Mondeo MK3 Горивна помпа , Дюзи и проблеми

Започната от slipepower, 27 Април 2016 13:23:32

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

slipepower

Проблеми в стартирането на двигателя и непонятно гаснене по време на движение.

Здравейте ,
преди 2 дена се сдобих с Форд Мондео МК3 , 2003 85kW 115 PS 2.0TDCI -поне така пише .
Нов потребител съм във Форума и бих желал малко помощ или разсъждения по следния проблем.
Случката е следната  : Купих Форда на старо от Германия за 100 Евро преди 2 Дена .
Състоянието е много добро външно , няма изгнило черен Металик супер запазен отвътре и Комби , много ми харесва.
1 Во мислех да го препродам , но после ми хареса като кола и реших да инвестирам в него.


Проблема :
Когато го купувах го запалихме на тикане , така запали ! После тръгнахме да го караме и върви добре, на моменти като подам малко по серт газ и веднага гасне в движение .......
Когато подам на контакт сутрин при студено палене лампите за подгрев светкат веднака и след 1 секунда гаснат ...... което ме озадачава дали изобщо подгрява ?
На стартер не пали , само върти и има миризма на сурова нафта отзат.......
Термометъра на таблото показва 60 градуса ,, нещо е развален - Има ли връзка с подгрева ?
Пали само на бутане и то 2-3 метра , един път да превърти и взривява веднага.
Сутринта му пуснах един тест :


resent DTCs:        --
Stored DTCs:         6
DTC History:         --
Pending DTCs:        --


=================================================================================
Code  Description
=================================================================================
U1039 Primary Id $27: Invalid or missing SCP (J1850) data
---------------------------------------------------------------------------------
P1211 Injector Control Pressure: Abowe/Below Desired
---------------------------------------------------------------------------------
P2291 Injector Control Pressure Too Low: Engine Cranking
---------------------------------------------------------------------------------
P0200 Injector Circuit: Malfunction
---------------------------------------------------------------------------------
P0251 Injection Pump Fuel Metering Control A: Malfunction (Cam/Rotor/Injector)
---------------------------------------------------------------------------------
P0251 Injection Pump Fuel Metering Control A: Malfunction (Cam/Rotor/Injector)
=================================================================================


Как мога да го различа дали е TDCI или TDDI ? ?

По коя верига да вървя , изобщо не ми увира главата от къде да го захващам ..... аз ще си го правя, защото в Германия ще ми отрежат главата в сервиз, апък чак толкова не ми се дават пари.
Разполагам с добре оборудвана работилница и разбирам малко от ДВГ и Автомобили....... Просто някой ако може да ме насочи от къде да започна с тези грешки ?


slipepower

Даже намерих клапанчета за дюзите на Делфи оригинални за по 25 евро бройката със 1 година Гаранция ....... но се чудя защото купя ли ги започва :
Аз дадох едни 100 евро , после айде аз почнах сега ли да се отказвам и така до 2000 евро .......... Дано остана правилно разбран.


Другото което ме итересува в дизеловата помпа на тази машина :  Какво й се чупи на нея кое се сменя гледах устройството и принципа на действие .... споделете опит , ще съм Благодарен

Alexi

правилно си се насочил към клапанчетата .. преди фейса страдат и от помпа - рециклира се ,не е за сам човек според мен а за сервиз - ако ще си я караш помпа и дюзи едновременно + нови филтри и то качествени особено горивния .. ще си дойде на парите както всяка кола ако се стяга за каране :)

slipepower

Да знам , че ще си дойде на парите.
Искам първо сам да опитам , то след като ще е за сервиз мога първо сам да се пробвам , ако объркам нещата ..... има варианти.
Разполагам с диагностика с която мога да си въведа новите кодове от дюзите , както и да чета данни в реално време.
Единственното е , че ще занеса дюзите да генерират нови кодове на стенд това според мен не е толкова сложно , но Помпата е големия въпрос ..... нова помпа или рециклаж на стара и то какво се рециклира на старата ....

Качвам малко снимки от днеска.......








G.Georgiev

#4
Здравей колега.
TDCi е автомобила. На помпата и се скапва вала и започва да отделя стружки, които влизат в инжекторите и ги скапват и тях.
Преди да си бракувам моето мондео (същото) и аз минах през това. Рециклиране на инжекторите (не само клапаните) ами при мен сменяха и разпръсквачите и някакви бобини вътре че окъсявали + попмата (вала за който споменах по-горе). Сложих оригинален филтър, покарах я малко и пак бутна инжекторите. 2ро правене + сваляне на резервоара и промиване, защото беше пълен с боклуци.

За информация: за рециклирането на помпата ми взеха 400лв. Нова не знам колко е.

slipepower

Здравейте колеги ,

първо ви благодаря за бързите отговори!

Помпата като се свали трябва ли да и правя някакви белязки на зацепването или тя се управлява електронно и няма нужда  посредством датчиците на разпределителя и коляновия вал ?

Ами не знам как е било положението на Твоето Мондео ..... смисъл , това тук пали , ама влиза в режим на авария или нещо от сорта.
Иначе обороти държи гладко работи нито предъпрва нищо , просто студения старт го няма хич ..... тоест не пали от място на стартер иска бутане ама пък запали ли целия ден държи смисъл пали на стартер.
И когато го карам , набира но ако му задам по серт и гасне изведнъж , връщам ключа и паля  и върви до следващия път .....като интервалите са доста чести.

Подгрева сутрин , като дам на контакт ... светкат трите лампи и мигновенно исгасят и се чува някое реле което цъква ..... свещите работят защото сложих нови 4 бр.
обяче не подгрява и докато върти пуска сурова нафта-тоест мирише и се вижда отзат.
Диагностиката не улавя нищо от този проблем както по-горе пуснах , има грешки в горивната система.

