Губи мощност като загрее

Започната от tahioni, 14 Юли 2015 10:20:57

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

tahioni

Здравейте, четох доста подобни теми, но за съжаление проблемът при мен като че ли не съвпада с тях.
Колата е фокус 2002г (фейслифта) 1,6se комби,с газов инжекцион. От както времето се стопли и колата загрее започна да губи мощност. На по-голям наклон се случи даже да закъсвам. След като поизстине си е ок. Сутрин като отивам на работа няма проблем, но следобедите вече с доста газ тръгвам от светофарите, а ако съм пуснал и климатик става страшно, на по-малко от 3000 оборота не иска да тръгне.
До момента минах през 2 сервиза за диагностика и всичко е в норми. По препоръка на първия премахнах катализатора. Като го свалих не изглеждаше зле но все пак съм без катализатор. Проблемът си стои.
Във втория сервиз пак според диагностиката всичко е ок освен свещите, които моментално смених, освен това почистиха дроселова клапа, датчика за положението и, мап сензор, моторче за празния ход. Промяна няма. Съмняват се в бобина, но колата не прекъсва и не гасне. Въпреки това ще потърся някоя да пробвам и това. Скоро съм сменял датчика за скоростта, с неоригинален такъв, но за сега показанията на скоростомера са ок. Може ли да има някаква връзка с моя проблем?
Проблемът е и на газ и на бензин.
Приемам всякакви съвети и идеи.


marti1996

държиш 3000 оборота и колата не тръгва така ли ?, оборотите след като пуснеш съединителя остават ли 3000 или падат ?

tahioni

Цитат на: marti1996 в 14 Юли 2015 13:46:42
държиш 3000 оборота и колата не тръгва така ли ?, оборотите след като пуснеш съединителя остават ли 3000 или падат ?
Падат. Може би не съм се изразил ясно. Просто ако опитам да тръгна с по-ниски обороти (1500 например) колата забива все едно всеки момент ще загасне. И ускорението след това е трудно. Предполагам, че визираш съединителя в случая, но не е това проблема.

marti1996

пробвай с друга бобина, някой кабел да прекъсва ?

tahioni

Цитат на: marti1996 в 14 Юли 2015 14:04:31
пробвай с друга бобина, някой кабел да прекъсва ?
Кабелите са проверени. Опитвам да намеря бобина за проба. До ден два трябва и това да проверя, но си мислех че ако е от бобина ще прекъсва и ще гасне, а това не става.

tahioni

Възможно ли е този проблем да е в следствие че смуче въздух от някъде? Тази вечер като се прибрах отворих капака и подавах газ директно на дросела. В първия момент се чува звук като засмукване на въздух. Това нормално ли е или наистина смуче от някъде? Има ли начин да проверя? Беше твърде тъмо за да разглеждам. Ще пробвам пак утре.

Alexi


tahioni

Така, смених бобината и като че ли има известно подобрение (или си внушавам). Нямах време да я изкарам на някъде извън града на наклон, където основно чувствах загуба на мощност и за това не съм сигурен дали е решен проблема. Забелязах обаче следното, като карам на климатик има известно забавяне на реакцията при подаване на газ. Двигателя реагира след 1-3 сек.Като се замисля и преди го имаше, но си мислих че няма мощност и за това. Сега преди да тръгна подавам газ 1-3с по рано и тогава отпускам съединителя и колата ускорява нормално (все пак усещам известно затормозяване от климатика). Без климатик като че си всичко е ок. Моля колеги с бензинови мотори като моя да споделят има ли при тях нещо подобно?

tahioni

#8
Здравейте отново, тествах колата по наклон, където основно ми правеше проблеми и промяна няма. Явно не е  бобина. Някой ако може да препоръча сервиз в Пловдив в, който  са запознати с форд и биха могли да открият причините за проблема ми моля да каже. Колата повече време седи по сервизи и се тества отколкото да я карам. В сервизите, които знам не могат да помогнат.
Установих обаче че проблема със загуба на мощността се появява когато се включат перките за охлаждане и малко преди и след това. Обаче стрелката за температура на таблото не преминава средата. Дали това е нормално или да търся проблем с някой температурен датчик?
Покарах малко на откачен TPS и освен че веднага светна лампа за грешка и колата стана по-тромава, но колата не бе загряла дотолкова че да включи перките.

Revell

Пробвай само с откачен МАФ, след като си тръгнал с откачане на датчиците...само си намеи после кой да ти изчисти грешките. Иначе компютъра счита сигналите за невалидни при липца на сигнал


tahioni

Цитат на: Revell в 20 Август 2015 15:21:59
Пробвай само с откачен МАФ, след като си тръгнал с откачане на датчиците...само си намеи после кой да ти изчисти грешките. Иначе компютъра счита сигналите за невалидни при липца на сигнал
Нямам MAF, управлението е от MAP, който според сервиза е изправен и работи коректно. Иначе има как да си чистя грешките, това не е проблем.

Да попитам друго- датчика за температура на двигателя само този на главата ли е? Показанията на таблото от него ли идват или има и друг? Питам защото не е минавал повече от средата, дори и когато се включат перките. Започнах да се съмнявам в коректността на показанията му.

Alexi

за екуто има отделен датчик по принцип

tahioni

Цитат на: Alexi в 23 Август 2015 19:01:59
за екуто има отделен датчик по принцип
А някаква идея къде да го търся?

