Неработещи цилиндри на Форд Мондео

Започната от Emo87, 25 Декември 2014 20:18:52

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Emo87

Здравейте колеги. Регистрирах се тук преди малко защото вече не знам какво да правя с тая кола. Колата е Форд Мондео 1996г. 1.8 16v автоматик. Втора зима имам проблеми с нея, като мина през локва зимно време и колата гасне и няма палене сума време. Това е единия проблем... Онзи ден както си карам и 4 цилиндър спря да работи. После я запалих след около 20-30 минути и всичко беше наред за около 10 минути... 4 цилиндър ми пропуска масло от както съм купил колата преди 4 години. Днес установих, че не ми работи и 1 цилиндър. Преди няколко дни колата не палеше и я закарах в един сервиз да я закачат на компютър и да се види къде кво що. Обадиха ми се след няколко часа и ми казаха, че не могат да я закачат по необясними причини и че колата не изгасва от контактния ключ. Били зачистили някаква букса там по делкото и колата пали, но не гасне от ключа. След посещението ми в този сервиз колата тотално се побърка и сега не ми работят 1 и 4 цилиндър и вече не знам... В 3 и 4 цилиндър има масло. Ако някой има някаква идея ще се радвам да пише.


opex

Мондеото ти няма делко и при такива симптоми не знам каква букса са чистили.  (omg)
Не са успяли да я закачат на компютър, защото нямат подходящият интерфейс и софтуер.
Проблемът ти е, че инсталацията покрай двигателя най-вероятно е за боклука. Като вдигнеш капака ще видиш покрай буксите как изолацията се е оронила и поводниците са голи, и това е навсякъде. Същото е и при буксата на датчика на коляновия вал, който е ниско долу - като минеш през локва се мокри и гасне, без сигнал от него двигателят няма да запали.
По принцип има вариант за възстановяване, но зависи най-вече в какво състояние е наличната, другия вариант е да се намери читава от донор. Преди 5-6 дена правих едно такова мондео.
Това за маслото в 3 и 4 цил. може да се види в последствие, да не би просто гарнитурата на капака да пропуска при свещите.
А за побъркването след сервиза и неизгасването от контактния ключ кой знае какви дивотии са правили с инсталацията и сега следващия човек трябва да разучи и това освен оправянето на първоначалните проблеми.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

lazarkk

Разгледай когато не работи някой цилиндър няколко неща, едното е свали свещта и виж в този момент дали свещта хвърля искра, виж от този цилиндър дали ще лъха на гориво. Трябва да се почне от някъде, за мен това са водещите неща. Може кабели на свещи да са заминали, може тоците към бобината да се губят, може дюзите да се спичат нещо или тока към тях също да се губи. Най- важното е да разбереш дали стига гориво и искра до цилиндъра, ако нещо се губи почваш и вървиш назад по веригата до достигане на проблема.

Emo87

#3
Ще прегледам инсталацията покрай двигателя още днес. Иначе според мен има голяма вероятност да е от бобината. А за датчика на коляновия вал и аз бях сигурен, че от него ми гасне и отидох лятото да ми го сменят направо. След като вдигнаха колата го свалиха и ми казаха, че си работи съвсем нормално и че няма смисъл да се сменява.
Разгледах цилиндрите един по един и свалих свещите на всеки един от тях. На първи и четвърти цилиндър няма никаква искра. Кабелите и свещите ги сменявах миналата година защото колата прекъсва от време на време и реших, че е от тях, но все си прекъсва по малко.
Мисля си и друго... ония некадърници в сервиза където я карах, след като са бърникали по нея и колата не гасне от контактния ключ, дали не дава постоянен ток на свещите за да не гасне колата и по тоя начин да се е прецакала бобината

tropper

Цитат на: Emo87 в 26 Декември 2014 12:31:29...Мисля си и друго... ония некадърници в сервиза където я карах, след като са бърникали по нея и колата не гасне от контактния ключ, дали не дава постоянен ток на свещите за да не гасне колата и по тоя начин да се е прецакала бобината
1) Това е техничски невъзможно. За да излезе искра на бобината, трябва да се подаде за кратко импулс от първичната й страна и чак тогава ще излизе искра. Ако се подава постоянно на първичната, искра няма да има, но бобината ще се развали за няколко минути. А за да не гасне двигателя трябва импулсите към бобината да са точно синхронизирани с въртенето на двигателя. Така че това не е със сигурност.
Провери да не са окъсили някъде плюса след контакт към постоянния плюс. Аз бях правил подобна глупост при реле за дневни светлини през габаритите  (rofl)...