Затова започвам по метода на елиминирането ..... тук си поръчах уплътнения за помпата и клапанчета за инжекторите ........както и намерих части на помпата на добри цени.

Имат всичко за делфи помпите ........ако ли не пращам помпата на рециклаж цената тук е 450 еври с 2 години гаранция......... и съответно инжекторите 200 евро на брой чистене и рециклаж с 2години гаранция+ (генериране на нови кодове).
Това което ме спира е , че се образуват едни 1250 евро само за това , отам има водна + хидравлика 145 евро + десен преден лагер 50 евро и става една 1500 евро и тоз без гаранция там е дилемата.

Както в сметките не съм добавил и труд .....в сервиза тук е 50 евро часа , значи има няма още едни 800 евро труд и то ще ми дойде на 2500 евро , което е нерентабилно за този автомобил.....според мен.
Форд е непонятен за мен .......за това искам да споделя опита ви с тези машини които не са никак лоши като цяло.

Rosen_gb

5000лв за този Форд са си много пари. При положение че тук са по 3000лв. После като ти се обади и маховика, ари още доста пари, и става златна. Ако беше в България колата, щеше да искараш доста пари на части да я продадеш. Спезиалистите да ти дават съвет, аз не бих вложил толкова пари.

slipepower

Цитат на: G.Georgiev в 28 Април 2016 01:29:10
Здравей колега.
TDCi е автомобила. На помпата и се скапва вала и започва да отделя стружки, които влизат в инжекторите и ги скапват и тях.
Преди да си бракувам моето мондео (същото) и аз минах през това. Рециклиране на инжекторите (не само клапаните) ами при мен сменяха и разпръсквачите и някакви бобини вътре че окъсявали + попмата (вала за който споменах по-горе). Сложих оригинален филтър, покарах я малко и пак бутна инжекторите. 2ро правене + сваляне на резервоара и промиване, защото беше пълен с боклуци.

За информация: за рециклирането на помпата ми взеха 400лв. Нова не знам колко е.


Да , да  разбрах ... днеска видях ,че при TDDI-та  липсва рейката на дюзите

Alexi

почваш да се усещаш накъде отиват нещата откъм цена :) за съжаление е така с комън рейл дизелите .. станат ли на 300-400к ремонтите са космически ( а може и по рано с немарлива поддръжка ) .. това твоето са симпроми за ниско налягане на рейла но според мен ти трябва да почнеш с една диагностика да видиш какви грешки записва и да се ориентираш какво е за ремонт .. така насляпо като на жигула не става - може дюзите да са ок примерно а помпата да е зле .. тества ли им обратната нафта или реши направо да дадеш 200Е за клапанчета

slipepower

Цитат на: Alexi в 28 Април 2016 20:34:44
почваш да се усещаш накъде отиват нещата откъм цена :) за съжаление е така с комън рейл дизелите .. станат ли на 300-400к ремонтите са космически ( а може и по рано с немарлива поддръжка ) .. това твоето са симпроми за ниско налягане на рейла но според мен ти трябва да почнеш с една диагностика да видиш какви грешки записва и да се ориентираш какво е за ремонт .. така насляпо като на жигула не става - може дюзите да са ок примерно а помпата да е зле .. тества ли им обратната нафта или реши направо да дадеш 200Е за клапанчета


Рейла имаш предвид рейката ли ?
Замерих я днеска значи от помпата отива 860 Бара(трябва да са 1320)  ми е Pmax -a , което според мен и данните на производителя са ниски , но това може би се дължи на вече отслабения акумулатор. Утре пак съм в играта......по диагностика ми пише това което ECU -to  дава и аз гопостнах по-горе.


Alexi

това при какви обороти .. налягането не е константно .. на празен ход трябва да е 230-280 бара( по спомен ) ,в обороти зависи от натоварването и трябва да съвпада с очакваното от ЕКУ-то но далеч подминава 860 бара ,по скоро 1800 е някъде максималното - ако по някаква причина ( износена помпа ,течащи инжектори или и 2те) то е по малко от очакваното ,влизаш в авариен режим

G.Georgiev

С няколко думи, много трудно ще се разбереш с тая кола, щом вече е започнала :)
По-добре се откажи докато не си се вкарал много. Аз например моята кола се мъчих да я държа жива 4 години. За тези години 2 пъти правих инжекторите (в сервиз), 1 път сам им сменях клапаните, ГНП, резервоар, маховик + съединител (което не е никак евтино), водна + хидравлична помпа, EGR иии накрая ми прескочи веригата и направи салата в мотора.. та това беше финала :)

Mondeicho

Този от когото си взел колата не ти ли каза какви проблеми има?
Ясно е че за тези пари няма какво толкова да питаш, но все пак може да те насочи в правилната посока...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

slipepower

Цитат на: Mondeicho в 29 Април 2016 01:14:14
Този от когото си взел колата не ти ли каза какви проблеми има?
Ясно е че за тези пари няма какво толкова да питаш, но все пак може да те насочи в правилната посока...

Здрасти ,
ами там е въпроса ,че е жена каза :
Когато ми направи проблема отидох до форд сервиз и ми казаха 1450 евро , аз просто реших , че не си струва и го зарязала пред жилището им там от Януари питах я да ми даде някакви документи със прегледа или офертата ама не нищо не можа да покаже не знам

ekstremniat

Колега направо отиди в сервиза на Форд. Нагоре колегите избройха доста пари а на жената са казали 1450 и като се има в предвид,че и гаранция ще имаш а не като тук в България!