Alexi

по принцип е завит някъде на блока ,при твоя мотор нямам представа къде точно е .. според мен и замери компресията на тая кола

momo76

Датчика си е този на главата. Стрелката няма да я видиш да подминава средата, ако не загрее доста мотора. Направено е щом е в нормална температура да стои в средата. Ако почне да загрява повече от нормалното, тогава мърда в дясно. Забелязал съм, че тези Фокуси които са с МАП са по тромави при горещо време, в сравнение с тези с МАФ. Иди някъде да замерят компресията и хлабината на клапаните, да се види дали мотора е здрав. Ако е карано на газ доста км със сигурност хлабините на клапаните не са в норма.

tahioni

Цитат на: momo76 в 24 Август 2015 10:46:15
Датчика си е този на главата. Стрелката няма да я видиш да подминава средата, ако не загрее доста мотора. Направено е щом е в нормална температура да стои в средата. Ако почне да загрява повече от нормалното, тогава мърда в дясно. Забелязал съм, че тези Фокуси които са с МАП са по тромави при горещо време, в сравнение с тези с МАФ. Иди някъде да замерят компресията и хлабината на клапаните, да се види дали мотора е здрав. Ако е карано на газ доста км със сигурност хлабините на клапаните не са в норма.
Газта е сложих аз преди има няма 1000км. И в двата сервиза твърдят, че компресията е в норми, но лично аз не съм присъствал като са я мерили. За съжаление съм доста зает и нямаше как да стоя в сервизите. При първа възможност ще проверя компресията отново.

Revell

Само идея да провериш щом скоро са ти слагали газовото, случайно да не са ти разменили входа и изхода към радиатора на парното след рязането на маркучите и това да е нарушило нормалната циркулация на течността. Температурното показание може да провериш и като пуснеш самодиагностиката и следиш показанието на температурата как се покачва. Нормално е да е през градус или два. Ако скочи изведнъж през 5 градуса да речем значи е датчика.

tahioni

Цитат на: Revell в 28 Август 2015 10:42:26
Само идея да провериш щом скоро са ти слагали газовото, случайно да не са ти разменили входа и изхода към радиатора на парното след рязането на маркучите и това да е нарушило нормалната циркулация на течността. Температурното показание може да провериш и като пуснеш самодиагностиката и следиш показанието на температурата как се покачва. Нормално е да е през градус или два. Ако скочи изведнъж през 5 градуса да речем значи е датчика.
Проблемът е от преди това, но все пак погледнах. Не са. Почти съм сигурен, че е свързано с някакъв датчик или нещо такова, тъй като се появява на моменти, а не е постоянно като е загряла колата.

tahioni

Отново смених бобината, тъй като в сервиза казаха, че проблема е в нея. Тази която съм сложил (за 50лв от Косер-само такава имаше в момента) явно не работи както трябва. Сега ще покарам няколко дни да видим как се държи. За сега има подобрение като че ли. Покарах известно време с включенo устройство за диагностика към OBD2  (китайско). Направи ми впечатление, че извън града на равен път при около 80-100 км/ч държи около 115-120 градуса на главата, а стрелката не мърда от средата. При това включва първа степен на вентилатора. Когато заизкачвах наклон на 2-ра бързо вдигна около 128-130 градуса и вече вентилатоа работеше на 2-ра степен. Нормални ли са такива температури на главата? Антифриза не кипи, маркучите не са втвърдени, термостата отваря. Със старата бобина колата на този път и при тези градуси буквално спираше. С новата вървеше, но като че ли (времето беше малко по-хладно) температурата на главата беше около 120 градуса. Вче се чудя дали показанията на температурния датчик са коректни. Дали пък наистина не прегрява и да е нужно да правя така известния байпас?

whaaazp

#19
На 120 градуса би трябвало да си в червената зона - това по показания от таблото в тестов режим.
Гледано през диагностика има разлика - не знам кое е вярното.

След фейса проблема с "прегряването" е решен.


momo76

Не точно. На брат ми фокуса е след фейса и беше почнал да позагрява. Смених термостат на по малко градуси и вързах изпарителя паралелно и сега няма проблеми.

tahioni

Цитат на: whaaazp в 11 Септември 2015 14:50:04
На 120 градуса би трябвало да си в червената зона - това по показания от таблото в тестов режим.
Гледано през диагностика има разлика - не знам кое е вярното.

След фейса проблема с "прегряването" е решен.
Моята е фейса, и до момента стрелката не е мърдала повече от средата, дори и когато перката работи на втора степен. Проблемът ми си стои. Оказва се че не е бобина. Както се появява, така и изчзва след като се е появил.

tahioni

Здравейте, има ново развитие на моя проблем. Надявам се този път да е решен. Тъй като колата видимо загряваше, а стрелката на таблото не мърдаше от средата (дори и при включила втора степен на перките), по съвет на колега от форума смених температурен датчик. С новия вече забелязах, че при движение извън града с по-висока скорост (малко над 100км/ч) стрелката се отклонява към червеното, а при движение по баири направо отива в червеното и въпреки,че перките работят ако не върна газта или дори не спра за малко температурата не пада. Именно тогава нямам мощност и колата спира. Не мога да обясня дали е някакъв авариен режим или друго. Отново отидох в сервиз в който ми направиха известния байпас на охладителната система и до момента не съм имал проблем. Разбира се сега и времето захладня, та не съм съвсем сигурен, дали проблемът е решен. Вероятно чак лятото ще знам със сигурност.