Мондео 2.5 v6 2001г. катализатор

Започната от darkness0701, 10 Октомври 2015 16:53:13

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

darkness0701

Здравейте,
преди седмица бях при майстори за оглед на ходовата част, всичко е ок там но ме посъветваха да махна катализатора който се намира някъде по средата на колата преди първото гърне защото може да го запуши и да сложа тръба или резонансно гърне на негово място. Въпросът ми е дали това няма да обърка компютъра на колата колко струва самия стар катализатора и къде се връщат и какво е по-добре да се сложи на негово място?


BeTaTesTeR

Със сигурност ще го обърка. Трябва да намериш хора, които знаят какво правят и как да го излъжат за да работи нормално колата. Само като заварят една тръба на мястото на катализатора няма да стане. И аз съм със същия двигател и аз се замислям да го махна, но не смея да го пипам точно поради този въпрос.

silver_lcs

аз изхвърлих и 3те катализатора и сложих спортен изпускател и малко по голяма генерация...пък колата си ми работи нормално....и ЕГР махнах пак си работи нормално....да мк2 е но двигателя е същия... (rofl)

martin1977

С тази разлика че МК2 е с 2 ламба-сонди, а МК3 е с 3, като третата е точно при въпросния катализатор. Аз на МК3-ката съм с права тръба на мястото на катализатора, но има "втулка" или незнам как се нарича, където е навита ламбда-сондата и работи напълно коректно и не отчита никакви грешки.

К.Методиев

Колата ти има още 2 катализатора на изпускателните колектори на всяка глава, та само като махнеш този няма ефект.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

darkness0701

Да  ясно, че има още 2 на колекторите, но не знам дали да махна всички и да сложа тръби и резонанско гърне и къде може да погледнат настройките на бордовия компютър след това. Отделно не знам какво да правя с катализаторите къде се изкупуват и т.н.

V.Buzev

Не се обиждай колега но в поста ти виждам много невежество на едно място. Има едно просто правило нещо работи ли не го пипай! Колегите от София могат да те насочат към сервиз в който някога да направиш въпросната манипулация без да те изцакат здраво, а в този същия сервиз ще ти изкупят и катализаторите и реално ти нищо не трябва да плащаш за услугата.

martin1977

#7
Може да няма голяма полза от махането на катализаторите, но на 15 годишна кола със сигурност няма да навреди, защото те едва ли са действащи вече. Двата на колекторите горе не може да ги махнеш, единствен вариант е да смениш колекторите със "спортни" без катализатори. А това е скъпо удоволствие. Един колега ги беше цепил, махал вътрешностите им и пак ги заварил, но аз не одобрявам този метод, звучи прекалено "български". И работата е трудоемка, защото свалянето и качването на тези колектори е цяла одисея. Затова те съветвам да не ги пипаш, освен ако не си ентусиаст /като мен/, или не ти създават проблеми. Третият катализатор лесно се маха и слагаш тръба, но задължително с втулка /или както се нарича/ за сондата, иначе ще набива грешки. Относно изкупуването им - нямат стойност на тази кола катализаторите - едва ли повече от 50 лева ще ти дадат за един брой.