педала на газта . При движение автомобила се движи със 3000 об. отпускам газта  без значение от предавката , достига 1700 об. и започва да прекъсва(работи на 3 цилиндъра) ,така продължава до 1500 об. и се нормализира . Също така прекъсването го прави при съвсем леко подаване на газ на празен ход оборотите не са същите 1100 до 900 . Има мощност колата върви добре , незнам какво да правя . Препоръчай те ми добър диагностик район София .

opex

Имало някакъв бъг в софтуера на ЕКУ-то поради който се проявявало такова прекъсване или тласъци при вървене подобно както е при дефектирал ЕГР клапан. Проблема се отнасял повече до по-ранните версии, тъй като по-късните излизали с ъпдейтнат софт. Твоя казвш е 2003та, но при пускане на модела през 2002ра все пак е близо. Не е лошо да идеш да ти го ъпдейтнат ако не е. Може и да реши някой друг проблем.
Струва ми се обаче, че твоя проблем е по-специфичен и има нещо общо с управлението на клапана за празен ход. Или самия клапан.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

petrov24

Благодаря на всички за отговорите . Проблема е решен оказа се гумички на инжекторите и неправилни настроики на ЕКО . ..