Странен шум от към двигателя - свирене (виене) Фокус 1.8 tdci ???

Започната от pi4o, 04 Май 2013 21:31:41

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

pi4o

Здравейте колеги!
След смяната на масло, ролки, ремъци... се почви следния странен и плашещ шум:
Ford Focus Mk1 - Strange noise
Появява се когато колата загрее и от 1300 до 2300 оборота. Колата си върви добре, ускорява нормално и се усеща тягата когато турбото надуе...
В другия форум има един колега със същия проблем, но не ми отговори дали са го решили.
В ютюб, от където взех клипчето има и други с подобни проблеми, но не пишат от какво може да е.
Днес ходих при двама майстори. Единия вика немога да установя нищо, карай така пък ще видим. Другия вика ще откачаме ремъка и палим, и по метода на
изключването ще видим дали е от ролки или от ремък, вика може и водна помпа да е, но от нея не капе... Тук някой беше писал, че може да е от ремък менте. Колегата Роад рънър каза, че може да е от някой маркуч през кулера, но за сега нищо не установихме. В интерес на истината като се приближа към отвора на кулера се чува най-силно. Възможно ли е майстора докато ми е сменял ремъците и ролките да е разбутал или спукал някой маркуч и от него да излиза въздух и да свисти...
Моля ви, който има някави идеи да каже, че се притеснявам...

(help)  (sd)


Alexi

какво масло наляхте ? мен ми прилича на виене на турбото ..

pi4o


Pyrhel

Пуши ли повече от преди? Какъв ремък и ролки турихте?
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

pi4o

Не пуши... днес я тествахме из един баир и си изпушва нормално и за малко като омачкаш педала...
Пък каква марка ролки  и ремъци са сожили незнам... майстора е мой човек и не ми се вярва да ме е ментосал... към 350 лв. излезе всичко.

Pyrhel

А майстора, дето ги е слагал какво казва? Върви да смъкне ремъка и я пробвайте, предполагам, че ще спре.
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

pi4o

Точно този дето ми ги сменя каза, че не може да разбре от какво е и да карам така, но днес като ходих при него имаше 2 буса да прави и може би за това ме отбутна, но един друг майстор, бивш мой колега, вика дай да махаме ремъка и да проверяваме едно по едно и тря да разберем. Ама той пък вика, че може да е и водна помпа или хидравлика на кормилото. Виждало му се, че малко трудно се върти. Иначе казанчето с течността е на Макс. Аз като не съм карал Фокус и незнам как трябва да е... Ама той пък преди работеше в сервиза на Ситроен и не е да не разбира чак толкова... Знам ли... Въпроса е, че го прави само като загрее, на студена не...
:-[

miri4

Колега има тема по въпроса от мен . При мен положението е същото и карам така почти половин година. Според голям специалист проблема е от "О" пръстени които уплътняват смукателя на маслената помпа към тялото.За да си спокоен охлабваш опъващата ролка на пистовия ремък,  изваждаж го от задвижващата ролка на коляновия вал ,и при загрял двигател припалваш за кратко. Ако шума си остане значи всичко което се движи от пистовия премък е ОК. Тогава може да опиташ с въпросните О пръстини да ги смениш. Пиши за ефекта.

pi4o

Miri4, четох твоята тема, споменал съм че има такава от друг колега, но понеже не разбрах дали сте оправили проблема при теб за това пуснах и аз такава.
При тебе все още ли така си свири?
Ще пробваме това с ремъка, но в събота, че майстора ми тогава е свободен и ще пиша какво е станало. Ами тези "О" пръстени трудни ли са за сменяне, ако не стане нищо да пробваме пък тях...

:o

fixmein45

при мен е абсолютно същото. Появи се при смяна на ангренаж и масло. Карам си колата така вече 13 месеца(10 000км). От 1 месец някъде взех пак да го чувам, тъй като по студеното време не мога да я загрея по такъв начин.

Чува се единствено и само когато колата загрее много, пример каране само градско с много спирания без засилка за да се истуди. На дълъг път НЕ се чува. Турбото смятам не е защото до сега да е гръмнало, вървежа на колата си е супер и не пуши освен ако не я изцепя което смятам за нормално.

