Съвети за покупка на бензиново Мондео

Започната от celt, 11 Септември 2015 17:56:39

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

celt

Здравейте обмислям да си купувам Мондео бензин около 2002-2005 година,засека съм се насочил към 2.0 и 2.5 двигателите,но като цяло не знам нищо за тези двигатели.
Та бихте ли ми казали как са като издръжливост,подръжка,разход имат ли някакви  големи болежки ,общо взето всякакви мнения ще са ми от полза както за двигателите така и за автомобилите като цяло.


BeTaTesTeR

За двулитровия почти нищо не мога да кажа. И аз се бях насочил към него, но не уцелих нито един, който да работи нормално, всичките тракаха, вибрираха и не работеха добре. Вярно, че все в някакви автокъщи палих такива коли, но все пак внимавай. В крайна сметка както се вижда в профила ми взех си 2.5, който работеше много гладко и тихо. Доволен съм от него, но харчи доста. Все ми се струва, че и 3 литровия едва ли ще харчи повече от него. Най-много въртя Перник - София, като минавам през цяла София чак до МОЛ-а на Цариградско, което не може да се счита за чисто извънградско. Зимата ми беше най-ниския разход около 15-15 и нещо на газ. Лятото с климатика и задръстванията покрай ремонтите ударих рекорд от 19.2/100, но това беше един път. В повечето време се въртеше около 17-18/100. Сега откакто захладня и не съм пускал няколко дни климатика пак направих 15.5/100. Чисто извънградско съм излизал един път до Стара Загора по магистралата. Пак с климатик и с около 120 км/ч ми даде към 12.2/100 на отиване и 13/100 на връщане. Но пък на газ е търпимо. Като пари ми излиза същото като 7.5/100 бензин на предишната ми Xsara 1.6, която си я карах на бензин.
Като поддръжка ако ще слагаш газ трябва да натъкмиш бобина-кабели-свещи защото е капризен към запалването и при мен се получаваха едни прекъсвания и в крайна сметка и трите неща смених като нагласях свещите да са с 0.7 мм разстояние между електродите. За радост бобината е само една за всичките 6 цилиндъра и струва само 160 лв.
Най-голяма ми мъка с тоя двигател, която все още не съм оправил, е пустото клапанче за празния ход. Или IAC, ICV, ICSV, IACV както е по-известно по чуждите форуми. Специално при тоя двигател заради специфичната форма на колектора се получава някакво завихряне и тия клапанчета имат склонност да вият. В английските форуми му викат лосовия рев  :D И то не е само това, оборотите играят, като изключиш от скорост тръгват да падат но засядат някъде към 1500-1800 и се задържат там или пък се форсира до 3000 об. Купих си чисто ново такова клапанче от ebay, работи 2 месеца и почна да прави същите магарии. Сега съм сложил едно клапанче от първото мондео, което държи по-високи обороти и също задържа някъде към 1500 об., но поне не вие и не  форсира нагоре оборотите.
Двигателя събира 5.5 литра масло, като е хубаво да си оставиш още 1.5 литра за досипване. Моя май има леки течове, но не съм ги правил. При свещта на 1-ви цилиндър има малко масло и ми казаха, че отстрани при някакъв семеринг имало омаслено ама нямам някакви брутални загуби. Това са ми проблемите с двигателя които съм имал. За другото зависи в какво общо състояние ще вземеш колата. Няма нещо за което да ти кажа, че задължително ще се счупи. При фордовете е така, всичко може да те изненада  ;D На мен ми се скапва алтернатора, правих ремонт на кормилна рейка, не беше протекла, но имаше луфт и са и сменили някакви втулки. Иначе сменях задни амортисоьри, всичките пружини, дискове и накладки, обтегач и ролка и аксесоарните ремъци, но това си е в реда на нещата.

plamen_032

2.0 доста по безпроблемен, икономичен ако е ръчка... лесен за газифициране

valyo08

Имал съм газифицирана двойка-80 000км-веднъж кабели и свещи и традиционните масло,филтри, ремъци,ролки-ти си прави изводите.