Лек шум и вибрации Mondeo 2.0 TDCi

Започната от Septerra, 08 Декември 2014 18:43:48

« назад - напред »

0 Потребители и 1 гост преглеждат тази тема.

Septerra

Здравейте, колеги.

От известно време има леко засилващ се ефект на вибрации и леки шумове от двигателя. Колата е Мондео 2004 2.0 дизел, 115 к.с.

Ситуацията е следната. Като запаля колата на студено - като нова е, няма никакви вибрации, излишни шумове, работи супер равномерно. Малко като позагрее, наистина след 3-4 минути, и като оборотите се залепят на 750 /мин се появява този ефект. Като че ли го чувам от зоната под педалите, но не мога да съм сигурен. Усеща се като леко увеличена вибрация в купето, както и нискочестотно "боботене" или "къркорене" пак от същата зона и то само при работа на празен ход. В следващите 10-15 минути ефекта се позасилва още малко, разбира се, не е страшно положението, но си се усеща и ме дразни. Ако колата загрее до средата на показателя за температурата, вибрациите изчезват и шума също, работата става доста по-мека. Като цяло, в нито един режим няма липса на мощност, неравномерна работа или пушене - студена, топла, все си работи, набира и харчи перфектно.

Някакви идеи, колеги? :)


chokolino771

Шайбата на коляновия вал,обтегача и ремъка и може би си готов!Минах няколко пъти по този път за 3 години ;D,Мисля,че има теми за точно този проблем потърси ако не намериш ще имаш линк.

mladenmih

Според мен,шума може да идва от съединителя,маховик и т.н.т.
"аз съм най младия от инжинерите Харпов те ви казват да не пиете-не ги слушайте-пийте"

Pyrhel

Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

Septerra

И мен първите мисли ми бяха за шайбата на коляновия вал. От съединител не вярвам да е - отделя доста високо, няма вибрации във скоростния лост, няма и никакви шумове при натискане и отпускане на съединителя на свободна или на скорост.

Много тегава процедура ли е смяната на шайбата на коляновия вал? ::)

Pyrhel

Във форума имаше подробна тема със снимки. Потърси я, че пиша отнтелвфон :)
Използвайте форума, вместо системата за лични съобщения.
Нека поощрим за същото, когато ни пишат на ЛС.
Така помагаме на други в бъдеще.

svetlio.s

Цитат на: Septerra в 09 Декември 2014 11:01:28
И мен първите мисли ми бяха за шайбата на коляновия вал. От съединител не вярвам да е - отделя доста високо, няма вибрации във скоростния лост, няма и никакви шумове при натискане и отпускане на съединителя на свободна или на скорост.

Много тегава процедура ли е смяната на шайбата на коляновия вал? ::)


Това , че отделя високо не е показател дали съединителя е наред , има хидравличен лагер-помпа и той винаги натиска колкото трябва!
Демферната шайбата (предната) ако нея имаш предвид се сменя за 3мин, стига да имаш ключ за целта.
Обтегача на ремъка също може да е причина за вибрации и шум!

Septerra

Пак да повдигна темата малко. Разбрах, че има колеги от форума, които са пазарували такава шайба от eBay. Можете ли да споделите опит каква да търся и кои са добри като съотношение цена/качество, защото намерих един куп. Възнамерявам да я сменя, защото се позасилва ефекта с времето, даже започнаха да се предават разни леки вибрации към пластмасите в купето и да потракват, което преди изобщо го нямаше.

Alexi

твоя шум вероятно е от обтегача ,но за шайба моето мнение е само оригинална ,около 100 паунда е