2) Бобината има две секции (два трансформатора в един корпус) - едната пуска искра едновременно на два от цилиндрите, другата - когато му дойде времето на другите два.
Ако не бъркам и реда на запалване беше 1-3-2-4, то би трябвало едната секция от боината да подава на 1 и 2, другата на 3 и 4. За да не ти работят 1 и 4, ако не са кабели и свещи, то може да са изгорели вторичните намотки за тези цилиндри, но можеш да разчиташ поне че компютъра праща правилни сигнали. Можеш да размениш 1 с 2 и 3 с 4 за да провериш дали мъртвите цилиндри ще станат 2 и 3 и да провериш теорията за изгорели намотки на бобината.

3) При датчик на колянов вал няма да пали въобще, а не да пропуска цилиндри.


Успех и весели празници  8)
Късото съединение прави силата!

http://www.zahranvane.com/

baro

#5
Към колегата от горния пост. Бъркаш човека с реда на палене и на кои цилиндри има едновреминно искра. Искра едновременно има на 1 и 4 и 2 и 3. Към колегата с проблема ,Орех те е насочил правилно къде да търсиш .

К.Методиев

За да не работят 2 цилиндъра или е бобина или липсва управление от компа това е, за негасненето или връща плюс от някъде или е залепило релето в предната кутия с предпазители.

- Има две житейски правила: Правило 1 - Не се тревожи за дреболии. Правило 2 - Всички неща са дреболии.

Emo87

Някой знае ли къде има добър жичкаджия в София ? 

martin1977

За София не знам. В Перник има един- ей го къде е. Постът преди твоя е негов. Инженера с тоците е на ТИ - и с високо, и с ниското напрежение....

Emo87

Не става работата и това си е... Сложих друга бобина и пак същата работа. 1 и 4 цилиндър просто нямат ток. Утре освен да проверя буксите към бобината и да купя един контактен спрей и идеите ми свършват до тук.


baro

Провери инсталацията от бобината до ЕКУ-то. Там е проблема, ако не е там търси друго ЕКУ за проба.

opex

#11
Като вдигнеш капака и гледаш бобината, съответно буксата и, първият проводник от ляво на дясно (т.е. левия от трите, би трябвало да е кафяв+бяла ивица) няма връзка с пин №58 на компютъра. От него се подава сигнал за 1ви и 4ти цилиндър.
За да извадиш буксата на компютъра трябва да повдигнеш казанчето за хидравлична течност и с гедоре /или отверка с накрайник за гедоре/ и вложка №10 развиваш болта в средата. Той не излиза, но се усеща кога буксата е свободна. Дърпаш я и с малко заигравка се изкарва снопа покрай казанчето. На буксата трябва да е надписано от къде е пин 1 и 60. Лесно се маха капачката на буксата, която е защипана на няколко места, за да се открият проводниците. Намери пин 58, заголи внимателно неговият проводник и пусни до съответния извод на бобината паралелно един проводник. Изолирай добре и върни буксата обратно на компютъра. Пробвай дали проблемът е решен.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

martin1977

Моряк не може да пилотира самолет, пилот не може да оперира хора и хирург не може да кара влак. Разбираш ли накъде бия? Има неща, за които има определени хора, способни да свършат въпросните неща. В по-преден пост препоръчах човек, но очевидно не си се възползвал. Шапка ти свалям, че сам се опитваш да поправяш колата си, и аз съм така .... но явно не винаги нещата се получават. Сам виждаш- първи опит, втори опит, съвет от форум- резултат няма. Купил си бобина, утре може половината кола да смениш и да не отстраниш проблема. Ще продължаваш ли да наливаш пари? Със сигурност ще ти излезе по-скъпо да подменяш работещи части, отколкото да се довериш на хора от форума, минали по твоя път. Да, знаем всички че повечето майстори са кожодери и неандерталци и е по-вероятно да прецакат нещо, отколкото да оправят. Но когато имаш препоръки и насоки, мисля че можеш да им се довериш. Успех!

Emo87

Карам си я колата от 1 месец вече. Не съм я карал на сервиз... оказа се една букса, която седи точно в средата и за която изобщо нямаше да се сетя, ако не беше един познат да я натисне хубаво навътре. Иначе прекъсва малко, но не е болка за умиране толкова. Ще я закарам да се видят тия кабели по тая букса и да се върже на компютър. Благодаря на всички за отговорите !

opex

Като решиш да я караш на сервиз обади се да ти кажа къде и ще дойда с диагностиката и лаптопа да я закачим иначе друг вариант за живи данни мисля, че нямаш.
qaяכSTuning
"I'd rather lose by a mile because I built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book."
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща.
Suum cuique

Emo87

#15
Обезателно ще се обадя като реша да я карам на сервиз.