мондео 2,0 тдци 2005г 130кс, проблем турбо

Започната от ico145, 07 Септември 2015 21:23:44

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

ico145

как става така ----->>    
колата изгуби мощност и не след дълго мотора започна да чука и да пуши черно. При разглобяването се видя,че турбото е гръмнало незнаино защо.Да попитам трябва ли сега да свалям главата или да търся само турбина ?


Alexi

вероятно само турбина .. тоя мотор не се троши от пушене черно :)

hotblooded

 Провери дали нямаш нафта или вода в маслото. Ако нямаш - като смениш турбото, пусни една промивка на двигателя с промивъчно масло (източваш твоето, наливаш промивъчно, желателно на топъл двигател, оставяш да работи колкото пише на тубата с промивъчното) и после източваш и наливаш ново масло и сменяш филтъра.  Може да продухаш със сгъстен въздух маслените пътища към турбото.

Pyrhel

Турбото като гръмне обикновено пълни с масло кулера, хвърля направо шрапнели по тръбите от филтъра до кулера. Хубава идея е да се свалят всички тръби преди кулера и самия кулер и да се измият.

При мен като гръмна (и то буквално, някъде имаше снимки във форума) нямах избор и свалях, за да мия, повече от литър масло беше в тръбите и кулера :(
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ico145

мерси за отговорите. аз се притеснявам да няма парчета от турбото в цилиндрите и от там да му е станало нещо на мотора.Иначе мотора е много здрав 3 пати ми е прескачала веригата и поражения няма само най-горния капак се чупи.Взех комплект нова верига,но без зъбните колела.Сега си миля,че само при зъбното колело на коляновия вал може да прескочи,защото там зъбите са най-малки някои ако има старо такова моля да ми даде размера и да премеря моето за да не купувам излишно ама минах в друга тема :) . Иначе на турбината се е строшила от към страната на въздушния охлюв и оста си е там няма луфтове а лопатките са смазани. Иначе имам рено мастер гръмна турбото и стана страшно. Маслото напълни цилиндрите и се наложи да го гася на скорост.

hotblooded

 Ако са изронени само лопатките - по скоро е засмукало нещо вътре...

ico145

по късно ще пробвам да кача по читави снимки да ги разгледате ^-^

Pyrhel

Няма как да мине през кулера парче, много са му малки отворите.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

ico145

#8

ico145

Днес свалих тръбите от филтъра до ЕГР то. не намерих другите части от турбото. Имаше доста масло в интеркулера и по тръбите. Гледах дупките на интеркулера наистина са малки, но дали е възможно нещо а е минало и да е повредило бутало или клапан? Имаше и масло към въздушния филтър.


Pyrhel

Нормално е за маслото, не е отишло нищо до мотора. Слагай новата и газ :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

mladenmih

Какво турбо ще слагаш,или някой ще ти го ремонтира?
"аз съм най младия от инжинерите Харпов те ви казват да не пиете-не ги слушайте-пийте"

ico145

#12
нямам идея. за рециклиране на средната част в Пловдив ми искат 800лв.Мисля за нова средна част излиза около 300лл на реното а на форда не знам,но ще проверя.