Ако намерите решение моля пишете


Поздрави,


miri4

Ами тези "О" пръстени трудни ли са за сменяне, ако не стане нищо да пробваме пък тях...

Не трудно но си трябват условия -поне канал. Сваля се картера и се прави . Аз още не съм се пробвал. Пиши ако се хванеш.

pi4o

Ще пиша какво сме правили и какво се е случило... Дано успеем да оправим проблема, че се притеснявам да карам така, макар че колата както казвате и вие си върви нормално. Аз също смятам, че не е от турбото, защото като и подам рязко газ "вири муцуната" и набира много бързо...
Регистрирах се и в един американски форум на EticTheCarGuy и там ми казаха същото като вас да махна ремъка и да пробвам. Също и един интересен начин, който ми го каза пък моя майстор дето ще я борим с него. Значи взимаш една дълга отвертка (около 40 см) и опираш предния край за мотора, а дръжката на ухото (  :) не е като цифрофикацията :)  )  и така се чува от къде идва шума. Ефекта е като стетоскопа на лекарите, с който те преслушват като настинеш.

Дано да успеем да го оправим тоя (fe) , че ...незнам кво ще правя...

miri4


fixmein45

Пиши какво ще правите и евентуалния резултат моля!

pi4o

...както обещах, ето какво правихме по моя (виещ) проблем.
Днес с майсторчето махнахме пистовия ремък и като запалих за секунда свиренето го нямаше. Той завъртя едно по едно - паразитната ролка - ОК, водната помпа - има едва забележим луфт, но той като спец каза, че не било много добре и се въртяла около оборот и нещо като я завъртиш на ръка, а трябвало да не се върти толкова много. В обтяжната ролка, която държи пистовия ремък се чува някакъв шум и майстора каза, че там е проблема. Хидравличната помпа си се върти нормално (плавно и мазничко  :)  ). Сега решихме да сменим пистовия ремък и обтяжната ролка, НО БЕЗ ОБТЯЖНОТО РАМО.
Молбата ми е, ако някой знае - може ли да се смени само тази обтяжна ролка на пистовия ремък без да сменяме целия обтяжен механизъм, защото той си е бая скъп - 260 лв. Ако след смяната на тази ролка пак продължи да свири ще сменяме и водна помпа.

Ако някой има идея или съвет, моля Ви пишете.
Благодаря на всички.  :-\

Alexi

може ,трябва да намерите същата щото тя няма отделен парт номер

pi4o

....ами понеже проблема го има само когато колата загрее,  възможно ли е да е от някави фибъри ли, какво каза майстора забравих, нещо във водната помпа дето като загреел антифриза и отвори термостата и самия антифриз си променял свойствата като загрее, та от това да се получава въпросното виене...   ???

Pyrhel

Относно обтегача - можеш да си вземеш само ролката. Гледам, че се продават и отделно - можеш да я измериш и да хванете каталозите да намерите нейния размер и да я завиеш обратно на обтегача... Или да вземеш не много сигурните размери: 70x26mm :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

pi4o

Благодаря ви за отговорите! Ще пиша какво сме направили, но ще е другата седмица като намерим джаджите...  (ford)

Bobi

Едно мнение по въпроса от другия форум:

"Здр., колеги....
Преди доста време пуснах тема, свързана точно с този проблем и поради мързел не довърших самата тема, след отстраняването на проблем...Да припомня....колата ми е Форд Фокус(1,8 tdci;115 к.;2002г.), след загряване в нормалния работен режим, се появяваше едно виене от към двигателния отсек, след подаване на газ и отпускането и....както е показано в клипа малко по-горе в темата. Виенето изчезваше и се появяваше на случаен принцип, но в последствие се засили...
Обиколих сумати майстори...опасенията им бяха следните: Турбо и всичко свързано с него, "заминала си" плочка на горивната помпа и т.н...
След като не намерих решение на проблема при гаражните майстори, отидох на диагностика в "Мото Пфое" Бургас...Преди да запали, майстора ме попита дали съм удрял картера...., запали колата, подаде газ няколко пъти и след като чу характерното виене, директно отсече "О-пръстена на тръбичките от маслената помпа е сдал багажа и трябва да се смени". Препоръча ми да не карам колата излишно преди да я ремонтирам, защото мога да оставя двигателя без масло....
На другия ден бях при моя майстор и след отварянето на картера, проблема се оказа някакъв О-пръстен на коляното, на тръбичката от маслената помпа....повече не помня.............Отстраниха проблема, запалих, карах 20 мин. и помен нямаше от виенето и така вече 6000 км.
Тук е мястото да благодаря на специалистите от "Мото Пфое" Бургас за правилната диагностика, която ми спести доста допълнителни разходи...

