Проблем със загуба на антифриз

Започната от jorrddan, 25 Април 2016 17:15:07

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

jorrddan

Здравейте, имам странен проблем с Mondeo MK2 бензин.
Пробемът ми е, че от време навреме антифризът в казанчето изчезва мистериозно.
Явлението е периодично, но всеки път периодът е различен.
Преди около месец колата не искаше да мине на газ, а температурата си беше в нормата.
В един момент мина на газ, но нямаше парно.
Отворих капака и проверих антифриза. В казанчето нивото беше нормално, както обикновено. Изпарителят беше топъл. Маркучите бяха топли и не бяха надути при стискане.
След форсиране до 6 к оборота, парното лдойде изведнъж горещо.
След време, видях, че казанчето е празно. Отвих капачката, изпусна въздух и течността се върна от маркъуитге в казанчето...
Гледах за течове, чаках да завърти перката, гледах отдолу дали не е капало... Няма нищо.

Някой да има идея къде може да изчезва по литър и половина течност на 2 седмици?
Благодаря!


gsto

#1
Имаш въздух в системата и теч от някъде.
Източи всичкия антифриз...виж по каталог колко трябва са събира колата, сипи новия и хубаво обезвъздуши системата.
После гледай кога и колко губи, дали тече или се губи просто.
Ако не тече, а продължава да се губи, виж в кои моменти се губи повече - при дълъг път, градско и т.н.

Mondeicho

Ако имаш загуба на антифриз и не тече от никъде не е добра новината, защото има голяма вероятност да ти го смесва с маслото-обикновено при протекла гарнитура на главата така става. Отзад през ауспуха да излиза бял пушек, гледай и нивото на маслото и дали е мазничко на пипане...
Малко гадаем, но със сигурност не е нормално да ти изчезва така.
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

Иван Вълков

Ако маслото не е пресечено най -вероятно водната помпа е заминала. Даже ако наистина маркучите не са твърди съм убеден че ако не е теч от спукан маркуч или снадка е водна помпа.

Sent from my LG-D290 using Tapatalk


Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

jorrddan

Много ви благодаря за отговорите!
Няма масло в антифриза и обратното. Аз не видях теч, но това не значи, че няма.
На предишната кола ми замина водната помпа и течеше много вода, мисля че щеше да си проличи ако беше тя.
Питам за нещо специфично (един колега ми разказа за някакъв пластмасов съд, който на неговата кола бил спукан и течал само отвреме навреме.)
Колкото е по-дълъг пътят, толкова повече вода изтича (съдя по количествата, които доливам.
Струва ми се, че капачката не сработва добре, просто не изпуска въздуха, който се събира в казанчето, но това не е причината.
Сутринта, стрелката на температурата беше в средата, колата не мина на газ и нямаше парно.

Ако можете да ми препоръчате читав майстор в София, който ще може да установи откъде е течът без да ме лъже и да ми реже главата?

Иван Вълков


Ако жиците могат да бъдат свързани по два различни начина,то първият от тях задължително гръмва предпазителя!!!

sinnerman

Провери казанчето за антифриза в предната част. Там където се закача на една метална кука. На един колега с фокус от там му течеше антифриз. Беше се спукало и в движение от вибрациите изпускаше. На място нямаше теч.

Mondeicho

Когато колата е на място може и да не видиш откъде капе защото налягането на системата е по малко. След като губи водата все отнякъде я изпуска. Принципно антифриза е мазен и си личи ако подлизва някъде по колата...
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.

momo76

Налягането зависи от температурата, а не дали се движи колата.

Sent from my Правец 82


jorrddan

След известно време каране, казанчето е толкова пълно с въздух, че избутва водата в маркучите. Като отворя капачката излиза много въздух и водата се връща от маркуча.  Затова си мисля, че едва ли е казанчето. Струва ми се, че трябва да сменя капачката. Настоящата я смазвах, раздвижвах... Но пак не изпуска налягането.
Вчера пак я гледах. Нямаше мокра следа, след работа на място нямаше петно. Нищо. Няма пара отзад.
Някаква загадка е и ще трябва да се ходи на майстор.


gsto

Е добре де...откъде е тоя въздух в системата?
Може просто да нямаш достатъчно антифриз и да имаш мн въздух и където се падне въздуха, просто може да е при казанчето, при радиатора, при радиаторчето на парното - всеки път различно.
Ако се падне при парното - нямаш парно, ако се падне при радиатора - можеш да прегрееш колата...

Купи антифриз, налей догоре и обезвъздуши хубаво - тоя въздух трябва да го махнеш.

jorrddan

Досега съм сипал около 2 литра антифриз и 4 литра вода (напоследък наливам само вода, че не издържам финансово на антифриза). Колко литра е тази система?
Като се има предвид, че до преди около месец, без да пипам нищо, антифризът си стоеше, като закован и всичко работеше коректно.

ivchotr

Вземи и притегни всички видове скоби, с които са хванати маркучите на газовата уредба. Понякога се разхлабват леко и от там започва да сълзи антифриз, но понеже са горещи, теч не се вижда, защото се изпарява изпусканата течност. Съответно пак от там пък засмуква въздух. Провери и дали нямаш теч от радиаторчето на парното вътре в купето. Понякога не се забелязва, защото течът минава под стелките. Ако е водна помпа, неминуемо ще прави локви при спрян автомобил - кога по-големи, кога по-малки. Но ще ги има. Според мен имаш или разхлабени маркучи, или теч в купето. Спукан радиатор е също възможен вариант.

jorrddan

#13
От коя страна трябва да тече ако е радиатора на парното?
В краката на шофьора или на пасажера (С ляв волан е :))

Ред.:
Вчера вдигнах стелките, нямаше вода. Сипах антифриз и вода, изчаках перката да завърти. От капачката излизаше пара, казанчето се напълни с вода догоре. В един момент се всмука и си отиде до нормалното ниво. Не видях някъде да тече, но ми направи впечатление малкото изчекнато маркуче, което излиза от тялото на термостата и влиза в металната тръба (на снимките). Там стои леко влажно, както и кабела и тампона под него.

Не можах да притегна скобите, всичко е така наблъдскано, че не стигам почти до нищо.





ivchotr

Ми да. Някакъв такъв проблем търси. Като обезвъздушаваш пусни и парното, за да поеме и то от течността. Ако изпарителят е примерно най-високата точка, е предпоставка да прави въздушна възглавница при загуба на течност някъде по трасето.

П.П. Имай предвид, че този дето е монтирал уредбата, е работил при същата липса на пространство. Така че едва ли е толкова невъзможно да се бръкне навсякъде.

jorrddan

Ходих при Емо.
Разгледахме цялата карантия, има 2 места, на които съллзи съвсем леко.
На излизане от гаража, като запалих, отзад се завиха едни бели облаци и яко мирише на антифриз. Направо изумях.
Емо заключи, че е издухала гарнитурата на главата.
След малко спря да се дърлжи, като чайник, но като си сложа ръката на ауспуха, докато работи, ръката ми става мокра и мирише на антифриз.
Сега само трябва да събера пари за ремонт или просто да я засиля в някое дере.

Mondeicho

За съжаление се оказах прав- поне ще видиш и какво е състоянието на вала, клапаните и т.н. После само ще караш. Успех с ремонта!
Животът като цяло е глупав, но графиката е невероятна.