Това е от мен и дано да съм помогнал на колегите с подобен проблем......Само като си помисля колко неща щях да сменя заради едно О-пръстенче.....

Още веднъж да се извиня, че не приключих предната си тема....... "


nikolet91

Здравейте . Имам и аз същия проблем , колата като я взех нямаше никакъв проблем , докато не смених всички консумативи . При загрят двигател има виене в ниските обороти . Виждам че доста имате същия проблем при смяна на конумативи и масла .  От изчетеното във форума единственото , което разбрах са о-пръстени на маслената помпа , в мото пфое ми казаха че това било фабричен дефект и слагали подсилваща тръба , което струва 650 лв , ако някой се е справил с неговия проблем да пише .. за какво става на въпрос

Alexi

имаше колега ,който е сменил тия О-пръстени и се оправила .. 650 лв това за нов двигател ако говорят може ама инак са объркали броя на цифрите ..

nikolet91

Ами и на мен доста скъпо ми се струва , тоест тази подсилваща тръба е 200 лв и искат 450 за работа , аз ходих при няколко майстори и никои не може да каже нищо за проблема . Аз първо незнаех и взех масло 10/40 , веднага на другия ден го смених с кастрол едге 5/30 , доста скъпо 5 литра 240 лв , като се надявах виенето да изчезне .Ама щом и другите го имат този проблем каквото и масло да се сложи пак ще излезе това виене.Другото което се притеснявам като карам така колата може ли да остави двигателя без масло ?

nikolet91

А за смяна на о-пръстените в мото пфое , казаха около 1000 лв ..

miri4

Тия от МП са егати обирджиите. 1000 лв за 2  " 0 " пръстенчета които струват 50 ст.Вярно трябва да се свали картера ама пък 1000 лв. ..... нямам думи.
Спокойно колега не им се вързвай. Скоро в другия форум един колега описа подробно  как се сменят тези пръстенчета и виенето изчезва. Аз карам така от една година и при мен почти изчезна. Така че това е решението. Не си харчи парите по разни " майстори". Нямям време да ти намеря поста , но ако се поровиш в другия форум ще го намериш.
  Ако лампата за маслото не ти загасва със закъснение или не ти примигва при загрял добре двигател си карай спокойно.Винаги се проявява при смяна на маслото и поодъртяла кола от нашия модел. Явно това си е фабричен дефект на  фокусите от набор 2000- 2002 г. Аз съм решил напролет като си сменям маслото да си сменя и въпросните пръстенчета.

TOMFORD_SERVICE

Почти сигурно е,че  е от О-пръстените,но преди това е хубаво да се погледне дали не е подбит картера.В много от случаите,при смяна на ангренажен ремък,двигателя се подпира с крик на картера за да се демонтира тампона да двигателя.В следствие на това се притиска смукателя на масло и се появява шум между 2000 и 3000 оборота.

gsto

Малко ще повдигна темата, защото може да е полезна и за други колеги.

При мен това свирене/виене го има от 2 години. Карам си така, не е болка за умиране - никой майстор не открива проблема, а и той не се появяваше постоянно.

Явно с времето, проблема се засилва, което ми даде възможност да го чуя откъде точно идва.
Поне при мен този звук идва от обтяжната ролка на пистовия ремък.  Утре я сменям и ще пиша резултата.

Един майстор ми каза, че е от О-пръстените на маслената помпа, другия ми каза, че е от гарнитурата на колекторите, 2-ма други майстори ми казаха - турбо! и т.н.
Е ... турбото го смених, че намерих изгодно и проблема си остана. Гарнитурата на колекторите също = проблема пак го има и се бях отказал да търся решение.